Ik rijd/lease nu de merrie van de manege eigenaar en eigenaar van onze pensionstalling. (meer info en foto's in mijn profiel)
Ze is 26 jaar oud en ze is drachtig, nu iets meer dan 2 maanden. Na enkele pogingen om te bevruchten is het redelijk snel gelukt.
Echo's zijn gemaakt en het toekomstige veulentje groeit prima, ook met moeders gaat alles nog steeds perfect.
Haar eigenaar zit al zijn hele leven in de paarden, fokt ook al jaren en het is altijd goed verzorgt en verlopen. Ze is voor de dekkingen grondig gekeurd en alles was positief. Ze is uiteindelijk door de hengst van de veearts zelf gedekt...
Ze is lichamelijk en geestelijk nog helemaal in topconditie, buiten lijkt het wel een paard van 8
en ook binnen heeft ze vaak haar streken.Toch krijg ik (ook al heb ik niets met de dekking te maken gehad
) vaak commentaar over dat ze drachtig is..."Hoe kun je dat doen?", "Is ze niet wat te oud?" en zelfs "Ik vind het echt mishandeling op die leeftijd!"
Zelf vind ik het ook aan de oude kant voor een veulen maar de eigenaar en de veearts zijn van mening dat het allemaal goed is... en wie ben ik dan als leek op dit gebied om niet aan te nemen dat het zo is?
Ik heb al goed uitgezoch hoe alles moet gaan gebeuren e.d. en tips en adviezen gekregen voor een oudere dracht e.d.
Maar ik wilde graag jullie mening weten, aangezien meerdere van jullie al jaren in dit "wereldje" van het fokken e.d. zitten.
Alle meningen zijn welkom, ook negatieve want ik voel mij niet zo snel aangevallen... helemaal omdat ik het zelf niet heb laten dekken oid, dat was net voor mijn tijd met haar

Dus wat vinden jullie?

)