[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnsoDM

Berichten: 238
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:52

Kiko: Ja dat wit.... hier ook geen warm water dus dat is ook wel niet te doen in de winter dus. Maar goed. daar leer je wel mee omgaan en je hebt nog altijd dekens ook :+ Hier ook weer het slechte weer dus daar ga ik moeten geluk mee hebben als het droog is als ik daar ben en als ik hulp heb want we moeten haar nog altijd beetje bij sturen aangezien ze plots de ander kant op gaat maar het begint te verbeteren.




Vandaag even rondcrossen in de longeerpiste. Normaal mogen ze niet los maar zolang ik Mira vast heb is het geen probleem. Ze heeft wel in de grond gevallen en tegen Mira aan gelopen. :+


stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:03

Wat heerlijk weer vandaag. En wat jammer dat er nog geen veulens zijn.

Vanmiddag maraya even lekker geborsteld. Kijk even bij haar uiertje, zie ik dat ze al wat aan het vullen is. Nog twee weken tot veilig.

kiko

Berichten: 794
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:05

AnsoDM De eerste paar dagen op de wei is Cover ook wel in een sliding onderuit gegaan. Of tegen moeders opgebotst en ook in de stal.
De eerste dagen ging hij met buitenzetten ook andere kant op maar uiteindelijk kwam het goed. Ik moet ook alleen doen en kan hem gelukkig duwen. Ik zorgde dat ik dan achter hem kwam met moeders en duwde mijn hand tegen zijn kont en dan liep hij.

Wat een scheur eend.. zit nog meer energie in dan Cover en die vond ik al erg soms.

AnsoDM

Berichten: 238
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:11

kiko schreef:
AnsoDM De eerste paar dagen op de wei is Cover ook wel in een sliding onderuit gegaan. Of tegen moeders opgebotst en ook in de stal.
De eerste dagen ging hij met buitenzetten ook andere kant op maar uiteindelijk kwam het goed. Ik moet ook alleen doen en kan hem gelukkig duwen. Ik zorgde dat ik dan achter hem kwam met moeders en duwde mijn hand tegen zijn kont en dan liep hij.

Wat een scheur eend.. zit nog meer energie in dan Cover en die vond ik al erg soms.


Achteraan lopen gaan niet met mira. Ze is zoo vooruit dat ze echt niet wacht maar zodra ze haar uit het oog heeft is het draaien en er naar toe lopen. Op zo'n momenten denk ik echt van hallo ik ben hier ook nog hoor!! _-:( Dus wat extra handen zijn momenteel wel nog welkom. Ja haar energie is echt gek!

LaDonna75

Berichten: 2187
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:17

Leuk al die racende veulens <3 maar waar blijft de nieuwe voorraad?!

Hier vult het uier gestaan door, 310 dagen nu:
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26570
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:18

Afbeelding

@LaDonna: nieuwste voorraad heeft geen haast. :')
Carlijn is de afgelopen twee jaar op 322 bevallen maar dit jaar staat het er heel anders voor!

Muronia

Berichten: 19636
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:57

Het is om te janken -O-

Gisteren vulde het uier gedurende de dag, na een hele dag buiten ook vooruitgang. Vanmorgen dacht ik meh, ik had wat meer verwacht maar oke. En nu bij het op stal zetten is er helemaal niks meer van over _O-
Nou merrie... :+
Afbeelding

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:01

Op de 311 dagen zit die van mij nu. Denk ook niet dat het nog lang gaat duren. Ik ga vanavond even zitten om alles bij te lezen. Had het helaas heel druk met het werk
Afbeelding

kiko

Berichten: 794
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:26

AnsoDM is heb wel veel geblokkeerd en de staldeuren dicht zodat hij niet echt ergens heen kan. De eerste dagen heb ik ook zitten vloeken hoor want hij ging alle kanten op of weer terug. Soms stonden de tranen mij in de ogen omdat ik echt niet leuk vond. Maar ja je moet wat in je eentje. Gelukkig is het goed gekomen. Met buitenzetten moet ik wel opletten want laatste stukje gaat hij al bokkend vooruit en rent de bak in dus heb moeders tussen hem en mij in.

