[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:49

Ons geluk was op vandaag. Ik wist dat ze geen topper was maar had toch gehoopt dat ze wel ster zou worden. Maar helaas. Ze blufte er niet over en een beetje neerwaarts.

Nou maar eens kijken wat we gaan doen. Of toch nog bij de hengst of weg voor de sport .

Met Diantha wezen scannen en ja hoor onze snelle dame is weer snel.
Gisteren hengstig gespoten , vandaag scannen ,morgen erbij en zondagavond weer scannen.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:24

Wat jammer baudy

Niet via een ibop alsnog aanbieden of ook exterieur matig net niet genoeg?

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:31

Seven schreef:
Wat jammer baudy

Niet via een ibop alsnog aanbieden of ook exterieur matig net niet genoeg?


Weet je ze is 1.74m voor ons speciaal ( verloor haar mama toen ze 10 dgn jong was) maar de keur heren vinden uphill x cabochon niet interessant meer. En nu heeft ze ook al weer 3 mnd in training gestaan, het loopt allemaal in de papieren.
Denk dat we een niet zo dure hengst zoeken en maar eens gaan gokken met haar. Misschien fokt ze leuk en anders gaat ze weg als rijpaard

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:53

Ja jammer is dat ik vind het juist mooi bloed. Ja fokken kan altijd maar zou dr wellicht dan nu eerder door trainen en verkopen tenzij je er zelf een veulen uit wil. Blijft een bijzondere merrie :j

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:09

Baudyh. Dianthe is altijd zo snel he, bizar eigenlijk :=

Dat is balen. Ik ben ook wel weg van dit bloed! Ik heb ook even een grote uphill x Jazz gehad. Echt een tank, maar zo fijn bewegen. Lastig altijd, als je plek hebt kan je altijd overwegen om een keer veulen mee te fokken. Maar als je er genoeg hebt, zou ik persoonlijk lekker verkopen.

Ik merk dat de markt voor gewone paarden best slecht is. Mijn kwpn jaarling krijg ik nog geen eens reacties op. En als ik een valk of Palomino plaats :') wordt ik overspoeld met vragen. Al zijn er ook genoeg die niet dit budget hebben.


Dddara. Dan had het zo moeten gaan. Nog even geduld hebben dus

Jennyk. Zou mooi zijn als ze dan snel hengstig wordt. Gelukkig niet mega ver. Met welke hengst ging je nu dekken?

Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:39

Baudyh, ik heb soms het idee dat als je niet op een super deluxe stal staat en zelf geen naam hebt het ook niet mee werkt als je een 'normale' hebt.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:47

Tja weet je ik wist dat ze geen topper was.
En “oud” bloed. Maar het is zo een moment opname. De hele stam is groot en laat rijp.
Zij is 174m maar al haar half zussen en broer zijn boven de 1.70m
Haar half broer staat nu te koop 7 jaar . Z klaar en een vp van 42500 euro. Tja.
Ik denk dat we haar nu bij de hengst doen. Eens kijken wat daar uitkomt. En hoe ze er zelf ingroeit.
En volgend jaar wel weer verder kijken.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:47

DDDara Waren jullie dan net te laat met brengen? hopelijk wordt ze vlot hengstig na het spuiten en kan ze dan gedekt.

Baudyh balen dat het resultaat tegenviel op de keuring. Ik heb verder geen verstand van bloedvoering maar zoals AM_horse zegt als je plek hebt misschien een veulen ermee fokken idd.
Jeetje je merrie reageert idd erg snel op hengstig spuiten *D

Marion82 Wat balen dat het zo onduidelijk was bij deze veearts. Ik zou idd nog eens laten scannen gewoon voor de zekerheid maar als ik het zo hoor en de ervaringen lees van andere hier, lijkt het mij dat ze gewoon drachtig is.

Denneboom Wat zei je dierenarts over het lucht zuigen? Moet je merrie dicht gezet?

Muronia Leuk idee idd dat er nu een hartslag is. Merk je eigenlijk wat aan haar kwa gedrag?

