[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:55

Jeetje cp, ze stelt jouw geduld wel flink op de proef! Zijn de banden al wel slapper, of dat ook nog niet eens?

Hier geen enkel ervaring met veulens en dus ook niet met diarree. Zou inderdaad eerst kijken naar houding, gedrag en temperatuur van het veulen. Bij twijfel dierenarts raadplegen.

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:45

CP het wil nog niet opschieten hè bij jou :n

Giv zit op 352 dagen vandaag. Ze was zo straks wat onrustig heen en weer aan het lopen van de paddock naar de wei. Maar haar vriendinnetje heeft vannacht haar veulen gekregen en staat dus apart en ik heb toch het idee dat dat de reden was van haar gedrag. Temperatuur was 37,2 en PH 7,5 dus ik gok nog geen veulen vannacht.
Afbeelding
Afbeelding

Lichamelijk is ze er wel klaar voor
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Berichten: 795
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:46

Mirjam dan helemaal fijn ja.

Heb net gegeten ga ik bijlezen zie je al die poepverhalen :-) En bedankt.. haha nee hoor grapje.
Ik zag de eerste dagen niks en toen ineens 1 dag overal oranje flatsen liggen en daarna ook niet meer maar dat kwam omdat hij aan de dunne was achteraf. Hij nam hele happen zand dus mocht niet meer in de bak waardoor ik ze op een natte wei moest zetten maar was nog wel te doen.
Inmiddels staan ze al 7 uur op het gras. De shet nu 4 uur en die kan je omrollen dus denk dat ik maar een graasmasker ga halen want die is zo snel rond. Cover eet al lekker mee gras. Maar rent en vliegt ook nog veel tussendoor de clown. Hij is zo wendbaar en de rem zit er ook goed op!

Cp en dat schiet nog niet op! Je gaat echt voor een jaar hè..

Pradadaan hoge ph zegt nog niet altijd wat. Die had ik ook maar de temperatuur ging toch ineens naar beneden en toen daarna ook de ph. Dus je weet het nooit!
Laatst bijgewerkt door kiko op 05-05-24 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:47

Afbeelding
Afbeelding

Toverbal Bella.
Ze heeft nu net een vliegen netje op en beenwarmers aan ;-)

kiko

Berichten: 795
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:49

Baudyh geweldig om te zien! Het heeft wel wat. Cover heeft alleen zijn neusje.. verder nog niks aan het verharen

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:17

Mijn merrie stond net op mij te wachten in het land. Zeiknat, onrustig en gaan liggen. Ik dacht daar gaat ze. Maar nu staat ze weer te eten :+

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:23

dunne mest herken ik niet. Bang veulen wel, wat een angsthaas dit jaar! Was ook een drama om daar een halster bij om te doen en ook om een touw eraan te krijgen. Gisteren heeft hij voor het eerst met een touw eraan gelopen. Hij loopt zo achter mama aan ook met touw. Echt zoef de trailer op gisteren toen we ze naar de hengsten houder gingen brengen. Daar liep hij ook weer netjes mee aan touw. Maar aaien, nee dat nog niet echt. Komt vast vanzelf.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:34

Gefeliciteerd weer met de veulens!

AZ wat een aansprekend mannetje is het wel <3

Happy Hippie als er ecjt water uitkomt zou ik toch wel de Da bellen. Dat is in mijn ogen niet meer gewoon diarree. Ik heb 2j jaar geleden zo een veulen gehad en die bleek Rota virus te hebben en hing aan een dun draadje. Ging heel snel achteruit en begon alleen maar water te drinken voor vocht wat een averechts effect jad. Die heb ik met de lepel in merriemelk geweekte veulenbrokken dwanggevoederd om erdoor te krijgen.

Die oranje pudding is hier eigenlijk vrij normaal. Ik dacht juist dat dat ‘melkpoep’ was. Net zoals bij borstvoeding ook baby’s van die gele/oranje vlaaien hebben. En dat de kleur en structuur verandert wanneer ze meer andere dingen gaan eten.

