Wie heeft er een vruchtverzekering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Wie heeft er een vruchtverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:01

... of ervaring er mee?

Ik zit er over na te denken, maar ik weet nog niet zeker wat ik zal doen. Bij de dekking heb ik wel levend-veulengarantie. Maar dat geldt geloof ik tot 24 uur na de geboorte. En de verzekering 7 dagen. Na die 7 dagen kan je het veulen gelijk door laten verzekeren.

De premie is eenmalig (bij Amev Hippo) 9,5% van de verzekerde som. (dekprijs + eventuele verhoging)

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:23

heb ik ook gedaan 3 jaar geleden ,geeft je een veilig gevoel ,zeker als je geen levend veulen garantie hebt!

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:07

Ja, hebben wij ook.
Ik verzeker het veulen na 7 dagen ook gewoon door.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:34

Ik heb het bij alle 3 de veulens gedaan, gelukkig heb ik er geen gebruik van hoeven maken, maar het geeft wel een veilig gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:21

Ik heb het niet gedaan, ik vind de emotionele kant erger bij het verliezen van een veulen dan de financiele. En het dekgeld van de hengsten die ik gebruik is niet erg hoog, dus ik vind het geld niet een heel groot risico. Ik vind de levend veulen garantie die je hebt eigenlijk al heel wat!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:09

Wij hebben het wel gedaan, deze loopt van nu tot het veulen 100 dagen oud is dus ruim 3 maanden. Kosten 100 euro.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:58

Nee, daar doe ik niet aan. Fokken is risico's nemen. Ook ik vind de emotionele schade erger dan de financiële en die valt niet te vergoeden.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:16

Ik heb het vorig jaar voor mijn veulen wel gedaan. Mijn merrie is zelf via de EFO (eerste friesche onderneming) verzekerd. Ik kon het veulen vanaf 10 maand na de dekking tot 1 maand na de geboorte laten verzekeren. Ik heb 40 euro betaald en kreeg, mocht het fout gaan, 500 euro. Ik heb een eigen hengst gebruikt dus mijn dekgeld was niet zo duur. Ik denk als je een veulen fokt met dekgeld die bv 1500 euro is, dat je dus wel een behoorlijk bedrag betaald.
Het gaf me wel een fijn gevoel: je krijgt dan tenminste nog iets, een veulen verliezen waar je een jaar op zit te wachten lijkt me verschrikkelijk, en als je dan ook nog in principe heel veel geld verliest is het nog vervelender.

MariekevT

Re: Wie heeft er een vruchtverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:58

Boldly schreef:
... of ervaring er mee?

Ik zit er over na te denken, maar ik weet nog niet zeker wat ik zal doen. Bij de dekking heb ik wel levend-veulengarantie. Maar dat geldt geloof ik tot 24 uur na de geboorte. En de verzekering 7 dagen. Na die 7 dagen kan je het veulen gelijk door laten verzekeren.

De premie is eenmalig (bij Amev Hippo) 9,5% van de verzekerde som. (dekprijs + eventuele verhoging)

Ik zou nog even kijken bij Interpolis, ik was ook van plan bij Amev te verzekeren, maar het meisje die me telefonisch hielp maakte een paar domme fouten, dus heb ik even verder gekeken en Interpolis heeft een veel uitgebreidere dekking,( tot veel langer na de geboorte) voor minder geld. Op hun site kun je precies lezen wat de mogelijkheden zijn.Succes !

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:54

Wij hebben een vruchtverzekering bij Interpolis. Als je veulens geboren zijn gaan ze daarna zo snel mogelijk bij ons in de veulenverzekering.
Geeft wel een rustig gevoel.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:37

[quote="MariekevT
Ik zou nog even kijken bij Interpolis, ik was ook van plan bij Amev te verzekeren, maar het meisje die me telefonisch hielp maakte een paar domme fouten, dus heb ik even verder gekeken en Interpolis heeft een veel uitgebreidere dekking,( tot veel langer na de geboorte) voor minder geld. Op hun site kun je precies lezen wat de mogelijkheden zijn.Succes ![/quote]

Ik weet dus nog steeds niet wat ik nou zal doen, het moet gewoon goed gaan allemaal, maar die zekerheid heb je helaas niet... Ik zou het in ieder geval via mijn werk doen, want ik werk bij een tussenpersoon, maar dan kan het alleen niet bij Interpolis. Ik ga wel even kijken naar de voorwaarden. In ieder geval wel bedankt voor de tips!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:46

MariekevT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:25

Ik heb de verzekering afgesloten, m.n. omdat de hengst die ik gekozen heb in het buitenland staat en er dus veel meer kosten bij komen kijken dan alleen dekgeld, daarbij heb ik zoiets van als er iets misgaat is dat heel vervelend, en de financiele compensatie is een beetje troost zeg maar.
Ik denk dat het allemaal ook een beetje afhangt van over watvoor bedragen je praat, dekgeld/kosten van onder de 500 zou ik bijv. niet verzekeren.
Maar ik zou toch nog even vergelijken tussen verschillende maatschappijen als je besluit wel te verzekeren.Mijn tussenpersoon deed ook geen Interpolis, dus ik heb het gewoon zelf afgesloten via de site.