Seven Wat fijn dat de 2 scans goed waren *\o/*

JennyK Hopelijk wordt Goldy snel hengstig bij de hengsten houder.

Crazy_funky We hopen er ergens tussen de 10 en 15 drachtig te hebben. Voor nu zijn er 7 gedekt of aan het dekken. Hebben 20 merrie's staan maar 3 blijven er sowieso leeg, misschien wel 5 sowieso, dat hangt af of ze invallen tijdens het zogen nu.

Mirthe heeft gisteren weer afgeslagen dus die kan terug op het bankje. Heel goed gevoel bij deze x, netjes hengstig en 4x laten dekken wat haar normale doen is ( vorige cyclus maar 2x).

Jessie is vandaag weer gedekt en stond heel hevig, dus denk dat ze op haar eisprong zit. Ik pakte haar uit de box om de staart te bandageren en ze ging al piesen :') De hengst was nog niet eens in de buurt of in dezelfde stalgang haha. Ik ben benieuwd of ze overmorgen nog wilt

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:04

Ja je weet het nooit kwa keuringen en ze focussen momenteel heel erg op het bergop en blijven in beweging.
Het is dat ik geen onbeleerde wil anders was ze kwa bloed en bloedlijn zeker interessant geweest. En ik verwacht gezien de lijn etc dat ze zich onder het zadel zo maar eens kan opwaarderen :j

Ja heel blij met de beide drachtig maar wel raar gevoel hoor voor dit en volgend jaar zijn we al klaar :=

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:29

Kan me voorstellen dat je blij bent dat je al
Klaar bent voor dit jaar. Het is leuk die veulens maar wel veel werk enz.
Ik heb over 2 weken een bruiloft en zit gewoon nu al te puzzelen of dat er wel tussen past. Ha ha
Nou ja in nood moet de DA dan maar op stal
Komen scannen.
Vanavond weer insimineren. Dit keer met de kampioen van de NRPS van dit jaar
I am Rico Norel.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:56

Ja daar ben ik inderdaad blij mee wij hebben ook een bruiloft, het werk van de boerderij , verkoop van 1 van de merrie etc. Het scheelt dat we het dekken etc nu niet meer hoeven te plannen tussen alles door.

Onze knappe dame reuze benieuwd hoe ze word <3
Afbeelding

Die hengst ken ik eigenlijk niet

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:31

AM: dit jaar gaat ze naar Fizz silver fame, kijken of we dan wat edeler kunnen fokken, al is het veulen van dit jaar een stuk sierlijker dan van vorig jaar met dezelfde vader.

Baudyh: aan welke hengst denk je voor haar? Succes met Dianthe! Snelle dame is het gelukkig weet je het, anders zou je het maar zo missen!

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:14

I am Rico Norel is een zwarte hengst . Hij was als Rico Norel op de tweede bezichtiging bij het kwpn. Maar ging er daar uit. Het is een Iron x Uphill. Vervolgens werd hij bij de NRPS kampioen. Afbeelding

Onze uphill merrie weet ik nog niet.
Of ook white dream of Dark Rousseau

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 17:52

Afbeelding
Ha ha verkeerde foto

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:59

Even snel tussendoor een vraag
Wat is jullie ervaring met veulenhengstigheid gebruiken? Doen of niet? Zou dan om diepvries gaan. Of dan beter een cyclus wachten?

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 22:11

Met diepvries zeker een cyclus wachten :j of hengstig spuiten op 20 dagen.

corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 22:39

Kabayo schreef:
Even snel tussendoor een vraag
Wat is jullie ervaring met veulenhengstigheid gebruiken? Doen of niet? Zou dan om diepvries gaan. Of dan beter een cyclus wachten?



Diepvries cyclus wachten

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 01:20

Kabayo. Hebben ze geen vers sperma van Perry? Ik heb geen ervaring met diepvries maar ik denk dat veulen hengstigheid misschien niet handig is om dan te proberen.

