[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:59

Wat een heerlijke veulen foto's allemaal!

Vandaag heb ik de groep weer bijelkaar gezet. Dat ging zoals verwacht, goed.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook op de hond reageerd Goldy niet

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:06

Wat een leuke foto's zeg!

Hier begint de kleine onze jaarling op te zoeken. Anna vindt dat nog niet leuk, dus na een paar seconden wordt ze weggejaagd. Maar ze zijn zo cute samen <3
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19631
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:40

Nova is echt goed gelukt Anso <3

AM was mooi geweest als ze een beetje van dezelfde leeftijd waren geweest, maar niks aan te doen. Nigrante ziet er super uit.

Fijn dat je ze zo aan elkaar kunt wennen Sophie. Bij mij is de oude merrie ook gek op veulentjes, zo lief!

Pradadaan dat lijkt er al op! Ging ze bij vorige drachten niet harsen?

Kiko heerlijk genieten in het zonnetje op het gras zo.

AM wat wordt Jazzy snel groot!

Jennyk fijn dat het goed ging, mooi beeld zo samen.

GA wat leuk zo samen, even snel gebruik van maken als mama niet oplet.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:24

Hier nog geen verandering, elke dag wel mini harsjes te zien maargoed dat wilt natuurlijk weinig zeggen.

Ben gevraagd om morgen ff 2/3 uurtjes op de cross in ette-leur te gaan fotograferen maar lastig men moeder slaapt dus kan niks behalve de camera in de gaten houden dan :')


Afbeelding

Ze heeft heel duidelijk 2 puntjes per tepel vind het best grappig eigenlijk.
Afbeelding


Even ter vergelijking de week van de bevalling van der vorige dracht (misschien zelfs van de dag van de bevalling zelf) toen had ze het echt heel zwaar maar nu totaal niet lijkt t.
Ze had toen ook best een flink hengst je gebakken denk nu zomaar ook een klein merrietje :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:48

Muronia nee Giv harst normaal niet. Ze heeft tot nu toe pas melk gelekt 30 minuten voordat de bevalling begon. Alleen de PH en haar temperatuur vertellen mij dat het er aan komt :+

Eind van de middag nog een keer gecheckt om te kijken of de uier terug loopt na een dag wei. Dit was niet het geval (links vanmorgen, rechts eind van de middag)
Ik ben heel benieuwd naar morgen, vannacht in ieder geval de camera in de gaten houden :j
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:51

Die van jou studeert ook voor melkkoe Prada, hihi.
Hier nog steeds een onrustige merrie, maar alles net niet.
Nu onderweg van werk naar stal en dan ben ik benieuwd wat ik live aantref.

AnsoDM

Berichten: 238
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:01

Aantal merries maken het toch wel spannend. Veel succes aan de wakers vannacht.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:07

Janinevv Ze ziet er idd nog bescheiden uit.

Kyrkelover ik had gedacht dat Treasure haar veulen wel zou hebben ondertussen :=

Baudyh Gefeliciteerd *\o/* dat ging vlot :D Fijn dat alles goed is gegaan.


Sanet Dat klinkt als een onrustige nacht voor jou := . Hopelijk laat je merrie je wat slapen vannacht.

Muronia ik ben benieuwd of Veroon het nu ong hetzelfde gaat doen als vorig jaar.

AnsoDM Wat een super leuke foto's van Nova <3

Am_horse jeetje wat is Nigrante breed zeg. Lijkt alsof ze elk moment kan bevallen zo breed haha.

Pradadaan Giv heeft haast. Wordt stilletjes aan spannend :D

Kiko lekker grasjes eten voor ze. Was vandaag ook zalig weer.

JennyK Fijn dat het goed ging. Lekker genieten van het uitzicht zo.

Goldenarrow leuke foto van de 2 samen <3

Happy_hippie Ze krijgt dan niet zo een super volle uier voor de bevalling zo te zien of wel? Dan is de uier nu ong even vol lijkt het.

