Mijn merrie is nu bijna 6 maanden drachtig en word nog steeds pittig getraind. Wat mij vooral opvalt de laatste weken is dat zodra ze aan het werk moet ze in het begin heel veel moet mesten, steeds kleine beetjes. Ik heb zelf het idee dat dit komt door haar drachtigheid en het veulen toch wat meer ruimte in gaat nemen en met aanspanning van haar buikspieren dat ze daardoor overtollig mest kwijt moet. Hebben meerdere merries hier last van?
Spoec
Geplaatst: 29-12-04 11:15
Uhm, jah die van mij mest ook altijd voor het rijden, maar dan gewoon "alles" in één keer. Maar wat bedoel je met pittig trainen? Verder hoef je je volgens mij niet zo druk te maken..
Kitty
Geplaatst: 02-01-05 09:37
Het viel mij inderdaad ook op dat mijn merrie veel meer mest dan voorheen.
PatriciaB
Geplaatst: 02-01-05 10:20
Mijn bijrijdmerrie is ook 6 maanden drachtig,het valt me idd al een hele tijd op.. Ze mest zo,n 3 keer als we aan het rijden zijn krijgt jouw dame ook al zo,n lekker buikkie
CouCou
Geplaatst: 02-01-05 18:17
Zolang je merrie het nog goed volhoudt kan je best wat doortrainen. Ik zou alleen op een gegeven moment de training wat aanpassen. Ik weet niet wat je onder zware training verstaat en evt welk niveau je rijdt, maar je kan evt lekker met de basis verder trainen, zodat ze die buigingen niet meer om je been hoeven te maken bij traver of schouderbinnenwaarts enz... Dat wordt natuurlijk steeds moeilijker voor ze. In beweging houden tijdens de dracht is toch altijd nog het beste.
fresco
Geplaatst: 05-01-05 13:52
die van mij train ik ook nog steeds volop. We starten ook nog steeds in het m2, dus ze moet wel buigen in het lijf. Ze heeft er niet veel problemen mee, maar als dat wel zo wordt bouw ik de training langzaam aan af. Ik blijf haar wel zolang mogelijk rijden, al is het stappen langs de weg...
Noble-Girl
Geplaatst: 05-01-05 16:17
Gewoon blijven rijden zolang het gaat maar wel goed naar je merrie 'luisteren' ze geet zelf aan wanneer je een stap terug moet doen!
Theeglas
Geplaatst: 08-01-05 22:07
het is juist goed om je pony te blijven rijden (heb ik ook maar gehoord) want dan blijft de rug ofzo sterk ook bij de bevalling en kan je na een tijdje na de bevalling weer makkelijker beginnen wmet trainen/rijden. je kan eigenlijk tot de dag voor de bevalling zelfs nog rijden (tenzij je pony aangeeft van niet). mijn verzorgpony was de dag van te voren nog in de les geweest (half uurtje) en de dag daara stond er opeens een veulen dus het geeft geen problemen. je moet gewoon kijken wat je pony je verteld als die nog gewoon vrolijk aan het werk gaat zou ik gewoon door gaan.
ik ben met een merrie die ongeveer 8 maand drachtig is en die heeft er geen enkel probleem meej rij nu 3x per training en dan nog 2x gewoon lesjes lopen de pony is na dat rijden nog helemaal fit en gaat nog eens een rondje bokken :S zou tog zeggen dat je moe was.
lachmar
Geplaatst: 11-01-05 00:49
Een vriendin van mij reed ook een dragende merrie en op een dag liep ze met het tuig naar de stal om hem gaan te rijden lag er net een veulen langs haha. Zolang de merrie zich goed voelt kun je gewoon blijven rijden, maar je moet het op een gegeven moment inderdaad aanpassen.