Baudyh. Mooie hengst. Ik kende hem nog niet. Ziet er goed uit in iedergeval. Zonde dat de merrie geen ster is geworden. Wellicht met een ibop een idee



Jennyk. Oké. Wordt ze dan natuurlijk gedekt of met ki. Volgens mij doet deze hengst beide? Nu had ze veulen van Casanova dacht ik?
Hopelijk snel hengstig

Seven. Knappe dame <3

Nieky. Klinkt positief. Fingers crossed

Hier lekker druk met dekseizoen. Daarom niet altijd tijd om actief mee te praten

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:02

AM: natuurlijke dekking. Ja dit was haar 2de veulen van Cas

Kabayo: dan toch niet de fries die je in gedachte had?

Dennenboom

Berichten: 711
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:16

Nieky1993: Dierenarts gaf aan dat het niet nodig was. Ze denkt dat de inseminator zelf lucht mee naar binnen heeft genomen met insemineren en dat het daardoor zo voelde.

Wat een grote groep merries hebben jullie! Gaaf zeg. Heb je zoveel stallen aan huis?

Baudyh: Jammer van de keuring.

Seven: Knap dametje hoor!

Wij zitten ook op het wachtbankje nu. *D

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:46

Jennyk nee heb toch een andere keuze gemaakt en besloten dat ze daarna eerst gust mag blijven. Vond laatst dat ze er "oud" uit begon te zien. Maar dat komt ook omdat ze grijze haartjes krijgt :o
Leuke keuze heb je gemaakt! Veel leuke veulens van die hengst gezien

Baudyh wat jammer zeg van de keuring. Ik snap soms ook niks van de uitslag :o Heb je een correct dravend paard. Maar geen wauw factor. Krijg je een 5... en die telt dubbel

AM_horses vorig jaar hadden ze vers. Er was iemand die een grote edmundo merrie van 170cm+ had die hem wou gebruiken dit jaar maar dat is te groot voor natuurlijk. Zodoende hebben de diepvries ingevroren voor haar maar er is nog voor 4 cyclussen in het vat. We waren zodoende even aan het bedenken wat we doen, nu diepvries of gewoon natuurlijk. En ik denk dat natuurlijk dan mijn voorkeur heeft. Daar is Zilver wel makkelijk in
Leuk dat het zo druk is met White dream. Het is dan ook een leuke hengst. Het is jammer dat ik alleen een valk kan krijgen mocht ik hem gebruiken voor mijn homozygote zwarte merries :o En dan ben ik zo bang dat je een hele donkere valk krijgt die er uit ziet als normaal bruin :o

Corinadrenth en Goldenarrow dankjewel voor de info. Dan zal ik even verder nadenken om dan begin juni diepvries te doen (dicht bij huis) of natuurlijk (anderhalfuur rijden). Voor de merrie maakt het niet uit..

Baudyh mooie hengsten haha. De laatste die je plaatst bedoelde je zeker. Welke is die andere?

Seven je veulen is toch zo knap <3
Wat fijn dat je ze al drachtig hebt. Scheelt weer drukte :j

Nieky1993 gaat lekker bij jou :) Hopelijk alles vlot drachtig

Dennenboom

Berichten: 711
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:44

Kabayo: als het voor jou en Zilver niet uitmaakt zou ik voor natuurlijk gaan. Voor mijn gevoel is de kwaliteit van diepvries altijd iets minder en komt insemineren nauwkeuriger

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:29

Kabayo: Dankje, Alinka van mij is er nu ook drachtig van het is een mooie hengst. Ik hou wel van die arabieren! Ik duim voor je dat het dit jaar wel lukt met Perry! Mijn keus zou idd ook natuurlijk zijn!

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:17

Zo diantha ook op het bankje. Ei was weg vanavond. Nou ja 2 eitjes. Dus op dag 16 scannen.
Volgende week aan de gang met Proxi en Phirola.
Allebei voor het eerst bij de hengst.

Mer1980

Berichten: 18892
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:26

Ik zit ook op de wachtbank, vandaag is Rapunzel geïnsemineerd door..... Powerbank. Niet helemaal gepland, want had For Ferrero in gedachten, maar in overleg met de hh zou het Saraï worden, maar ik zei dat hij de beste keuze maar moest meegeven en vandaag kreeg ik het doosje met Powerbank :+