Wij zijn begonnen met de veulens voor te bereiden om naar buiten te gaan. We koppelen de veulens dan per 2 zodat ze al kunnen wennen aan een ander. Volgende week zondag gaan dan de eerste 5 naar buiten en dan blijven ze 24/7 buiten :D

Kieran zijn ogen vielen er haast uit toen hij Lilly zag :')
Afbeelding

En Lilly bleef ook erg dicht tegen mama haha
Afbeelding

En spierbundel Nolan <3
Afbeelding


Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Xsurfdairy - Fenna - 352 dagen
Nieky1993 - Luna - 350 dagen
Claucarlien - Pien - 347 dagen
Nieky1993 - Blue - 342 dagen
Elsa91 - Amy - 343 dagen
Thioro - Nita - 341 dagen.
Cp112 - Elsa - 339 dagen
Nieky1993 - Missy - 337 dagen
Kyrkelover - Treasure - 335 dagen
Muronia - Veronia - 332 dagen
Pradadaan - Giverny - 330 dagen
Luna2006 - Maylin - 327 dagen
SparkYY_8 - Zilverling Mirna - 324 dagen
Moner - Fardau - 323 dagen
Sanet - Lyr - 323 dagen
Calice - Poow - 322 dagen
Happy_hippie - Jade- 322 dagen
Cheytjuh - Noalynn WFTM - 322 dagen
Annash - Vogelenzang's Carlijn - 321 dagen
Shadow33 - Her Highness - 321 dagen
Luna2006 - Muis - 319 dagen
Ladygiroc - Fenna - 312 dagen
Ciara_lady - Felicia- 310 dagen
Korbakimmy8 - Cookie - 310 dagen
Korbakimmy8 - Cupcake - 310dagen
Knolselder - Peach - 309 dagen

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:28

@nieky, klopt maar der uier is al echt ruim een week niet veranderd dus schiet mij maar lek :')

Ze is rustig staat lekker te slapen, der banden zijn ook nog niet super slap ofzo.
Mijn moeder heeft nachtdienst dus die doet het waken vannacht dan kan ik lekker slapen :O

Wanneer beginnen jullie met waken? Echt bij onrustig gedrag melk druppels oid of al bij dag 320?

Afbeelding

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:33

HH ik waakte pas als ik echt dacht dat het snel zou komen. Maar wij hadden ook een birth alarm om dus dat boodt wel enige zekerheid.

Al_Zawraa

Berichten: 2359
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:39

Sorry dames, ik was de afgelopen 1,5 week nogal afwezig ivm overlijden en uitvaart van een collega ;(

Iedereen die in de tussentijd een veulentje heeft mogen verwelkomen, gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Ik ga proberen vanaf vandaag weer mee te lezen!

Even een update van mijn dames.

Mishrikah inmiddels op 305 dagen.

Op de voorgrond haar veulen van vorig jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uier vanochtend.

Afbeelding

En op 300 dagen, die update had ik ook gemist.

Afbeelding

Als ze zo doorgaat denk ik dat ze zeker weer een stuk eerder gaat bevallen.

En Rakizah vandaag 277 dagen. Volgens mij zei Nieky vorige keer dat ze zoveel minder rond leek dan Mishrikah? Klopt op zich, bij Rakizah zie je van de zijkant weinig..

Afbeelding

.. maar van voren :D

Afbeelding

En dan nog maar een paar foto's van vandaag van de kleine man <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

abddanielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hier even een update. Het gaat gelukkig allemaal erg goed. Het is Magic haar eerste veulen, maar wat een geweldige moeder.
Inmiddels ook een naam: Daan’s Smart Marly met als roepnaam Marly.

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:11

Meya. Heel mooi, jouw vriendje :j

Nieky1993.
Wauw toch wel spannend die drie uiers. Ik ben benieuwd wie het eerste gaat.
Leuk is dat, zulke voorbereidingen (veulentjes bij elkaar). Zo grappig, hoe Kieran staat te kijken haha. Wat een mooi veulen is Nolan toch.

Kiko. Wat heerlijk hè met dit weer in de wei zitten en naar je veulentje kijken?

Janinevv. Ze heeft echt nog een strak buikje. En niks te beleven nog bij het uier. Wel een hele mooie pony zeg.

Claucarlien. Echt zoooo lief jouw foto’s. Heerlijk!!
Hopelijk is het nu snel klaar met het zweertje. Vervelend is dat altijd.

SparkYY_8. Wat fijn dat ze veilig is. Sterkte in het ziekenhuis. Wel prettig dat je toch kunt waken zo.

Kabayo. Fijn is dat hè, dat je je merrie zo goed kent. Jij hebt ook zeer goed vergelijkingsmateriaal voor wat betreft haar uier. Zilver maakt vast weer iets heel moois. <3

Annash. Carlijn ook veilig, wat fijn!!
Ja ik heb het doorgegeven hahaha.