Hier ben ik wat alert op Peach. Uier bijlange nog niet vol, maar wel dikke spenen en testte daarnet rond de 6.8. Vorige eigenaar zegt dat ze heel erg kan verrassen dus ik zit niet op mijn gemak.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:48

AnsoDM Fijn dat de diarree beter is. Het schrale zal er wel vlug vanaf gaan met zalf. Ik snap helemaal dat je haar nooit meer wegdoet :D


Kvikur Ze heeft je nog aardig verrast :D gelukkig is alles goed gegaan mooi veulen hoor <3 hier doen ze ook wel eens geluid maken of zelfs wat gillen als ze drinken de eerste dag/dagen

Annash van een andere tinker fokker heb ik gehoord dat staart eten over het algemeen 3 redenen heeft: Wormen, teveel zand in de darmen of verveling.

Shadow33 klinkt als best pittige bevalling. Gelukkig gaat alles goed. Best een groot veulen of lijkt dit maar zo? Die bruine diarree mest de eerste dag noemen ze hier ook wel eens de melk mest en kan geen kwaad.

Thioro toch wel een karaktertje dan idd :D

Joannevz Daar zit terug vooruitgang in :D

Ladonna75 Fijn dat het zo vlot ging. Heeft de merrie nog last nu? Knapperd is je veulen <3

Sanet lastig idd als ze zo terughoudend zijn en zich niet zo laten doen. Jack was ook zo in het begin maar tegelijkertijd ook toch baldadig. Nu hij bijna 2 maanden is , is hij aan het draaien en wordt hij heel sociaal en lief. Het heeft soms tijd nodig.

Ciara_lady Die witte puntjes zijn wss de stopjes zoals ze dat zeggen. Maar ze vult idd terug wat meer nu.

Muronia Dat klinkt idd als progressie. Komt wel goed met tijd.

Happy_hippie Balen dat ze zo waterige diarree heeft. Hopelijk is het vlug over.

Phileine83 jeetje nog geen veulen bij jou >;)

Am_horse snap helemaal dat het nu super druk is in het dek seizoen. Nigrante gaat idd goed vooruit en heeft al een flinke uier zo te zien.

Chrissy spannend zeg, hopelijk snel een veulen *\o/*

Cp112 ik denk dat Elsa het record gaat hebben van langste dracht dit jaar :+

Pradadaan Giv rekt het maar aardig lang zo := haar lichaam is er idd klaar voor. Ze is gewoon nog de laatste vlekjes van je merrie veulen aan het inkleuren :D

Baudyh wat grappig dat ze zo verhaard *D . Wat een bonk van een veulen ook.

Knolselder Ooh dat klinkt toch wel spannend bij Peach :):)

Ik heb vandaag weer wat foto's gemaakt van het kleine grut. Het is super druk op het moment dus ik probeer op zondag even tijd te nemen voor wat foto's te maken :=
Afbeelding
Aan sokken geen gebrek bij Kieran
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Cp112 - Elsa - 361 dagen
Pradadaan - Giverny - 352 dagen
SparkYY_8 - Zilverling Mirna - 346 dagen
Luna2006 - Muis - 341 dagen
Cheytjuh - Charlotte - 340 dagen
JoannevZ - Enchanted Gift - 339 dagen
Imani_Abby - Toffee - 339 dagen
Cp112 - Lotus Evija - 336 dagen
Ladygiroc - Fenna - 334 dagen
Lonniejj - Rosa - 334 dagen
Phileine83 - Silhouette - 333 dagen
Ciara_lady - Felicia- 332 dagen
Korbakimmy8 - Cookie - 332 dagen
Korbakimmy8 - Cupcake - 332 dagen
Balou_k - Doña procuradora - 332 dagen
Knolselder - Peach - 331 dagen
Claucarlien - Havannah - 325 dagen
EllyC - W-Mellaer's Wamailin M - 324 dagen
Ilsje87 - Labiesch - 324 dagen
Stal_hd - maraya - 307 dagen

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:21

CP sorry voor het voorkruipen, wat een geduld moet je hebben…mijn Welsh A had destijds ook 365 dagen nodig om haar veulen at te bakken. Dan is 331 dagen toch fijner ;)

Maar gelukkig zijn er ook merries die heel snel gaan bevallen, succes!

