[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:32

Vulina en CP gefeliciteerd met de veulens! CP, alweer een stiekemerd, wat een geluk dat het allemaal goed is gegaan!

En wat een leuke veulenfoto's van anderen!

Daphara, fijn dat de kleine man het toch al beter doet! Duim nog even voor jullie door!

Setteli, het lijkt voor mij wel live tv, net alles bijgelezen, dus dan krijg je steeds: doet-ze-het-of-doet-ze-het-niet :D . Op zich fijn dat je thuis kan werken, ook al komt er nu van werken niet veel. Heb je op het land ook een camera?

En nog meer merries die het nu spannend maken, ben benieuwd hoe snel het gaat!

Marjoleine, sterkte hoor, hoop toch echt dat het vandaag of morgen geboren wordt en dat alles dan goed is!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:42

Jet, ja op de paddock ook een camera. Op de wei niet, dat is ook verder van huis.
Maar ik heb net even met haar gewandeld en even uit de wei van de buurman laten grazen. Ze staat nu weer binnen en heb de andere paarden maar naar buiten gedaan.
Maar helaas maakt ze nog geen aanstalten. Kling is wel heel slap, uitgerekt en opgezwollen en melk loopt er nog steeds in straaltjes uit als ze beweegt.
Vriendin van mij is er vanaf 10 uur al bij, maar moest net om 4 uur weg. Vriend is net thuis, dus ben niet alleen. Maar Phoebe vindt het wel best. Het moet toch een keer komen dacht ik zo.

Heb inderdaad niet veel gewerkt. Paar mailtjes en telefoontjes en dat is het.
Ik heb morgen een begrafenis in Heerenveen. Maar dan moet ze wel vandaag bevallen, anders ga ik uiteraard niet weg.

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:49

CP: het is het jaar voor je van de gemiste bevallingen. Gelukkig allen met een goede afloop! Gefeliciteerd!

setteli: Kan toch echt niet lang meer duren!

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:06

Pff Setteli, ze houdt je wel bezig zo. Ik duim voor je dat ze voor morgenochtend een veulen naast haar heeft in plaats van in haar en dat alles zo goed gaat dat je naar de begrafenis kan!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:24

Had haar net toch weer even naar buiten. Wil ze gaan liggen! Ik dacht yes yes. Maar madam wilde alleen even lekker rollen. Daarna begon ze weer te schrapen dus toch maar weer op stal. En nu weer niks, gewoon eten

Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:45

Gefeliciteerd met de veulentjes!

Cp, jou merries hebben dit jaar echt geen zin in pottenkijkers he.

Setelli, je zou toch echt zeggen dat 'ie vandaag nog komt..

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:06

Gefeliciteerd Vulina, wat een schatje.
Gelukkig weer goed gegaan CP, beste peerden heb je :-).
Setteli, ik schat dat het 4 uur vannacht wordt - net als je even niet kijkt :D ..

Wij zijn zo goed als in de veilige zone aangeland - en deze merrie doet het altijd óp de dag, maar ik ga toch maar wat vaker kijken vannacht na alle berichten :+ .

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:29

Goldenarrow Bedoel je dat de verkoop lastig gaat of dat je lastig kunt beslissen wat verkocht gaat worden?

Knolselder Heerlijk veulen knuffelen <3 En wat verharen ze al goed bij jou. Hier gaat het maar traag haha.

Quir Heerlijke foto in het gras

Setteli Jeetje ze houd je wel al de hele dag bezig zo :=

Cp112 knapperd zeg <3 Die wordt blagdon zeker?

Us2001 Wat een mooie diep donkere kleur heeft Timber <3

Orange ik heb hier verscheidene witte neusjes maar ik smeer niks in. Dan blijf je aan het smeren is mijn ervaring. En dan heb ik het niet over 1 of 2x maar ik smeerde eerst mijn ruin minimum 4x per dag en haalde niks uit. Als het nu verbrand smeer ik savonds in met sudocreme en na een aantal dagen is de neus genezen en verbranden ze het hele seizoen niet meer.