AnsoDM. Wat een mooi popje is het toch. Heel schattig. Mooie foto’s toch weer

Thioro. Ohhh ze heeft echt totaal geen haast nog hè? Hopelijk hoef je niet meer al te lang te wachten.

Muronia. Wat gaan die dagen hard zeg (misschien voor jou heel langzaam?) Ik ben benieuwd of ze het dan weer zoals vorig jaar gaat doen.

AM_Horses. Nigrante heeft echt een flinke (mooie) buik. Ze ziet eruit alsof ze er ook nog wel van geniet om te bewegen. Ze is prachtig, net als Jazzy. Met haar schrandere snoet.

Pradadaan. Zoo zij schiet ook al op. Spannend. Ik ben erg benieuwd. Mooie merrie.

JennyK. Wauw wat een mooie foto’s. Dat is toch op en top genieten dit. <3

Goldenarrow. Zo leuk als ze steeds meer contact maken. Hele mooie jaarling trouwens. :))

Happy _Hippie. Wel spannend hoor. Ik ben benieuwd :j

Al_Zawraa. Ik heb weer genoten van jouw foto’s. Schitterend!

Abddanielle. Wat ontzettend fijn dat het goed gaat en dat ze zo’n goede moeder is. Heerlijk zo lekker op de wei. <3

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:29

Anso: ze lijken echt op elkaar he!

AZ: je dames zijn echt bol! Wat een sjiek veulen!

Ja ik heb ze volgens mij nog nooit zo snel weer bijelkaar gedaan. Idd heerlijk dat het zo goed gaat.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:59

Na al dagen een onrustige merrie zie ik hier al de hele nacht een zeer ontspannen merrie op de camera.
Zoals ik haar nu zie zou het mij zelfs niet verbazen als ze nog overtijd gaat ook..
Het veulen daarintegen heeft een party ofzo in de buik.

Kabayo

Berichten: 14081
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:24

Geen veulens vannacht? En dat met 26 veilige merries? -O-

Kyrkelover haha die springt ondertussen al een heel parcours :D

AnsoDM geweldig duo. Ze lijken veel op elkaar qua vlekken :)

Az vind die Arabieren altijd zo leuk als ze drachtig zijn. Van zo'n chique elegant dun paardje naar een bolletje :D Vind je veulen echt leuk, jammer dat ie schimmel wordt O:) Ooit koop ik een arabier... Verliefd op dat ras!
Nog enorm veel sterkte met het verlies van je collega Y;(

Nieky1993 bij jou wordt het spannend! Straks alle 3 ij 1 nacht haha. Leuke plaatjes de veulens samen!

Phileine ja het is wel fijn te weten wat je merrie normaal gezien doet met haar uier. Anders had ik wel wat paniek gehad denk ik ivm placentitus. Dat lijkt mij zo naar... Hoe gaat het bij jou?

Abddanielle leuk veulen zeg <3 En wat een mooie naam!

HappyHippie ik waak vanaf dag 315. Ben altijd zo enorm bang dat ik er niet bij ben en het veulen in het vlies stikt. Dat zou ik mijzelf niet vergeven
Ze staat inderdaad lekker te dutten :D Dat is trouwens geen hars, maar dopjes om het vuil buiten te houden. Uier kan ook nog wel 2x zo vol :D Ik zou verder gewoon je normale activiteiten doen. De meeste bevallen ook snachts. Ik blijf tenminste niet aan huis gekluisterd

Pradadaan wat een vol uier al! Maar dat mag ook. Hopelijk komt ie snel :)

Goldenarrow ah wat lief zo samen. Als mama op veilige afstand is :D

Jennyk fijn dat het samenvoegen goed ging :)

Amhorses nigrante is wel huge. En ze moet nog even :P
Jazzy is echt leuk. Wat zijn je plannen met haar?

Kiko veulens en zand gaan inderdaad niet zo goed samen. Ook de reden dat ik niet te vroeg een veulen wil. Ze gaan uit nieuwsgierigheid allemaal zand eten. Moet je niet willen
Mooie foto's zeg in het land. Vind het echt een leuk veulen
Tip van de dierenarts. Je kan prima een uur per dag opbouwen. Te langzaam opbouwen heeft vaak geen nut. Ik begin altijd met 1 a 2 uren. En zit na 2 weken al zo goed als de hele dag op het land.

