wie is dr wel is by een geboorte geweest??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxmandelaxx

wie is dr wel is by een geboorte geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 17:52

heyhey...wie van jullie is er wel is by een geboorte geweest??? zo ja...wat vonde jullie ervan? Lachen en zo niet...wille jullie het wel is zien? Cheese!

xxx jes Sanne Schijnheilig

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:47

Ik heb wel eens geboorte van een veulen gezien...was heel lief
Dit jaar hoop ik ook te zien als me verzorgpony het veulen krijgt, maar die zal wel 's nachts geboren worden...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:18

Ikke Haha! een van de mooiste dingen die ik heb gezien

fritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:58

ja ik heb het ook een keer gezien. was echt heel mooi.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:11

ik heb het nog niet gezien, tja op tv en foto's maarja dat is niet zo mooi als in het echt,.. neem ik aan Lachen
maar ik zie het hopelijk vast wel een keertje bij mijn merrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:15

ik heb er bijelkaar opgeteld al 19 ofzo gezien allemaal van me eige paardjes of pony´s

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:34

Ik heb er ook al meerdere gezien. Degene die goed gaan zijn super om te zien. Maar ik ben ook bij een bevalling geweest waarbij het veulen niet goed lag en teruggeduwd moest worden.. Dat was toch wel een stuk minder.. het is uiteindelijk wel goedgekomen met dit veulen hoor.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:10

Ik heb ook een bevalling mogen meemaken en ook nog wel van mijn eigen merrie Lachen . En het is het mooiste wat ik ooit heb gezien . Bij de bevalling van Royall kwam het tweede beentje er niet uit en dat was wel ff schrikken maar uiteindelijk is het goedgekomen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:40

Heb er nu al een aantal gezien. En stuk voor stuk vind ik het altijd weer geweldig om te zien!!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:07

Nou ik ben er bijna elke keer bij, en ik sta steeds te rillen op de benen. Altijd die angst van "gaat het wel goed". Wat ben ik steeds blij dat die voorpootjes eruit komen. Het is echt wel een ervaring. Knipoog

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 08:54

heb het nog nooit van een paard gezien(wel andere beesten), hoop het dit jaar mee te maken als mijn merrie daadwerkelijk drachtig blijkt te zijn..
anders komt het volgend jaar wel ofzo..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 08:55

Ja, in 1 jaar zelfs 2x. Daarna helaas niet meer.

Ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn. Ik had 2 kansen, maar vanacht heeft een van de merries haar veulen verworpen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:34

Ik heb er meerdere gezien die heel soepel verliepen. Maar die van mijn eigen merrie erg zwaar en dat was toch wel even stressvol. Ze ging steeds met haar achterwerk tegen de muur liggen en kon zo niet persen. Voordat we haar op een goede plek hadden was ze al erg vermoeid en heeft dus een behoorlijk zware bevalling gehad. Dat was niet leuk om te zien. Maar het resultaat mocht er wezen en ze vond het moederschap geweldig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:35

Ja hoor,
Ik heb veulens, kalfjes, biggen, schapen, geiten, honden en babies geboren zien worden.
Is dat genoeg? Haha!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:55

ik heb al zo vaak een veulen zien geboren worden

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:25

Grootste deel van mijn pony's heb ik zelf ter wereld geholpen.
En nog heel wat andere veulens heb ik geboren zien worden.
Toch blijft het iedere keer weer heel bijzonder en spannend Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:26

0ojannekeo0 schreef:
ik heb er bijelkaar opgeteld al 19 ofzo gezien allemaal van me eige paardjes of pony´s

Hoeveel paarden heb jij dan wel niet??? Schijnheilig

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:56

Ik slaap op stal (!) en mis dus niets. De merries kunnen mij wel een dagje (en nachtje) in de maling nemen maar een tweede nacht voor niets slappen is hun nog niet gelukt!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:19

Ja ik ook meerdere malen, er staan foto´s van één van die geboortes op mijn site in het fotoalbum.
Is toch niks mooiers als alles goed gaat. Knipoog

Ebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:48

Ik heb het dit jaar ook één keer mogen meemaken bij mijn eigen merrie, ik vond het wel heel stressvol, omdat het niet echt vlotte, maar eenmaal als die kleine er gezond en wel was, kreeg ik echt kippenvel, het was zo mooi om te zien....

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:24

Heb dit jaar de geboorte van mijn veulentje mee mogen maken, er is echt niks mooiers om te zien Lovers

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:09

hoihoi nou ik ben ook bij de geboorte geweest van mijn veulen jesse.....ik merktte aan mijn merrie quitte dat ze heel veel liep en steeds met haar neus over de grond......eerst was ze heel rustig enz tot op die dag....ze sloeg steeds naar haar buik enz. en zweette af en toe.....ik heb toen mijn moeder opgebeld en zei dat het veulen wel eens kon komen, ze kegelde ook al.....nou, zo is mijn moeder met stoelen en dekens en eten en drinken naar mij en quitte en mijn vriend was er toevallig ook dus die ging ook mee..... zo hebben we de boer bij ons op stal ingelicht en die konden we bellen als het zover was....hij heft me nog wat verteld dat ze kleine plasjes kon doen, dan zou de waterblaas geknapt zijn in haar lichaam maar dat was niet erg...... nou, en zo zijn we blijven kijken naar haar....het was kwart over twaalf en toen begonnen de weeen.....we hebben de digi erbij gepakt en toen jesse eraan zat te komen heeft de boer geholpen met de geboorte, en wij hebben alles op de digi vastgelegt...... we hebben de hele nacht bij haar gezeten tot de kleine stond, toen hadden we het zo koud dat we toch maar naar huis zijn gegaan even een paar uurtjes slapen...... het was echt heel mooi, echt een prestatie van quitte...... daarna hebben we de foto's op de computer gezet en bekeken....ze zijn supermooi geworden, we hebben het op cd gezet en de nieuwe eigenaar van jesse, ods, krijgt ook een cd van de foto's van de geboorte..... ik ben echt superblij dat ik het op tijd had gezien, ik had het niet willen missen!!!!!!! echt de moeite waard, en als je iets in de gaten hebt, gewoon blijven waken met een digi, want dat is toch de moeite waard hoor!!!!!!!! Cheese!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:53

Heb er al veel " geholpen " tijdens de bevalling, maar het meest spannende blijft nog altijd: Gaat het ademen.......als dat goed gaat en het staat en drinkt binnen een paar uur, dan heb ik weer een wereldwondertje meegemaakt.
Is en blijft de mooiste tijd van het jaar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:01

Ik heb de geboorte van Primavera helemaal vastgelegd. van begin tot einde op de video. en ik betrap mezelf erop dat ik die video nog niet heb terug gekeken. moet ik gauw maar eens doen dan Haha!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:23

bij mij op de manege vorig jaar voor t eerst... Geweldig om te zien..