Shadow33 begint dan toch al ergens op te lijken als ze harsjes heeft.

Corinadrenth Dat wordt dubbel waken dus :+

Moner Nog steeds spannends dus bij jou.

Kendra Leuk de veilige mijlpaal. Nu maar aftellen.

Hier ook leuk nieuws. Lola blijkt idd Smokey Black te zijn <3
Afbeelding

Orange

Berichten: 1406
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:40

Normaal gesproken ben ik ook niet zo van het insmeren/beschermen maar dit is de neus van mn merrie. En ja ze had er giga last van, dit is in 1.5 dag zo erg geworden als op de eerste foto. De tweede is met behandeling van zalf van DA en bescherming met neusnetje. Alleen aangezien het veulen ook zo’n witte neus heeft ben ik er ook bang voor.

Afbeelding

Afbeelding

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:06

oh jeetje Orange, dat is wel heel sneu. Dan zou ik inderdaad ook proberen er alles aan te doen.

Nieky, mooi een smokey black!

Hier nog steeds geen veulen (wat een verrassing.... :+ )

veronique56

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:09

Cp, gefeliciteerd. Ik denk dat je merries samen hebben gespannen om jou zoveel mogelijk te ontlasten.

Knolselder, die 2de foto is fantastisch.

Nieky, wat goed dat ze bijna allemaal een fijn plekje hebben voor als ze straks afgespeend zijn. En knappe Lola, haar mooie kleurtje nu echt bevestigd.

3 merries die echt op springen staan. Ik heb die melkuiers net ook even aan mijn shettie laten zien. Misschien dat ze me nu beter gaat begrijpen.

Orange, zo verbrand heb ik nog niet eerder gezien bij paarden. Mijn ruin verbrand soms ook een beetje z'n neus maar dat valt in het niet bij jouw merrie. Snap dat je nu extra alert bent. Hopelijk is je veulen minder gevoelig als je merrie.
Afbeelding
Afbeelding

veronique56

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:09

Cp, gefeliciteerd. Ik denk dat je merries samen hebben gespannen om jou zoveel mogelijk te ontlasten.

Knolselder, die 2de foto is fantastisch.

Nieky, wat goed dat ze bijna allemaal een fijn plekje hebben voor als ze straks afgespeend zijn. En knappe Lola, haar mooie kleurtje nu echt bevestigd.

3 merries die echt op springen staan. Ik heb die melkuiers net ook even aan mijn shettie laten zien. Misschien dat ze me nu beter gaat begrijpen.

Orange, zo verbrand heb ik nog niet eerder gezien bij paarden. Mijn ruin verbrand soms ook een beetje z'n neus maar dat valt in het niet bij jouw merrie. Snap dat je nu extra alert bent. Hopelijk is je veulen minder gevoelig als je merrie.
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:20

nieky1993 leuk dat ze steeds gelijk van die mooie foto´s maakt.
Maar gaaf dat Lola smokey black is.

cp112 gefeliciteerd ze doen het je gewoon weer aan, wat een stelletje heb je dit jaar haha.
Maar fijn dat alles is goed gegaan is.
Ze is echt leuk!

Knolselder heerlijk genieten van die knuffel veulens

Quir super foto <3
Dat is idd nog even wachten.

Setteli ze houd je wel bezig zo vandaag. Hopelijk zet het snel door

Orange jeetje ze is echt erg verbrand. Hopelijk geneest het voorspoedig

corinadrenth gaan ze straks voor een duo bevalling

moner jouw geduld word ook flink op de proef gesteld

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:32

Au Orange, arm paard :(:)
Setteli :(:) :')

Afbeelding
Deze jongen is helemaal GEWELDIG. Mijn god ik ben volledig verliefd.

