Update manen en staart vreten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 09:17

Bedankt voor je reactie en het meedenken esme!!

Probleem is alleen dat ze eerst al bij andere paarden gelopen heeft samen met Katinka. Daar had ze een speelmaatje, Pipo (een King Rocky jaarling *te koop trouwens* Lachen) en die zijn staart werd steeds korter.. Daarom staat ze nu alleen met Katinka, want ze eet dus wel andere paarden ook kaal, helaas.

Gisteren op de keuring had ik Katinka`s manen en staart natuurlijk los, en toen ik even niet op zat te letten stond ze eerst met een dikke pluk staart in haar mond, en even later met een pluk manen.... Ze is er dus nog niet vanaf, van dat haren-kauwen.. Boos!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:12

Mariska_28 schreef:
Ik ben het helemaal met jullie eens... maar.. Ik ken niemand die zijn veulen erbij wil zetten op dit moment. Zou jij je paard bij een notaire staarteter zetten? Zit al half te overwegen om een shetje te kopen, zodat ze daar verder aan kan dooreten, maarja is ook zoiets he?!


Dat zou me helemaal niets kunnen schelen, het welzijn van een veulen (of zelfs een paard in het algemeen) stel ik écht wel voor een hoopje haar!
Mijn jaarling hengst bijvoorbeeld die heeft mijn drachtige merrie haar prachtige dikke staart ook helemaal opgevreten, buiten een hoopje pierenverdriet schiet daar niets meer van over.
Om die daar nou voor te scheiden, dat groeit weer wel aan hoor als ik volgend jaar merrie en hengst scheidt (en dan gaat haar veulen mss wel staart vreten Clown )

Trouwens wat betreft die handelsveulens, beetje kapabele koper kijkt door een afgevreten staart wel doorheen hoor. Wat zou het verder ook uitmaken ... Verward

Ben blij dat je ze weer bij elkaar hebt gezet, niets zo slecht en gemeen dan een veulen helemaal in z'n ukkie zetten. Straks zit je met een paard dat lijdt aan verlatingsangst, nou dan ben je klaar!

Jij hebt besloten om te fokken, dan moet je ook àlle consequenties ervan dragen en niet iets ten koste laten gaan van het oh zo belangrijke welzijn van je paarden/veulens ... Dan ben je verkeerd bezig.

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:06

Loolapelooza"]
Dat zou me helemaal niets kunnen schelen, het welzijn van een veulen (of zelfs een paard in het algemeen) stel ik écht wel voor een hoopje haar!
Mijn jaarling hengst bijvoorbeeld die heeft mijn drachtige merrie haar prachtige dikke staart ook helemaal opgevreten, buiten een hoopje pierenverdriet schiet daar niets meer van over.
Om die daar nou voor te scheiden, dat groeit weer wel aan hoor als ik volgend jaar merrie en hengst scheidt (en dan gaat haar veulen mss wel staart vreten Clown )
[/quote]Jij niet, maar ik wel. En daarbij vind ik een belg sneu omdat die zonder staart geen vliegen weg kan jagen, dus een Katinka zonder staart is net zo sneu.. En groeide het nou snel aan, maar ken een merrie waarvan de staart vorig jaar tot aan de wortel weg was, en die heeft nu nog niet eens een halve staartlengte. Het duurt dus minimaal 2 jaar voordat ze haar vliegenmepper weer terugheeft..

[quote="Loolapelooza"]
Trouwens wat betreft die handelsveulens, beetje kapabele koper kijkt door een afgevreten staart wel doorheen hoor. Wat zou het verder ook uitmaken ... Verward
[/quote]Het zijn mijn paarden niet, en van wie ze zijn die wil niet hebben (terecht) dat Dipsy ze allemaal kaaleet...


[quote="Loolapelooza schreef:
Ben blij dat je ze weer bij elkaar hebt gezet, niets zo slecht en gemeen dan een veulen helemaal in z'n ukkie zetten. Straks zit je met een paard dat lijdt aan verlatingsangst, nou dan ben je klaar!

Jij hebt besloten om te fokken, dan moet je ook àlle consequenties ervan dragen en niet iets ten koste laten gaan van het oh zo belangrijke welzijn van je paarden/veulens ... Dan ben je verkeerd bezig.
Ja en nee... Als ze haar hele leven alleen had gestaan was het anders geweest, maar het ging over enkele weken. Maar ben al aan het kijken naar een shet, alhoewel ik me af vraag of zij iets heeft aan een "vriendje" dat 50 cm kleiner is..

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 19:24

Voor wie wil weten hoe dit afgelopen is...

Dipsy heb ik een paar dagen geleden bij mams weggehaald. 1 dag allebij op stal gehouden, en de volgende dag Dipsy samen met Sam (het belgweesje) gezet. Sinds vandaag staan ze lekker met zijn 2en in het gras, en ik heb foto`s geplaats om te laten zien hoe rustig ze nu is:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=5520543

Katinka haar manen en staart zitten er nog redelijk aan, en ze staan nu weer met alles los... Ik hoop zo dat het veulen van volgend jaar niet zo`n harenvretertje is.. Schijnheilig Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:36

Goede oplossing OK dan!