Saké door haar drachtigheid heen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Saké door haar drachtigheid heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:35

Zoals jullie misschien wel weten is Saké drachtig van de Arabisch Volbloed hengst Krimh. Ze is in de eerste week van mei 2005 uitgerekend en het veulentje word van mij. Ik wil het houden en er later zelf op gaan rijden. Saké lease ik van de boer, waar mijn pony altijd gestaan heeft, die inmiddels verkocht is. Maargoed, ik wou zelf altijd al graag een Arabisch Volbloed en daarom heb ik deze afspraak met hem gemaakt. Alles staat vast en als het veulen geboren is ben ik de fokker en eigenaar Lachen Ik heb de laatste maanden een aantal foto's gemaakt van Saké om te kijken of je verschil ziet. Ze zit nu op de 6e maand, dus is ze over de helft en moet ik nog 5 maandjes wachten Knipoog Maargoed ik laat even een paar foto's zien, door de maanden heen.

Hier is Saké 4 maand drachtig, deze foto's zijn begin Oktober gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Deze is ook gemaakt begin Oktober
Afbeelding

Hier een paar foto's gemaakt begin November, hier is ze 5 maand.
Afbeelding
Afbeelding

En hier een paar van Saké, vandaag gemaakt, 3 December.
Hier is ze 6 maand Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En heb vandaag ook even een paar foto's gemaakt van haar uiers, ze zijn echt nog heel klein, maar vind wel leuk om straks het verschil te zien Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd of jullie wat verschil zien. Foto's van de hengst waardoor Saké gedekt is, staan in mijn profiel, tevens haar dekking!
Gr. Melina

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:37

hee leuke foto´s lekker buikje al he..word wel heel spannend allemaal Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:54

Mooi om te zien hoe voller ze elke keer wordt! Mooie buik heeft ze!

Heb je misschien ook nog een foto van toen ze nog niet drachtig was? Ik ben namelijk benieuwd of het bij jou al te zien was op 4 mnd (ik ben er namelijk heilig van overtuigt dat ik bij mijn merrie zie dat ze voller begint te worden... of ik wil het zien, dat kan ook Clown )

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:56

Oke, zal even een foto voor je zoeken Knipoog Aaah heb er wat gevonden, staan ook nog wat in mijn profiel, toen we haar lieten dekken, toen was ze nog niet drachtig Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je kan het niet zo heel duidelijk zien, maar ze had wel een andere vorm, ze was ook een stukje slanker, ze heeft nu wat meer een onderbuik, dat daar wat ronder/voller word zeg maar, dat had ze in het begin toen ze zwanger was ook. Dit heeft ze pas gekregen, nadat ze drachtig was. Dus ik denk ook dat je het wel wat kan zien, als ze nog niet zo heel lang drachtig zijn.
Gr. Melina

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:51

wat kijkt ze ontzettend schattig op die 3e foto Haha!
En zo dik is ze nog niet Haha! zal over een maand of 4/5 dan wel anders zijn Tong uitsteken
Wel mooi paardje zeg!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:16

lekker rommeltje daar bij die hengstenhouder haha (en dat is niet banketstaaf bedoeld hoor, het ziet er wel gezellig uit)

je kan zeker zien dat ze al wat voller wordt, ben erg benieuwd wat er uit rolt, heb even in je profiel gekeken naar de vader, en die ziet er zeker niet verkeerd uit!

Nog 5 maanden, ik moet ook nog zo lang wachten op 2 van mijn veulen (en oja, zou het alweer bijna vergeten, ik moet dan zelf ook nog bevallen, mmmhz....)

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 18:48

Haha, ja het was zeker een rommeltje bij de hengstenhouder, maargoed de hengst was super, dus daar kwamen we voor Knipoog Maar jij krijgt in die tijd dus ook nog 2 veulens? En zelf ook nog bevallen, je krijgt het nog druk dus, hahaha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:15

bevallen doen we gewoon allemaal tegelijkertijd, op stal.. Dat heb ik afgesproken met mijn dames... haha

en druk heb ik het altijd al, dus ja, dat zijn we al gewend.

En zoals ik al schreef, als de hengst maar goed. Ik denk dat het een erg mooie combi is.