corinadrenth

Berichten: 1862
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:35

Setteli waarom niet lekker buiten laten. Hier staat ze ook gewoon buiten

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:46

Net op een mooi schappelijk tijdstip geboren :D Helaas een hengstje, we wilden eigenlijk een merrie van haar, maar ben allang blij dat het goed met hem gaat. Bevalling ging namelijk niet vlekkeloos. Ik stond paarden te scheren en ineens hoorde ik Noora neerploffen en het water breken. Ze lag tegen de wand aan, dus niet ideaal. Toen zag ik 1 beentje en een neusje, tweede beentje nergens te bekennen. Dus ik gelijk de DA laten bellen en zelf op zoek gegaan naar het tweede beentje. Uiteindelijk gevonden en ik kon hem er gelukkig nog uittrekken. In eerste instantie haalde hij wat oppervlakkig adem, dus voor de zekerheid wat ademspray gebruikt en toen ging het heel snel veel beter. Hij is nu lekker levendig en heeft al een paar mooie koprollen gemaakt. DA gebeld dat het gelukt is en dat het geen spoed meer is. Hij komt zo wel nog even kijken. Het is een schimmeltje.
Afbeelding

Nieky: De keuze is moeilijk. Normaal gaan de hengstjes weg, maar nu hebben we eigenlijk best wel hele leuke staan. En ook nog een jaarling hengstje waarvan we denken dat die wel een goed vaderdier zou kunnen worden. Maar je kan ze niet allemaal houden.

moner

Berichten: 34
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:50

Orange, dat is heel erg verbrand en de lange zonnige dagen moeten nog komen, arm paard

Setteli wat is ze onrustig hopelijk laat ze je niet lang wachten.

Fijn dat er zoveel veulens verkocht worden, ons veulen van Libby is ook voor de verkoop, hopelijk vinden we er een fijn plekje voor. Maar eerst moet het er uit komen en Libby vindt het wel goed zo.

Mirjam wat een plaatje van een veulen, ik begrijp je.

Knolselder leuke foto’s

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:01

corinadrenth schreef:
Setteli waarom niet lekker buiten laten. Hier staat ze ook gewoon buiten



Omdat ik dan de andere er niet bij weg kan houden. En 1 loopt haar elke keer achterna.
Nu staat alles binnen, wil ook niet vanavond met een veulen van buiten naar binnen moeten slepen

Gefeliciteerd goldenarrow. Fijn dat je erbij was en dat je alles nog goedkreeg.


Phoebe wordt nu alweer wat onrustiger, zou ze dan eindelijk gaan? Net dacht ik dat ze wilde gaan liggen, maar jee toch niet pfff

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:04

[quote="nieky1993]

Greeneyez jeetje jouw merrie ook nog niet bevallen. Ze gaat voor een record := ook geen vorderingen? [/quote]

Nope, nog steeds helemaal niks.. ph zit al dagen rond 6,5 maar verder gedraagt ze zich als normaal.. Marjolein loopt nog wel een stukje voor hoor, die van mij zit nu op 386 dagen :')

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:06

Golden, jeetje gelukkig kreeg je het beentje goed!

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:11

goldenarrow: gefeliciteerd! Gelukkig was je erbij en is het goed afgelopen!

setteli: hopelijk komt het nu snel en zit je niet de hele nacht nog camera te turen.

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:21

goldenarrow, wat fijn dat je erbij was en dat je het zelf voor elkaar kreeg! Gefeliciteerd hoor!

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:35

GA gefeliciteerd. Fijn dat het zelf voor elkaar kreeg.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:45

Gefeliciteerd Goldenarrow *\o/*
Fijn dat het toch goed met hem gaat, hier ook 2 jaar geleden een beentje gehad die verkeerd zat, gelukkig al goed kunnen krijgen toen ik de DA aan de telefoon had en was de rest allemaal vlekkeloos verlopen. Blijft spannend zulke dingen

Us2001

Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:58

Nieky1993, dankje! Hij is waarschijnlijk zilver appel bruin.

Goldenarrow gefeliciteerd en fijn dat het goed gegaan is!

Mirjammalvaro mag ik vragen welk merk veulenhalster jij hebt en is die verstelbaar onder de kin? Ik dacht een klein maatje te hebben maar Timberr zijn hoofdje is toch echt nog te klein/smal.