He bah al die veulens met diarree, zou de nattigheid er nog wat mee te maken hebben?!

Nieky wat een foto’s van die leuke veulens, flinke buffels al! En baudyh ook al zo’n flinkerd.

Met Roosje gaat het goed, inmiddels is Sanaa ook opgeknapt en is nu alleen nog maar druk met eten en haar kind knuffelen. Oja, en boos kijken naar de buurmannen als die teveel kijken. Oh ze heet dus Roos, voluit Deudericks Belle Rose.

Afbeelding

Kvikur
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:08

Oohh CP wat moet jij lang wachten.. hopelijk gaat ze snel bevallen.

Nieky1993 ja ze heeft me echt verrast. Gelukkig was alles helemaal goed gegaan. Poppie gilt inderdaad echt als het veulen wilt drinken maar laat het wel gewoon toe. Wat leuk al zoveel sokken!

Met poppie en haar veulen gaat het echt super goed, het veulen is zo lief laat zich al helemaal aaien helemaal niet bang. Eerder het tegenovergestelde ze wilt bokken als je haar kont aait := vandaag al even op de wei geweest, het was zo'n lekker weer. Een naam vind ik nog erg lastig, ik wil echt iets wat bij haar past
Afbeelding

Afbeelding

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:12

Wat heerlijk die veulentjes zo lekker in het gras. Daar wordt een mens blij van <3.
Hier moeten ze daar nog even 1.5 week op wachten ivm spuiten van het land (doe was overspoelt met boterbloemen :=)


Uier Elsa, tja.... wat moet je er van zeggen.
Ik weet niet meer wie het vroeg maar haar banden zijn drilpudding al een tijdje.

Afbeelding

shadow33
Berichten: 151
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:15

Oke bedankt niecky!
Veulen is idd groter dan wat ik normaal van haar gewend ben, ze geeft ze meestal heel klein. Stevig zijn haar veulens meestal altijd wel.
Scheer jij je veulens die zo dik in het haar zitten ook? Zie wel een aantal met een berenvachtje :P

moner

Berichten: 34
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:42

Gefeliciteerd ladonna
Gefeliciteerd kvikur
Gefeliciteerd shadow
Drie gezonde merrieveulens
fijn AZ dat je veulen het goed doet en de volgende moet toch weer een merrie zijn.
Ik heb het idee dat het best een voorspoedig jaar is met de bevallingen.

Ons hengstveulen doet het erg goed en vindt mensen wel heel interessant, ik denk dat ik hem moet leren meer afstand te houden, anders loopt hij straks over me heen

moner

Berichten: 34
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:49

geen veulens vannnacht?
Even wat veulen spam dan maar van ons mooie hengstje



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:26

@nieky: Ja alleen is mijn vriend er niet zo blij mee _O- . Hopelijk kan ik hem toch wat meer overtuigen dat mocht nova groot genoeg worden dat hij er ook mee kan rijden dan in de toekomst en niet meer met een manege paard ;) .

hier ook weer even een nova spam. Ik denk dat ik een hond heb ipv een veulen := . en iets met het zelfde bloed :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:03

Wat denken jullie? Ik heb nu ook wallen op m’n wallen

Afbeelding

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:06

Phileine83 schreef:
Wat denken jullie? Ik heb nu ook wallen op m’n wallen

[ [url=m/Dwizvg.jpg]Afbeelding[/url] ]


die zou vandaag toch wat van zich moeten gaan laten zien denk ik!

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:08

Phileine je zou toch echt denken dat dat vandaag wel moet gaan gebeuren.

Hier ook geen veulen. Wel weer schrapen en schuren maar daar is dan ook alles mee gezegd :o

Cynthia82

Berichten: 9341
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:12

Nou Phileine, ik denk echt vandaag!

Pradadaan, wat een geduld wordt er van jou geeist zeg!

