Snap er niks van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Snap er niks van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:28

Vorige week begon de uier van mijn merrie, die op 17/6 is uitgerekend (volgende week donderdag dus), te groeien.
Gisteren was de uier echt heel groot en vol en je kon hem ook al echt tussen de benen zien hangen (als je snapt wat ik bedoel).
Maar volgens mij weer ze nog niet helemaal wat ze wil want vanochtend was de uier weer veel kleiner... ikkuh nie snappu.
Is dit normaal? Ik had al een beetje hoop dat het veulentje misschien wel wat eerder zou zijn dan volgende week... . Maar nu weet ik het niet meer.
Misschien iemand met meer ervaring op het gebied van volschietende uiers Haha! Tong uitsteken

Greetzz

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:31

Meestal lopen ze het weg - onze paarden staan 's nachts op stal en overdeag in de wei, meestal gaan ze de wei in met een dik uier en komen ze er met een kleinere weer uit - totdat het echt niet meer wegtrekt.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 09:38

Oh, dan is dat het waarschijnlijk. Want de uier leek inderdaad na de weidegang kleiner. En na een paar uurtjes op stal wordt ie weer wat voller, ach zo.
Ben ook nog een beetje een beginnertje he Knipoog
Gelukkig zitten hier op Bokt genoeg mensen met verstand van zaken.

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:21

mijn merrie was 23 april uitgerekend niks geen uier een week later nog niks bijna 4 weken later werd de uier op donderdag ochtend iets voller maar niet de moeite waard daar hoef je het als veulen niet van te hebben de hele dag bleven de uiers klein en dan bedoel ik ook echt klein niks dus vrijdag ochtend het zelfde geval s'ochtens iets voller maar na het los gooien inde bak weer foetsie zaterdag ochtend werd het veulen geboren en langzaam liep de uier vol het is niet enorm maar het veulen krijgt toch voldoende melk .dus wat mij betrft zegt een uier niet veel maar dat verschilt natuurlijk per paard.veel succes ermee

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 01:07

Ja, dat is de natuur he. Heb je niet in de hand. Komt wel goed. De onze liep al bijna een maand met een dikke uier... Knipoog

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:14

Maak je maar geen zorgen, dat komt wel vanzelf.
Enkel opletten als ze te vroeg melk begint te verliezen want dan bestaat de kans dat het veulen te weinig biest krijgt. Maar dat is bij jou nog geen probleem.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 11:04

Ik heb de vorige eigenaresse maar eens even gebeld en zij vertelde me ook dat deze merrie weinig uiterlijke kenmerken vertoont zoals een volle uier en kegeltjes!
Dus ik wacht maar gewoon af en het zal er toch heus wel uit komen rollen binnenkort.
Ik heb er ook zo'n zin in dat er straks een veulentje bij komt!!!
Dank jullie wel voor de reacties.