Morgen komt ZZB!! ik kan niet wachten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Morgen komt ZZB!! ik kan niet wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 15:27

Morgen komt mijn lieve Zanzibar dan eindelijk.. spannend en ik kan echt niet wachten.. ik ben echt zoooo verliefd Lovers op hem, maar ik denk dat iedereen die mijn topics gevolgd heeft dat wel door had Schijnheilig !!
Ben benieuwd hoe hij op mijn merrie reageerd.. ik denk dat ik ze eerst maar even naast elkaar in de stal aan elkaar laat wennen.
Ik heb net alles klaargemaakt voor zijn komt.. stal helemaal schoon, lekker veel stro erin, voerbakken schoongemaakt etc. Zometeen ga ik het weiland in twee delen verdelen zodat beide partijen (man en vrouw Tong uitsteken ) hun eigen gedeelte hebben.
Wel jammer is het dat ik nog steeds geen hengste maatje voor hem heb gevonden, waar die gelijk bij kon... maar ik ben druk op zoek.. en als jullie nog iets weten hoor ik het GRAAG!!
Ik heb een pony halster voor hem gekocht wat op 3 plaatsen te verstellen is zodat ie daar lekker in kan groeien.. geen idee of die past maar dat merk ik dan wel Lachen
Ik hou jullie op de hoogte... ben echt zo blij Haha! Haha! Haha!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:44

leuk joh!!
Ik hoop wel dat je een fatsoenlijke scheiding hebt gemaakt, anders heb je straks toch nog 2 veulentjes Tong uitsteken

Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten, leuk hé al dat voorbereidende werk Haha! veel succes en plezier morgen OK dan!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 15:48

Jaike schreef:
leuk joh!!
Ik hoop wel dat je een fatsoenlijke scheiding hebt gemaakt, anders heb je straks toch nog 2 veulentjes Tong uitsteken

Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten, leuk hé al dat voorbereidende werk Haha! veel succes en plezier morgen OK dan!

ja dankje.. Lachen
het is erg lastig.. ik weet nog niet precies hoe ik het ga don.. het zit zo namelijk..
van dichtbij ons huis tot naar achteren hebben we drie gedeeltes in het weiland:
-bak
-middengedeelte (waar ze alleen staan, niet grazen)
-achterstegedeelte (waar ze grazen)

nou zit ik dus te denken.. of ik doe ALLES in tweeen, of ik doe de bak voor mn merrie en het middenveld voor het hengstje en het achterweiland wel gewoon in tweeen..
Wat zouden jullie doen?

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 15:51

wat heb jij trouwens een leuk paard Jaike.. Haha! (stiekem even je profiel gechecked)

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:44

Dank je wel Olevalover Haha!

Ik zou het weiland idd in 2en doen en dan de ruimte met de sterkste/hoogste/beste omheining voor je hengstje en de andere ruimte voor je merrie Lachen het ligt er ook aan hoe groot alles is.........
Succes ermee OK dan!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 18:49

ja als ik alles in tweeen doe wordt dat gewoon dmv een lintje zeg maar.. Ik denk dat ik het dan misschien beter zo kan doen: middenveld voor hengst en achterste veld voor merrie.. want tussen deze beide velden zit goede omheining en een sloot... en dan de bak gewoon om in te rijden. goed id?

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:00

Ach wat sneu, nu kan je hengstje niet grazen Knipoog

nee ik denk wel dat dat een goede oplssing is, als je tenminste dan niet met je merrie door het land van de hengst moet om haar op te halen voor bijv. rijden............


heb je hem nu trouwens??? Hoe reageerde je merrie op hem?
Veel succes OK dan!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:22

Jaike schreef:
Ach wat sneu, nu kan je hengstje niet grazen Knipoog

nee ik denk wel dat dat een goede oplssing is, als je tenminste dan niet met je merrie door het land van de hengst moet om haar op te halen voor bijv. rijden............


heb je hem nu trouwens??? Hoe reageerde je merrie op hem?
Veel succes OK dan!

Ik heb hem sinds vanmiddag om 2 uur..
Hij is echt heel leuk en nam alles zeer koel op.. beetje rondhuppelen in wei en bak ..(oleva staat in het achterste weiland en zzb in voortse twee.. hij krijgt dan iets meer hooi). Maar toen we na "de afhandeling"weer naar buiten gingen en zijn eigenaresse hem riep sprong hij over/door het draad (2 x zelfs) met stroom erop
dat was minder en toen liep hij dus los.. we kregen hem makkelijk tye pakken en stapten een beetj met hem.. het hele draad lag los en er waren 6 palen uitgetrokken Bloos! Bloos!
Hetw as allemaal weer goed en hij heeft geen schrammen ofzo.. volgens mij heeft hij een spiertje in zijn nek verrekt..
Maar toen ging hij op stal en het is echt zon schatje.. hij heeft wel een dominant maar toch eerlijk karakter en trekt zich van niets of niemand wat aan.. mijn mannetje Lovers
In het begin was hij dominant.. bijten enzo.. maar als na tien minuten wist hij wat hij aan me had en deed heel voorzichtig.. Toen ik een half uurtje geleden bij hem was was hij echt zo lief.. je kon hem zelfs een kusje geven *LOL*
Hij ging zn brokjes aan de verkeerde kant van zn etensbak eten hha..
Lief.. ik heb fotos van hem in zijn stal die komen zo.. zijn wel wat donker omdat de fotos van vanmiddag mislukt zijn..
Was een stressvolle en leuke dag vandaag OK dan!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:46

Afbeelding
Afbeelding
(dat op zn neusje is van het halster-zweet)
Afbeelding
charming Verward
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sorry voor je hoeveelheid.. maar ik denk dat ik verliefd ben Lovers Lovers Lovers

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:55

Ach wat een schatje *LOL* ik begrijp dat je verliefd bent hoor en wat een mooi kleurtje

Wel direct een hoop stress, maar als je een beetje consequent bent met 'm (zeker met z'n bijten en dominante gedrag) komt het vast helemaal goed Haha!

En ach, dat de omheining nu kapot is.....tja, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen Tong uitsteken

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:24

Wat een lieverdje :L:L
Hopen dat die manen zo mooi blond blijven!! Haha! Kwijl

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:37

Jongens .. het wordt een schimmel Tong uitsteken
Hij is roodvos geboren, toen koffievos geworden, nu zweetvos en later wit Haha! Is het niet geweldig Haha!

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:53

Zo dus die van jou heeft straks bijna alle kleuren wel gehad.. Zwart wordt hij vanzelf als hij straks wit is en buiten staat..hihi..

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:59

Witoto schreef:
Zo dus die van jou heeft straks bijna alle kleuren wel gehad.. Zwart wordt hij vanzelf als hij straks wit is en buiten staat..hihi..

Ja haha *LOL*