De nieuwe lichting zijn fopmerries. Ze denken de komende dagen wordt het slecht weer dus we wachten wel even.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:56

Happy_hippie Wij beginnen met waken zodra de ph ineens daalt of ze ineens heel ander gedrag vertonen als normaal. Anders zou ik gewoon 4 maanden niet meer slapen vrees ik :+ ik houd idd ook een geboorte dagboek bij. Dus hoe snel de uier vult, hoe de merrie zich gedraagt voor de bevalling, hoe snel de ph daalt enz. Altijd fijn om terug te lezen. Zo wist ik bv dat Daisy met een ph van 7 kon bevallen en dat deed ze dit jaar dus weer opnieuw.

Al_zawraa gecondoleerd met het verlies van je collega :(:) Rakizah is idd enorm rond van voren gezien haha :') Mishrikah haar uier gaat al goed vooruit. Wat een stoer veulen heb je <3

Abddanielle mooie foto's. Wat een lekker stevig veulen ook *D

Kyrkelover Misschien is het wel stilte voor de storm en zet ze dadelijk ineens door :D

Kabayo Ik denk ook dat Zilver de 11 maanden niet haalt :+

Thioro Zul je net zien dat ze dat weekend idd bevalt :')

Pradadaan Dat is wel ineens een best lage temperatuur. Ik ben heel benieuwd of je dan idd binnen 24u een veulen hebt of dat het toevallig was dat de temperatuur lager was.

AnsoDM Hier zijn de merries ook wel eens enorm lomp als het veulen niet volgt en ze dan terug naar het veulen willen. Wat een leuk zicht zo met die lange stelten hahah.

Romy_L1998 Die uier ziet er aardig vol uit. Voor de rest nog gedrags veranderingen?

Kiko Ben Heel benieuwd naar de foto's. Schattig is dat hé als ze zo hinniken. Dat doet Izzy hier ook.

Ladonna75 Nou dat is al een mooie uier voor 310 dagen. Die gaat vast haar datum niet halen :D

Annash Carlijn heeft nog niet veel zin erin :=

Muronia owjee dat is idd Balen en een flink stuk leger -O- . Ken het gevoel. Luna haar uier was ook leger vandaag en kan nog steeds geen ph meten dus dat schiet niet op, terwijl ze al 11 dagen overtijd is :')

Ciara_lady d'r uier ziet er al goed vol uit.

Hier had Blue ineens een troebele druppel aan d'r speen hangen( je ziet het niet zo goed op de foto). Ph nog 7.2 maar ik ga zo nog eens testen om te zien of het niet ineens gedaald is. Zat ook veel druk op d'r uier want het spoot er nog net niet uit :+
Afbeelding

En vandaag was het de beurt aan Kieran en Maddox om kennis te maken. Dat ging vlotter als gisteren met Lilly. Ze stonden al gauw neus aan neus te snuffelen ( was te laat met een foto). De haren van Maddox zijn ondertussen aangekomen bij het lab dus ik hoop volgende week de uitslag te weten.
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Xsurfdairy - Fenna - 353 dagen
Nieky1993 - Luna - 351 dagen
Claucarlien - Pien - 348 dagen
Nieky1993 - Blue - 344 dagen
Elsa91 - Amy - 344 dagen
Thioro - Nita - 342 dagen.
Cp112 - Elsa - 340 dagen
Nieky1993 - Missy - 338 dagen
Kyrkelover - Treasure - 336 dagen
Muronia - Veronia - 333 dagen
Pradadaan - Giverny - 331 dagen
Luna2006 - Maylin - 328 dagen
SparkYY_8 - Zilverling Mirna - 325 dagen
Moner - Fardau - 324 dagen
Sanet - Lyr - 324 dagen
Calice - Poow - 323 dagen
Happy_hippie - Jade- 323 dagen
Cheytjuh - Noalynn WFTM - 323 dagen
Annash - Vogelenzang's Carlijn - 322 dagen
Shadow33 - Her Highness - 322 dagen
Luna2006 - Muis - 320 dagen
Ladygiroc - Fenna - 313 dagen
Ciara_lady - Felicia- 311 dagen
Korbakimmy8 - Cookie - 311 dagen
Korbakimmy8 - Cupcake - 311 dagen
Knolselder - Peach - 310 dagen