LaDonna, ik vind die witte pootjes zo leuk <3

Nieky, wat een sokken heeft Kieran! :wow:

Fiore is rustig, morgen dag 320, dus we gaan toch op de lijst!

Afgelopen nacht zijn ze lekker buiten gebleven. Ik check haar iedere ochtend en avond en ze gaat ‘s nachts op stal als ik het niet meer vertrouw.
Ze doet sinds gisteren wel lelijker tegen Finesse. Als ze even in stal staat om te eten, wil ze er niet uit en ze wil liever ook niet meer het erf af. Dus er is wel wat gaande.

Afbeelding

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:30

Hier ook niks, uier is wel goed vol maar geen hars of melkdruppels dus verwacht aankomende nacht ook nog niks

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:31

Oeh spannend Phileine. Wat ik zou doen: Vandaag overdag zien dat je wat uurtjes slaap pakt, en in de avond onder de camera haar constant in de gaten houden, eventueel om de beurt met iemand anders zodat je wallen onder je wallen in elk geval wat weg kunnen trekken? :j

Pradadaan ook al zo’n merrie met tijd genoeg. Duurt lang!

Moner en AnsoDM veulenspam is altijd leuk <3

Cynthia fijn dat ze de 320 wel gaat halen. Lelijk doen tegen anderen deed Sanaa ook. Roosjes aftekeningen zijn gaaf he, ik ben er zó blij mee <3
Ik had haar al kunnen verkopen :D helaas voor hem, ze blijft.

kiko

Berichten: 795
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:38

Geen veulens vannacht.. hoe kan dat nou?

Geweldige foto’s en filmpje van de veulens. Kan zo genieten als ze al springend door de wei gaan! Kun je uren naar kijken!

Phileine je zou toch denken dat het vandaag komt maar met een fopmerrie weet je het maar nooit!
Jij en Prada worden wel getest op hoeveel geduld jullie hebben.

Nieky jij hebt echt een rijkdom zo met al die veulens. Stiekem wel een beetje jaloers. Leuke foto’s weer!

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:57

Cynthia82 schreef:
AZ, jij mag mijn merrie van dit jaar. Ik wil haar niet :+


Haha, heel graag :D Nu hopen dat de dames ook even meedenken.
Ah, Fi morgen veilig, heel goed. Ben benieuwd hoe lang ze je nog in spanning houdt.

Nieky, enige wat ik een rustgevende gedachte vind, is dat als de bevalling niet zo soepel verlopen was, ik er iig nog op tijd geweest was om te helpen.
Wat een heerlijke veulen spam! Hebben ze het niet veel te warm bij jou? Jabbar was gisteravond aan het rennen en toen was hij al helemaal warm/bezweer, die heeft lang zo'n dikke vacht niet als die van jou.

Baudyh, wat wordt ze mooi donker <3

Knolselder, ook zo'n verrassingsmerrie, hopelijk houdt die van jou je niet zo voor de gek als die van mij deed :+

LaDonna, fijn dat Sanaa opgeknapt is, ze ziet er trots uit <3

Kvikur, ja lastig he die naam. Bij mij duurt het ook altijd meerdere dagen. Ik wil iets Arabisch en iets wat echt bij het veulen past. Fijn dat ze lekker op de wei konden.

Ah CP -O- Ze laat je echt lang wachten..

moner, mooi hengstje en wat is mama er trots op <3

Anso, haha die eerste foto _O-

Nou Phileine, nu kan het toch echt niet lang meer duren? Succes!

Hier heeft de kleine man ook eindelijk een naam, AZ Majeed (betekend glorious)
En nog wat foto's van zaterdagochtend, ruim 3 dagen oud. Het weekend even geen tijd gehad om ze te posten.

Afbeelding

Met zijn grote zus op de achtergrond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rakizah gaat ook dit jaar weer niet heel lang dragen denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 12:18

Zyva heeft diaree remmers gehad hopelijk helpt het.

Mevrouw heeft iniedergeval energie genoeg, ze blijft rondjes rennen _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding