ik heb even een vraagje; ik heb nu 2 week geleden mijn merrie en veulen uit elkaar gehaald en de merrie staat een paar kilo meter verderop bij een andere stal. nu vroeg ik me af hoe lang ik ze zo gescheiden moet houden. beide hebben geen problemen gegeven toen ik ze uit elkaar haalde en ook nu lijkt het niet of ze elkaar sterk missen. wanneer de merrie weer terug komt gaat ze op stal en het veulen staat nog een tijdje in de wei en komt daarna in een ander deel van de stal te staan.
maar zou iemand mij richtlijnen kunnen geven van hoe lang ik de merrie nog helemaal uit het zicht moet houden?? BVD!
Cute
Geplaatst: 20-10-04 18:55
Als het inmiddels al 2 weken geleden is moet het kunnen. Als ik het goed begrijp zien ze elkaar niet als de merrie terug komt op stal, maar ze kunnen elkaar dus wel horen? Je geeft zelf al aan dat ze elkaar niet (meer) missen, dus ze zullen ook niet zo snel naar elkaar gaan roepen.
AthenaWytske
Geplaatst: 20-10-04 21:14
na 6 weken heb ik mijn eerste veulen terug bij mama gezet, ik denk dat vroeger nog voor problemen zal zorgen, de melk kan dan gemakkelijk terugkomen enz..
Cute
Geplaatst: 20-10-04 21:18
AthenaWytske schreef:
na 6 weken heb ik mijn eerste veulen terug bij mama gezet, ik denk dat vroeger nog voor problemen zal zorgen, de melk kan dan gemakkelijk terugkomen enz..
In haar verhaal staat dat merrie en veulen niet bij elkaar komen te staan.