Hoe denken jullie dat ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:43

Leuk is dat hè,de een wil geen wit of vlekken en een ander wil ze juist wel!!! *LOL* *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 16:15

Mac schreef:
... terwijl ik daar juist een gat mee in de lucht zou springen Haha! !


Ja, als je paints fokt. Haha! Ik fok met een New Forest pony en in dat stamboek aanvaardden ze geeneens een palomino omdat dat een ander ras zou zijn (zo belachelijk als het groot is) dus op een "paint" zitten ze helemaal niet te wachten. *LOL*

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:42

Loolapelooza schreef:
Ja, als je paints fokt. Haha! Ik fok met een New Forest pony en in dat stamboek aanvaardden ze geeneens een palomino omdat dat een ander ras zou zijn (zo belachelijk als het groot is) dus op een "paint" zitten ze helemaal niet te wachten. *LOL*

Apart! Zit hier nog een wetenschappelijk onderbouwde verklaring achter ?? Zijn er nog meer kleuren buitengesloten voor registratie? Waar liggen voor de New Forest de grenzen van het toegestane wit op een paard(pony)?

Een effen Paint wordt gelukkig wel nog in het stamboek geaccepteerd, zij het met "breeding stock" status, die het showen beperkt tot breeding stock onderdelen. Je wordt dus niet meteen buitengesloten, maar krijgt een soort herkansing voor de volgende generatie Knipoog .

Als het veulen van mijn merrie Lee een merrietje is, vind ik het niet eens zo heel erg als het een breeding stock zou zijn ... ik zou heel graag een stevig, correct gebouwd merrieveulen met ruime, soepele gangen uit haar en "Joey" krijgen ... oh, was het maar alvast zover!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:20

Waar hoop ik op...
1) gezonde merrie
2) gezond veulen
En daarna laat ik mij graag verrassen Haha!

Ik zou het erg leuk vinden als er qua kleur wat uit zou komen wat later als span te combineren is. Dat mag ook met halfzussen of broers zijn als dat qua type beter past.
Voor mij ook het liefst niet al te veel wit als ik zou mogen kiezen.
En ik ben benieuwd of ze veel op de veulens van dit jaar gaan lijken.
Mag van mij best wel hoor *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 11:36

Mac schreef:
Apart! Zit hier nog een wetenschappelijk onderbouwde verklaring achter ?? Zijn er nog meer kleuren buitengesloten voor registratie? Waar liggen voor de New Forest de grenzen van het toegestane wit op een paard(pony)?


Valk mag wel, palomino niet. Cremello helemaal niet en bont idem dito. Hoe het dus zit met Sabino vlekken? Denk dat ze dat aanzien voor bont, heb de indruk dat ze niet erg snugger zijn omtrendt kleuren. Knipoog

Ik weet niet waar de grenzen liggen voor wit, zo moeilijk doen ze er in ieder geval niet over. Denk dat wanneer je een sabino fokt je wel op enkele stamboek problemen kunt stuiten maar dat het verder nog wel meevalt.

Deze had dit jaar een 2e premie.
[img]http://users.skynet.be/newforestpony/nl/images/Popelierenhof's_Nitouche%20(20).jpg[/img]

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:00

oohh...heerlijk dat fantaseren.

Ik heb het al helemaal bedacht:
Een zwart veulen (ja logisch, 2 friesen hahaha), iets groter dan Lady (1,61m) een sprekend koppiej.
Meer kan ik er nog niet van maken. Ik hoop zo dat het veulentje de manen van Anton mee krijgt (die van Lady zijn nou niet zo "ju-van-het" haha) en dat het het lieve, rustige karakter van Lady meekrijgt.
Ben benieuwd, voorlopig kunnen we alleen nog maar dromen.

Weet je wat ik al wel gedaan heb, ik weet het, het is te erg.
Veulenhalstertjes bekeken en gedacht: hmm, wat past er bij een zwart veulen. Lichtblauw, appelgroen, mintgroen, geel, rood, wit, paars enz enz. En gelijk gekeken of ze die ook hadden in de kleur voor halster maat Full, want moeder en kind gaan natuurlijk wel in dezelfde kleur Haha!