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:02

ik kan niks zien, maar ik wou even zeggen ; dat het een superleuke pony is!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:08

love_Kaylie schreef:
ik kan niks zien, maar ik wou even zeggen ; dat het een superleuke pony is!

Hmm ik zie de foto's wel gewoon, klopt het is een geweldige pony Knipoog
Gr. Melina

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:53

Begint al leuke rondingen te krijgen Haha!......je mag alleen de uiers wel keertje schoonmaken Knipoog (als ze dat toestaat, dikke plakaten)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:01

Dat moet gewoon een mooi veulen worden!
Ik heb je profiel bekeken en het is ècht een mooie merrie en Krimh is natuurlijk ook erg mooi!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:53

Bella; jah het begint nu toch echt wat ronding te krijgen, gaat de goede kant uit Knipoog ze zit nu op ongeveer 6,5 maand. Klopt, haar uiers maak ik zo nu en dan schoon, maar ze vind het niet echt fijn als ik eraan zit. En het is eigenlijk erger geworden nu ze drachtig is. Ze is daar best gevoelig, dus laat het de laatste tijd maar even zitten, als ze straks wat voller worden, kun je het er makkelijker afhalen denk ik.
gadyfedde; thanks voor je complimentjes, jah ik ben super trots op Saké, ben echt heel benieuwd hoe ze als mama is en wat voor veulentje eruit komt!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:25

Melina, ik wil ook foto's van de achterkant zien... dan zie je meestal zo'n leuke buik die opzij uitsteekt...de ene keer gelijkmatig, dan weer iets meer anar links of naar rechts... ik heb destijds ook af en toe Escala's buikomvang maandelijks opgemeten en opgeschreven...erg leuk Haha! . Heb jij eigenlijk ook een foto van de echo? Ik heb 2 foto's van Eclipse toen hij nog een klein 'vochtblaasje' en een klein 'friemeltje' was... Haha! En vind je het goed als ik een foto van Krimh uit je profiel pik om in mijn profiel te zetten...? Mijn profiel is zonder de papa van mijn kleine man eigenlijk niet compleet he... Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:48

melina schreef:
Klopt, haar uiers maak ik zo nu en dan schoon, maar ze vind het niet echt fijn als ik eraan zit. En het is eigenlijk erger geworden nu ze drachtig is. Ze is daar best gevoelig, dus laat het de laatste tijd maar even zitten, als ze straks wat voller worden, kun je het er makkelijker afhalen denk ik.

Best maf eigenlijk, ken inderdaad ook een merrie waar je er absoluut niet aan mag komen. Als ik het bij Noor doe daarentegen trekt ze echt zo'n van-de-wereld bekkie en gaat het ene beentje iets naar achter en op rust. En zodra het schoon is en ik dus stop krijg ik een kwaaie blik van: heejoh waarom hou je dr mee op!?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:38

vikki; Ik zal binnenkort weer eens wat foto's maken en dan ook van de achterkant, is wel leuk ja, om te kijken of het al wat uitzwaaid Knipoog Eind deze maand alweer 7 maand joh, gaat toch best snel. Ik heb jammergenoeg geen foto's van de scan die gemaakt is, wel even op het beeldscherm gekeken, maar je ziet toch niet echt veel. Haha, wat zwarte en witte vlekken, maar toen was het veulentje ook nog maar heeel klein. Tuurlijk joh, haal de foto's er maar uit hoor! Alleen maar leuk als Krimh een beetje gepromoot word Knipoog Heb je zelf ook nog wat foto's van Krimh toen hij Escala gedekt heeft? Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, alle foto's zijn welkom!
Bella; Ja, ze heeft het voor haar drachtigheid niet zo gehad, toen kon je er gewoon aan zitten, jah echt prettig vond ze het niet, maar echt vervelend ook niet. Maar ze is er nu een stuk gevoeliger geworden en ze vind het niet fijn als ik eraan kom. Maar doe het af en toe wel, omdat ik bang ben dat ze misschien het veulen straks in eerste instantie ook niet bij haar uier wil hebben, omdat het nog zo gevoelig is, het is ook haar eerste veulen. Maar toch wel grappig dat het bij de merrie's zo verschilt.
Gr. Melina

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:43

hopelijk komt er een heel mooi veulen uit Haha!