Mijn verzorghaflinger moet nog tot eind mei. En ik kan me voorstellen dat het veulen tegen haar blaas drukt. Dus na 'n uurtje rijden e.d. moet ik haar snel op stal zetten, omdat ze moet plassen. Maar sinds 2 weken heeft ze iets nieuws. Bij het poetsen bind ik haar vast aan een andere paardenstal, bij sommige paarden begint ze dan te gillen als ze elkaar met de neus raken en gelijk plast ze, bij andere paarden duwt ze haar hoofd tegen de tralies en plast ze. Ze lijkt wel hengstig. Je kunt je voorstellen hoe de gang eruit ziet na een poetsbeurt. Is het normaal dat drachtige merries zo reageren? Ik weet zeker dat ze drachtig is, want er is in het begin een echo gemaakt.
Anoniem
Geplaatst: 13-01-05 11:47
Lisa doet dit ook, Ilindra doet het niet. Het is gewoon per merrie verschillend. Omdat het veulen steeds groter wordt wordt de ruimte voor de blaas zowiezo minder en zal ze wat vaker plassen dan normaal.
SANEX
Geplaatst: 13-01-05 11:50
Opzich is dit alleen maar goed, ook veel drinken is goed voor een drachtige merrie. Van veel drinken gaat een merrie meer plassen en door te plassen worden vuile stoffen afgevoerd, wat ook beter is voor het veulen
CarinaR
Geplaatst: 13-01-05 12:50
Jahoor, net zoals bij vrouwen wordt de ruimte voor de blaas kleiner en zal ze dus meer plassen... Het gillen klinkt me ook wel bekend in de oren... echt bescherming... plast ze erg veel als ze gilt... miss heeft ze op dat soort momenten even geen controle...
Anoniem
Geplaatst: 13-01-05 15:24
mijn vorige merrie was ook altijd hengstig terwijl ze drachtig was. ze dekte zelfs andere hengstige merries terwijl er ruinen bij in de wei stonden(?!) Rare wezens.
Mac
Geplaatst: 13-01-05 15:30
Hormonen ! Ik heb mijn merrie zelfs laten opvoelen toen ze op 4 maanden dracht ineens "hengstig" leek . Maar ze pieste dus gewoon uit pure nijd en bescherming van zichzelf en "haar" kudde!
Gitta
Geplaatst: 13-01-05 16:19
hetzelfde had ik ook met een maand of 3 dracht piste en gilde ze bij elke nieuwe ruin die ze zag heb haar toen ook gelijk weer laten scannen zo van o jee hengstig. Nu plast ze zeker vaker en ook regelmatig in etappes voordien zag ik haar bijna nooit plassen nu met regelmaat hoort denk ik allemaal bij de dracht(ik plaste ook vaker toen ik zwanger was
Boldly
Geplaatst: 13-01-05 18:55
Volgens mij plassen ze al veel vaker als alleen het vruchtje er nog maar zit. Dat Bold drachtig was, op het moment dat ik het nog niet wist, plaste ze echt enorm veel! Na de eerste keer dekken was ze niet drachtig, maar de tweede keer wel en ik dacht ook dat ze het zou zijn omdat ze echt heel veel plaste. Dat doet ze normaal al heel vaak, maar toen echt extreem veel. En nu overigens nog steeds. Dus het zal wel horen!
Esther_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-05 08:13
Gelukkig, ze is blijkbaar dus harstikke normaal bezig. Ik zal er dus zelf maar aan moeten wennen.
Xantha
Geplaatst: 14-01-05 13:12
Mijn merrie plaste zelfs op de stenen toen ze drachtig was
Boldly
Geplaatst: 14-01-05 13:50
Jolynn schreef:
Mijn merrie plaste zelfs op de stenen toen ze drachtig was
Dat doet die van mij ook, maar dat deed ze altijd al.. Het is gewoon een raar paard!
Esther_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-05 14:00
Deze merrie plast alleen op de stenen als ze gilt en als ze het niet meer kan ophouden. Ze staat dan ook verongelijkt te kijken. Ze vind het in ieder geval niet leuk. Verder nergens anders, niet als ze in de bak staat op zo. En natuurlijk in haar eigen stal.
coydog
Geplaatst: 14-01-05 22:32
Agossie een incontinent paard Welke maat depend heb je dan nodig?
Geintje, die dame van mij plast ook meer. Of het ook vaker is weet ik niet maar het vlas gaat veel minder lang mee de laatste maanden, ze is nu 5 maanden drachtig.
DMHorses
Geplaatst: 14-01-05 22:38
mijn dametje plaste in het begin van de dracht wel veel meer, tenminste dat idee heb ik. Of ze nu echt veel meer plast weet ik niet. Maar ze mest wel veel meer, vooral als ze aan het werk moet, constant loopt ze te mesten....
Esther_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-05 22:52
Dat vaker mesten onder het rijden, doet de mijn trouwens ook. Sinds vandaag is het gillen en plassen trouwens afgelopen. We zitten nu weer in de fase, dat ik niet aan het buik en nek mag komen. Ach ja, nog een paar maandjes.
PridesRanch
Geplaatst: 15-01-05 10:12
Denk dat het belangrijk is om wel de kleur in de gaten te houden. De hoeveelheid zegt inderdaad niks. Een woelend veulen tegen je blaas die er ook nog voor zorgt dat je erg vaak dorst hebt, dan wil je wel piesen.
elady
Geplaatst: 15-01-05 14:28
Lady plast ook veel (veel me vandaag op). Je zou denken dat je blaas op den duur leeg is, maar nee!
vrijalover
Geplaatst: 15-01-05 15:26
Ja veel plassen lijkt me heel normaal! Vreya drinkt ook heel erg veel! dus plassen zal ze ook wel doen!
PridesRanch
Geplaatst: 16-01-05 23:23
Pride is bij vlagen ook enorm winderig. Ook met dank aan die kleine die af en toe haar darmen "masseert".