[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:11

Trafalgar is nu 5 maanden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:27

Cynthia wat word finesse al groot, en dat filmpje heel leuk. Kleine diva laat zichzelf goed zien.

Mirjamalvaro groeit ook al lekker door zo te zien, en wat veel sneeuw bij jullie zeg! Hier nagenoeg niets.

Begin november zijn Annabel en Sjiek verhuisd naar een plekje in eigen beheer. Een heel fijn buitenplekje met weiland en grote schuilstal.

Sjiek is nu 7 maanden

Afbeelding

Naast moeders

Afbeelding

Dat koppie <3 Lekker overbouwd want mevrouw is aan het groeien.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:46

Heerlijk dat groeien haha :D

Ja mooi laagje sneeuw.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:23

Afbeelding

Sappy is bij ons heel goed in de kudde opgenomen. Ze lopen nu als Hakuna matata trio van groot naar klein over het paddock paradise. Het veulen vachtje is blijven zitten dus ze is nogal een schaap en met 6 maanden is haar gedrag nu dat van een aap.

Nog steeds een heerlijk veulentje, blij dat we haar van de fokker hebben overgekocht zodat ze lekker bij mama kon blijven.

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:32

Ik zit een beetje met een dilemma. Jolie lijkt regenrot te hebben. Dierenarts heeft gezegd te wassen met betadine. Ze heeft best wel een een knauw gehad van haar weerstand. Ze had behoorlijk bloedworm. Nu komt ze elke dag een paar uurtjes buiten. Ik doe dit liever niet bij jonkies, maar ik denk dat het haar wel kan helpen. Om haar een regendeken op te doen. Maar welke maat :') nu 7 maanden vindt haar niet overdreven groot of lang. Wat denken jullie?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:47

Kan toch prima om een dekentje op te doen? Kijk wel even waar de rainrot zit, ik heb een merrie die er ook snel last van heeft, maar bij haar zit het op de hals, dus dan heeft alleen een regendeken niet veel zin :)

Qua maat zou je haar even op moeten meten. Zevesta (Arabier) zit nu volgens mij op een maat 145. Ik gok dat die van jou wat groter zal zijn, dus eerder een 155 of 165cm?

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:05

Het zit op haar schouder/shoft/rug. Is zevesta van dit jaar? 155 lijkt me gelijk zo groot :')

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:10

Ja, ze is van april. Galaria droeg vorig jaar een 155 en nu al een 185 (maar die is ook nogal uit de kluiten gewassen voor een jaarling Arabier, die heb ik maanden geleden al op 154cm gemeten :') ). Liberté is een stuk kleiner en draagt nu volgens mij 165 of 175.

Je kan ook altijd een deken halen en even passen. Als je zorgt dat ze schoon blijven kan je ze vaak ook wel terug brengen :)

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:17

Als je haar maar een paar uur buiten hebt zorgen dat ze in goed weer staat. Dus niet in regen, wind, guur weer.
Zou mijn voorkeur hebben boven een deken. Als het op stal prima is

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:19

Cioccolato schreef:
Als je haar maar een paar uur buiten hebt zorgen dat ze in goed weer staat. Dus niet in regen, wind, guur weer.
Zou mijn voorkeur hebben boven een deken. Als het op stal prima is


Zou ook mijn voorkeur zijn. Maar dit heb ik niet in de hand. Er is een paddock schema.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:23

Doen ze dan wel de deken op of staat ze er dan 24/7 mee? Dat lijkt me ook niet ideaal

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:37

AM_Horses schreef:
Het zit op haar schouder/shoft/rug. Is zevesta van dit jaar? 155 lijkt me gelijk zo groot :')

Ik heb even gecheckt, Zevesta heeft inderdaad een 145 op nu, die past haar goed. Ze is van april en natuurlijk Arabier, dus wat kleiner dan die van jou :)

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:09

_Inge schreef:
Libby is er niet meer… zaterdagochtend in de weide aangekomen en Libby lag dood neer.
Ze was nog lichtjes warm dus niet lang geleden gestorven.
Maar of ze de hele nacht geleden heeft of kort weten we niet, en dat is erg moeilijk te plaatsen.
Dierenarts denkt misschien een hartaanval of een toeval?
In de kliniek zeiden ze toen ook dat de eerst komende tijd ze niet mag bereden worden ivm hart hart, door het hematoom, dus misschien in die richting te zoeken. (Niet dat ze bereden is uiteraard :( )
Feit is dat ze niet gezond was meer sinds de kliniek, alles is zo zwaar voor haar geweest dat ze ook enorm slecht gewicht bijkwam.
Maar ze was zo lief en dankbaar om terug bij haar vriendjes te staan.

