Hoi, Morgen wordt mijn tinkerveulen gebracht!!! Joehoe... Hoe kan ik mijn ruin en dit hengstveulentje aan elkaar laten wennen? Hebben jullie tips. Mijn paard is wel een beetje dominant. Niet slaan of gemeen, maar oren in de nek zo van dit is van mij.
DendroFleur
Geplaatst: 18-11-04 22:20
Ik zou ze eerst een paar dagen in boxen naast elkaar zetten als dat kan. Daarna met het veulen aan de hand de bak verkennen. En dan zullen ze toch een keer bij elkaar moeten. Op zich zou een weiland misschien mooier zijn omdat er dan sneller rust komt, maar ik denk niet dat ze er blij mee zijn als je ze met deze nattigheid daar zet.
JumpingRider
Geplaatst: 19-11-04 12:25
ik zou er iig in heb begin even bij blijven, en zoals DendroFleur al zei: ze een paar dagen in boxen naast elkaar zetten.
__Suzanne__
Geplaatst: 19-11-04 16:42
Kan je ze buiten ook naast elkaar zetten met een schrikdraadje er tussen? Dan kan je veulen altijd weg. Als ze dan over de draad vriendjes zijn geworden kan je ze bij elkaar zetten (wel even er bij blijven)
appie_rulez
Geplaatst: 19-11-04 17:22
mijn ruin heeft een beetje hetzelfde karakter als die van jou... en maakte mij ook een beetje zorgen hierom toen devil als veulentje kwam (2 jaar geleden) maar meneer accepteerde hem direct en tot op de dag van vandaag beschermt jack's 'm met z'n leven. devil is ZIJN jochie en daar mag niemand aankomen, hij nam hem gelijk onder zijn hoede. heeft 'm keurig opgevoed en ze kunnen het geweldig met elkaar vinden
dus ik denk dat je gewoon voorzichtig aan elkaar moet laten wennen, kijken hoe je ruin reageert. proberen naast elkaar te zetten. en zeker de eerste keer erbij blijven..
tara2
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-04 08:20
Ze hebben nu een nachtje op stal gestaan. Ga dadelijk proberen ze op de wei te zetten Duimen dus.......
KiWiKo
Geplaatst: 20-11-04 08:34
Succes hoor Altijd spannend deze dingen.
Zolang het veulen het oudere paard met respect benaderd zal het zeker niet verkeerd gaan. Slechts in een hele enkele keer (en dat zijn dan echt verknipte paarden) zal een ouder paard een jonkie wat aandoen.
Buckje
Geplaatst: 20-11-04 11:35
Mijn veulen staat ook samen met een ruintje. af en toe hebben ze wel eens ruzie, maar verder gaat het wel goed. wij hebbem ze rustig laten wennen iedere dag een uurtje of 2 onder toezicht erbij.
tara2
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-04 12:23
het veulen 'klappertandt' naar mijnruin dus hoop dat hij onderdanig is.