Merries overgevoelig als ze drachtig zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Merries overgevoelig als ze drachtig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:39

Kunnen merries ontzettend gevoelig worden als ze drachtig zijn? Dat ze niet meer geaait of gepoetst willen worden enz. ?

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:41

Ik denk dat de hormonen behoorlijk op kunnen spelen. Ze kunnen gevoelig op hun buik worden. Nukkig in gedrag of dulden geen ruinen of hengsten in de buurt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:03

Kan heel goed, ze kunnen de meest vreemde dingen gaan doen. Die van mij begon ineens te bijten (normaal de grootste knuffel van stal en nu ook gewoon weer) en lustte geen komkommer, witlof en dergelijke dingen meer Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:40

Ja, dat kan zeker!! Mijn merrie heeft daar erg "last" van! Ze is als niet drachtig paard heel goed te poetsen en ook dekens op vindt ze niet erg. Maar als ze drachtig is (ze is nu voor de 2e keer drachtig) dan kan je haar amper poetsen en vindt ze het naar als ik haar een lichte regendeken om doe.

Verder is ze weel heel "normaal" nog net zo braaf als altijd, zolang je maar niet aan haar lichaam komt, met name haar middenhand.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:42

mijn merrie heeft inderdaad ook van dit soort trekjes! Het ene moment is ze harstikke lief en knuffelig en het andere moment is ze heel nijdig.
Opzadelen en dekens omdoen vond ze nooit echt fijn, maar nu word ze er echt heel nijdig om en is het haar zelfs eeen paar keer gelukt mij te bijten Bloos! dat is wel veel erger geworden nu. Ook staat ze soms te stampen met haar achterbeen om niks Verward misschien dat ze wat voelt in haar buik ofzo, kan dat met 4 maanden?

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:40

Gelukkig is die van mij dus niet de enige. Ze is echt met momenten supersaggo.

En als we buiten rijden ofzo moet ze vaak onderweg ook nog plassen. normaal pas als we terug waren. Ik gok erop dat dit misschien komt omdat het veulentje meer ruimte in neemt en misschien wat beweegt ook?

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:56

chamaya is ook sinds dat ze drachtig is veranderd, ze is veel kroeliger zegmaar en ze wil NOG MEER eten, gekke merrie

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:32

Mijn merrie is geheel niet veranderd qua gedrag. Ze laat alles toe, ik mag haar borstelen waar ik wil en ook mag ik nog steeds haar uiers wassen. Je ziet aan haar buik dat ze drachtig is maar voor de rest echt is ze gewoon als altijd het sulletje.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:32

Dat mag ik ook allemaal nog. Het is alleen dat je af en toe aan haar merkt dat ze anders in haar vel zit. En soms is ze dus chagrijnig Haha!

niekie_luf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:47

bij mij een ijslander doet helemaal nisk blijft heel gewoon. doet niet naar met poetsene n knuffelt ng gewoon heel goed..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:10

Die merrie van mij wil nu helemaal niet meer aangeraakt worden...alleen op het hoofd en de staart...Is dit nou aanstellen of moet je hier nou echt rekening mee houden? Ik vind het best wel irritant worden...Ik vind het super dat ze een veulen krijgt ( ookal mag ik daar waarschijnlijk van mevrouw de eerste twee maanden niet bij in de buurt komen laat staan aanraken )

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:24

Ik weet het niet. Die van mij kan ook lekker boos doen, maar ze vind het momenteel juist heerlijk als ik zacht over haar buik aai

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:49

Mijn lease merrie Saké is op het moment ook drachtig. Voorheen deed ze er niks op als ik onder haar buik poetste etc., maar nou vind ze het echt niet meer fijn, sinds dat ze drachtig is. Het word eigenlijk steeds erger, ze is super gevoelig geworden, ook rondom haar uiers. Ze kan nou opeens ook heel lelijk kijken, wat ze eerder nooit gedaan heeft, was echt niks voor haar. Maargoed het is natuurlijk ook heel wat voor zo'n merrie, en ze is ook al bijna over de helft.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:08

Onze merrie gedraagt zich eigenlijk niet anders naar mensen toe, maar ze is wel heel erg plakkerig op de jaarlingen. Daar keek ze eerst niet naar om, maar sinds ze dragend is, ziet ze ze haast als haar eigen veulentjes. Heel grappig. Lachen