We voelen ons zo schuldig dat we haar dit alles aangedaan hebben.

Twee weken geleden hebben we nog een oud paard van ons verloren, hij was echt op maar zeer doet het altijd.
En nu Libje…


Lieve Inge, ik ben net terug van vakantie en ik lees net je verdrietige berichtje. Heel veel sterkte :knuffel:

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:23

Hier loopt Ivy ook hele dagen buiten, maar ze heeft heel lang haar veulenvacht heel lang vast gehouden en net voor de kou kwam ie eruit. Dus haar vachtje is veel te dun. Dus zij heeft ook een deken op.
Ivy heeft nu een 155 op, is wel iets aan de grote kant

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:49

Mijn veulen heeft ook al een paar keer een deken op gehad omdat het erg koud en vochtig was of aan het regenen. Hier gaat het meer om het idee dat hij dat leert op krijgen dan dat hij het echt nodig heeft. hoewel bij een dag als vandaag en dan vooral deze namiddag was een deken toch wel een voordeel. Mijn oudste merrie was zelfs blij om weer naar binnen te mogen nadat ze al een uur of 2 in de regen had gestaan. De middag begon nochtans zonnig. Had ze net voor 12u naar buiten gedaan in de zon maar vanaf 14u werd dat snel herfstweer. Wind en regen.

DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:02

Inge:
Jeeeetje inge wat vreselijk.......
Ik snap dat je je schuldig voelt zou ik ook hebben in jou situatie maar je heb de keuze gemaakt om haar te willen redden en je bent daar volledig voor gegaan. Je hebt er bakken met geld voor neergeteld. Jij kon ook niet weten dat ze het niet zou overleven. Als het wel goed was gekomen had had ze nog veel mooie jaren kunnen hebben maar helaas weet je zulke dingen vooraf niet anders was de keuze makkelijk is.

Tin Tin loopt ook nog bij zijn moeder. Ik denk dat ik ze lekker samen laat tot een maand of 11 en hem afspeen als zijn moeder naar de hengst gaat om gedekt te worden.

Onderhand lijkt Tin Tin wel een gestippelde ijsbeer. Het mooie is er op het moment wel vanaf maar hij is super makkelijk en lief. Ik heb hem nauwelijks een halster bij hem om maar als hij om moet is dat een makkie, voetjes uitkrabben doe ik ook gewoon als hij los staat. En vandaag heeft hij ook even een bit in gehad :+ gewoon omdat ik die in me handen had en hij altijd van alles in ze mond wil. Ook dat vond hij leuk en hij wou hem meteen een 2de keer in :') gek beest!

Afbeelding

Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:13

Ons varkentje vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat ia het een smeerkees, mest, modder, mr ligt overal in
Ook lekker overboord, bijna 7 maanden alweer

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 06:54

Tsunami is gisteren na bijna een week op de trailer aangekomen bij haar nieuwe huisje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze was best moe bij aankomst :(:)

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:52

Dat geloof ik wel, ik zou ook moe zijn na een week reizen := Maar ze lijkt wel een mooi plekje te hebben!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:21

ik zou ook moe zijn van een week reizen.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:53

Na een week op de trailer zou ik ook moe zijn. Maar fijn dat het goed is gegaan.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:34

Vandaag me rot geschrokken. Veulen dacht dat ie wel even over de middelste balk van de bak kon stappen. Dat kon ze ook, maar ze had geen escape plan bedacht. Hoe krijg je dat been nu weer terug?

Gelukkig bleef ze rustig (dank aan het Connemara bloed) en zijn er geen gewonden gevallen..... hek bleef zowaar ook heel.

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:48

Afbeelding

onze smeerkees

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort bij mamma weg.

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:25

Mirjamalvaro wat zien ze er goed uit <3

Torvi had het heel koud met de vorst. Maar snel een dekentje geregeld. Jolie had er helemaal geen last van. Ik denk dat Torvi toch een mindere weerstand heeft door de operatie en bijna 4 maanden op stal te staan. Gelukkig nadat ze een dekentje heeft gekregen werd ze weer fit en ging ze weer eten. Afbeelding

Torvi heeft nog een topic gekregen. Met foto's van een fotograaf
[KS-ITP] Gouden bokt merrie veulen, Torvi
Afbeelding