jeuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 20:32

Ons veulen van 3 maanden heeft ondekt dat het erg lekker is om te schuren aan een boom ofzo, maar krabt zich daarbij soms open.
Haar huid is ook een beetje droog, tenminste ik zie soms schilfertjes, maar het kan ook zijn dat dat nog een beetje komt van het veulenhaar ofzo Verward
We borstelen haar elke dag, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Vanavond zag ik op haar borst ook weer een kale plek en ik ben een beetje bang dat ze zich op een gegeven moment open gaat schuren?
Is dit normaal bij veulens, en weet iemand wat ik daar aan kan doen?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:21

Teveel borstelen kan ook een negatieve werking hebben, doordat je met het borstelen niet alleen het losse haar en zand, maar ook het (natuurlijke) huidvet verwijderd waardoor de huid te droog wordt.
Laat de natuur een beetje zijn eigen gang gaan en laat hem af en toe ook een lekkere plensbui over zijn lijf krijgen, vaak doet dat wonderen.

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:52

Mijn veulen staat ook heel de dag te schuren tegen de bomen aan ,ze zag er een tijd geleden niet meer uit,allemaal kale plekken over heel haar lichaam.Nu gaat het beter,wel schuurt ze nog veel maar niet dat er kale plekken ontstaan.Dus nog even geduld dat komt het goed. Knipoog

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:03

Je zou op de kale plekken wat uierzalf kunnen smeren dit verzacht de droge plekken wat waardoor de jeuk ook minder wordt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:20

klitwortel wil ook nog wel eens helpen tegen een droge huid en het schuren....

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:41

Dank jullie wel OK dan!