ik heb een heel lief hengstveulentje van 7 maanden maar een probleem waar ik vanaf het begin al mee zit ( hij is bij ons geboren ) hij wil niet door hekken heen..... pas wanneer er iemand van achter heel erg aandringt loopt hij het hek door. dit is vooral het geval wanneer hij de wei weer in mag naar zijn vriendje toe. ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier verandering in kan krijgen want eerst dacht ik dat het te maken had met beetje dwars doen en zijn leeftijd maar hij houdt er maar niet mee op! hebben jullie nog tips?
elady
Geplaatst: 05-11-04 20:58
Is er iets gebeurt in het Land waardoor hij er niet meer in durft? Is hij band voor de grote groep?
Misschien kun je hem samen zetten met 1 of 2 waar hij het goed mee kan vinden
marleeniej
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-04 09:16
hij staat samen met een oudere ruin waar hij al vanaf zijn geboorte mee in de wei staat, dus dat lijkt me het probleem niet.
voor zover ik weet is er nooit iets ernstigs gebeurt in de wei, maar ja ik kan hem ook niet 24/7 in de gaten houden....
EngeltjeS
Geplaatst: 06-11-04 09:22
zet er een ander paard bij
Eilinora
Geplaatst: 07-11-04 14:26
het kan best zijn dat de opening van het hek te klein is. mijn verzorgveulen heefd daar nooit problemen mee maar ikke wel want als ik door het hek wil wringt ze zich tussen mij en het hek in omdat ze eerst wil.op de trailer is ook geen enkel probleem.ze loopt erop alsof ze nooit iets anders gedaan heefd.
hoe breed is het hek en misschien staat er iets bij wat hij eng vind???
nokemi
Geplaatst: 08-11-04 10:19
mijn veulen wilde ook het hek niet meer door,waarop ik vanuit een andere hoek van de wei een nieuw hek heb geplaatst. daar wilde hij wel doorheen,omdat het weer nieuw was,en hij met dit hek nog geen "nare" ervaringen had. nu gaat hij inmiddels ook weer door het oude hek omdat hij geleerd heeft dat de wei niet eng is. misschien ook een oplossing voor jou?
silleke
Geplaatst: 09-11-04 20:57
kan heel idioot klinken maar hebben jullie stroomdraad rond de weide en staat die op? Als er een draad onder de grond zit heb ik nog al eens gehoord dat paarden er soms last van kunnen hebben (wat ik vroeger dus dacht dat niet kon) en daardoor er niet meer door willen.