Ik zal even het verhaal vertellen hoe wij hem kregen.
Op een dag toen ik vrij was van school (maandag 5augustus geloof ik)
toen belde de assistente van de dierenarts in schalkwijk.
Ik ken haar, want zij rijd ook een paard op dezelfde stal als dat micky-boy staat.
Ze zei tegen mij dat er bij hun op de praktijk een veulentje staat waarvan de moeder ingeslapen moest worden omdat die heel erg ziek was.
Ze had de vrouw van de stal al gebeld waar wij die paarden rijden en die wilde hem wel hebben, maar dan moest iedereen van stal helpen.
Want die mevrouw is pas ziek geweest en is nu een heel klein beetje allergisch geworden voor paarden.
Ik die vrouw gebeld dat ik natuurlijk wel wilde helpen, want ik had toch vakantie.
Mijn moeder gebeld en het hele verhaal verteld, zegt mijn moeder van als nel (die mevrouw) hem niet wilt dan nemen wij hem wel en zetten we hem wel bij piet neer (dat is de stal waar mijn shetlander en mijn ma d'r fjord staan)
Ik de praktijk weer gebeld met de vraag wat voor paardje het was, bleek het een mini paardje te zijn! ik helemaal enthousiast want die beestjes vind ik zo leuk.
Gevraagd of dat ik mocht komen kijken en dat mocht. het verhaal aan mijn vader verteld en gevraagd of dat hij mee ging, nou hij heeft nog nooit zo snel zijn brood opgegeten!
Bij de veearts gekomen gingen we naar de stal, in eerste instantie zag ik helemaal geen veulentje.
Maar het kleine mannetje stond verscholen achter zijn mama.
Ik de stal in en een beetje tegen de merrie gepraat en voorzichtig achter haar gekeken, staat daar zo'n heel klein hummeltje!
Nou toen belde nel naar de praktijk, ik uitgelegd dat wij hem ook wel wilden als zij het niet zag zitten.
dus zo kwam het dat wij 's middags met een mini paardje van 5 weken! achterin de station wagen naar tull en twaal reden.
Alles geregeld enzo, melk, brokje enzovoort en toen begon het project.
Van de man van nel hadden wij een hele albert heijn tas vol veulenkorrels gekregen en later gaf hij geld voor de 1ste zak veulen melk.
We hebben hem TOETER genoemd, maar later kwamen wij er via de fokker achter dat hij eigenlijk URANUS heet.
Maar toeter is zijn roepnaam en uranus dat komt in zijn paspoort te staan want dat hebben we zelf aangevraagd want die had hij nog niet.
Zijn vader is Midzomer raspoetin en zijn moeder was Laby van de genarishof.
Inmiddels is toeter alweer 16 weken oud en word hij morgen ingeent.
wij hebben hem al vanaf dat hij 5 weken is.
hij is in die tijd al enorm gegroeit en hij is niet zo bang meer voor grote paarden als in het begin want die waren toch wel spannend
We zijn echt heel blij met hem en hopen dat hij uit mag groeien tot een mooie hengst (later laten we hem ruinen)
Kijk naar de foto's en oordeel zelf (graag reacties)
De foto's staan op volgorde:
Net op stal
Lief he?
Hij kwam net tot aan mijn knie
[img]http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=811293&key=QYNCYXLH]
My Little Pony (euuhhh horse)
Lekker slapen!
Let niet op zijn modder voetjes
En zo ziet hij er nu uit
En wat vinden jullie van hem??

!
!