Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
), dus ik heb geen probleem met dat ze op stal moeten als het weer slecht wordt/land te nat is. Dan zouden ze in principe nog naar een hoger gelegen weiland kunnen, mocht het echt té nat worden.
kweenie schreef:Je hebt het niet altijd in de hand. Toen Lidelia voor 't eerst gedekt werd( inmiddels wel bijna 7 jaar geleden) was het juni. De 1e poging was ze op de scan op 18 dagen drachtig en met 6 weken niet meer. Toen was het al augustus en dus vond ik het te laat om poging 2 te ondernemen. Het jaar erop dacht ik vroeg te beginnen, april. Om te voorkomen dat het weer zou gebeuren. Drie keer raden: Was in 1 keer raak. Had ik een veulen van maart. Was niet zo handig omdat het land nog te nat was. Nu is ze 22 april uitgeteld, ideaal.
ik ben echt heeeeel erg zenuwachtig omdat dat nu nog maar 17 weken zijn ongeveer.gaat erg snel hoor.ik zeg iedere keer tegen mezelf van de tijd gaat sneller als je denkt.gewoon niet aan denken maar dat gaat moeilijk als je 3 prachtige schimmelveulens verwacht. vrijalover schreef:Ik zou het zelf liever wat vroeger in het jaar willen, dan zit je ook niet met veulentjes al vroeg op stal en dat soort dingen. Dan kunnen ze mooi lang met de moeder in de wei!
Dus ik zou haar juni ongeveer dekken krijgt ze het mei mooie tijd
Iets rond die tijd