Romy_L1998
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:03

Nieky: Ze staat bij de dierenarts dus heb er niet echt zo'n zicht op; Vrijdag was ze wel 'anders', ze kwam niet knuffelen, stond te zweten, .... Vanmiddag ben ik langs geweest, maar toen stond ze eigenlijk rustig te slapen.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:23

Tja hier is het nog steeds, status onverandert.
Rust is weer totaal wedergekerd en volgens mij heeft ze totaal geen haast.
Dadelijk gaat ze nog overdragen ook..
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:25

Nieky1993 spannend bij blue! Ben benieuwd wat er uit de uitslag komt van Maddox

Romy is dat niet heel duur bij de dierenarts? Ziet er vol uit! Ben erg benieuwd wanneer ze gaat. Lijkt mij niet lang meer

Kiko vooral het weer van morgen en overmorgen is deprimerend -O- Dat werkt bij mij niet, veulen voorop drukken haha. Ik doe ze dag 3 al aan touw naar buiten. Zo zwart als minthe zou dus ideaal zijn voor jou als bonte :+
Afbeelding
Oh lekker al 5 uren op de wei! Komt wel goed! Beetje reserve is nooit verkeerd :D Ben benieuwd naar de foto's

CiaraLady dat vult al mooi door :j

AnsoDM heerlijke video <3 Hihi lekker eigen wil. Je kan haar nu ook beginnen te halsteren. Gaan ze tenminste niet overal heen :P

StalHD bijna veilig! Hier ook nog 2 weken te gaan.

Claudia :knuffel: Je treft het niet := Hoop dat ze snel eens naar je luistert

Annash ook bij jou weinig actie. Straks wacht je nog 3 weken :+

LaDonna vult mooi door! Ben benieuwd wanneer ze gaat maar verwacht niet dat ze overdraagt

Pradadaan ze ziet er mooi uit met appeltjes

Cantodea oh 27 :D Klinkt niet alsof je merrie haast heeft haha

Thioro zilver heeft een snelle oven. Lijkt mij lastig alleen waken. Vermoeiend :O

HappyHippie ah vandaar :D Wel mooie tijd had ze vorige keer.

Zilver vond er wat van :+ Stel druktemakers _O-

Romy_L1998
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:04

Kabayo: We hebben het er wel voor over. Het is ons eerste veulentje dus hebben er niet zoveel weet van. Eerst was er ook gezegd dat mijn ouders deze periode op vakantie gingen en dan zou ik er dus helemaal alleen voor staan. Vandaar toen toch de beslissing gemaakt om ze weg te doen. Ik heb die centjes er graag voor over, want ik ben wel een pak geruster nu! (Ookal slaap ik nog niet goed :+ )

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:12

Als ik alleen binnen/buiten moet zetten dan laat ik de merrie met touw over de hals en neem het veulen tussen borst en kont met mijn armen of een touwtje (ligt ff aan het formaat veulen). Merrie volgt wel zolang je het veulen hebt :j.
Ik heb vaak veulens die totaal niet bij de moeder blijven helaas haha.

Harley Quinn is ook zo’n reeskees :+ wat dat betreft had ik beter bij de autonamen kunnen blijven :')




Verder helemaal geen veulentjes geboren dit weekend met het mooie weer? Hoewel misschien maar beter ook gezien het weerbericht voor komende week :=

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:17

Hier ook veulens die niet bij de moeder blijven. We zetten ze eigenlijk altijd met zn tweeën buiten, maar als ik het alleen moet doen, dan maak ik met mijn touw een veulentasje en laat ik de merrie gewoon aan een lang touw meelopen. Dat doen ze wel braaf :)

Cioccolato

Berichten: 6644
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:25

Hier ook veulen vast, borst konft, merrie mer lang touw er achter aan als ik alleen ben :j

Cantodea11
Berichten: 222
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:07

Afbeelding
Zonet geboren tot nu toe gaat het goed nu nog drinken een mooi merrie veulen voor Kayleigh en indian rock
Morgen zal ik droog foto plaatsen

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:09

Gefeliciteerd wat een lekkere tijd! *\o/*

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:21

Gefeliciteerd *\o/* heerlijke tijd idd :D

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:21

Gefeliciteerd Cantodea!

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:27

Gefeliciteerd!

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:49

Gefeliciteerd!!

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:54

Gefeliciteerd!!

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:00

Gefeliciteerd *\o/*