SophievdV heerlijk in de weide. Hier nu ook de hele dag in het gras. Voor zolang het kan... aankomende week weer veel regen helaas

Zilver gister haar laatste mijlpaal. 10 maand drachtig. Die gaat echt niet tot 11 maanden :+
Afbeelding
Afbeelding
Ook 0.0 voor Zilver _O-
Afbeelding

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:25

Geen veulentjes vannacht dus...

Over het waken: bij maiden beginnen wij op de dag (of zelfs er voor). Bij andere merries ligt het er een beetje aan, we hebben 1 merrie die doet het altijd 'op de dag'. Dus waken we ook vanaf een paar dagen voor de uitgetelde datum. Een andere is zeer wisselend, maar kegelt altijd als een grote.

Wat handig is, is het een beetje bij te houden. Als het veulen er is maak ik altijd kort wat aantekeningen: hoe lang de dracht was, gedrag in de laatste dagen, wel/niet kegelen en alles rond de geboorte (inclusief nageboorte/mest er af enz.) en eerste dagen. Dat is wel handig om het volgend jaar terug te kijken. Want je denkt dat je het onthoudt, maar dat valt toch tegen.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:32

Kabayo, haha nee de hars had ik al weg gehaald voordat ik de foto maakte. Doe ik steeds om te checken of er eind van de dag iets nieuws op zit :+

Ja meestal wel idd, de vorige keer was ze rond 7/8uur savonds begonnen maar dat was ook wel andere situatie.
Moet ook gewoon werken (5ploegen dus wisselend elke 2dagen) maar is ruim 35minuten rijden as ik op werk ben ben ik nooit optijd iniedergeval en dan is het te hopen dat ik iemand te pakken krijg thuis :')

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:47

Nee, geen veulen.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze volgend weekend misschien wel zin zou hebben. Het enige weekend van de maand dat ik moet werken :+ .

Uier prutteld gestaag door.

Zilver heeft echt een giga uier zo.

Grappig om te zien hé kyrkelover als het feestje is daarbinnen.

Ik waak dus nog steeds niet echt. Ze staat onder camera en heeft een alarm om. Maar dat ding heeft me nu al zoveel valse meldingen gegeven dat ik hem onbewust negeer en er door slaap :\. Moet ik nog even iets op verzinnen.
Sowieso ga ik wel extra waken (wekker zetten) als ik vermoed dat het wel eens zou kunnen beginnen.
Ik waak alleen en een werkende mens moet ook slapen dus probeer het zo goed mogelijk in te schatten (eerste veulen voor de merrie, maar ikzelf heb er al een hoop in de gaten gehouden/veulenbegeleding gedaan).

Cantodea11
Berichten: 222
Geregistreerd: 11-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:48

Maak er maar 27 veilige merries van Kayleigh staat niet op de lijst maar is vorige week vrijdag uitgeteld wordt nu zwaar voor haar veulen beweegt wel goed in de buik dus daar maken we ons geen zorgen over maar bevallen hoe maar zit nog lekker daar binnen denk ik

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:52

Nee hier geen veulen vannacht.

Giv was vanmorgen niet heel blij :o Ze was echt een beetje boos.
Uier lijkt hetzelfde. Haar temperatuur is wel gedaald naar 36,8 maar PH nog 7. Ik weet het dus niet zo goed met haar.
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 238
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:11

Kabayo: Nu nog ook het karakter en het is helemaal goed. Het is zeker geen bang veulen. Loopt alle kanten op behalve bij haar moeder wat die dat dan niet zo leuk vind en geen rekening meer houd met de persoon die haar vast heeft _O- . Heel lastig dit. maar komt wel goed.

pradadaan: we kunnen alleen maar wachten en wachten. hopelijk komt het snel!

Geen veulens? had er toch wel verwacht.

Romy_L1998
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:38

Nog altijd geen veulentjes :+

Toch zijn er wel al een aantal merries die veilig zijn en bijna kunnen bevallen. :)

Hier zitten we op dag 338 en de uier is toch nog verder gevuld. Daarnet hing er ook wat roodbruinachtig slijm aan de kling. Zou het dan toch voor binnenkort zijn :D


Afbeelding

Muronia

Berichten: 19631
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:55

Hier ook geen veulentje hoor, niks spannends te melden helaas :Z

kiko

Berichten: 791
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:55

AnsoDM ik vind haar echt super! Ik zou heel graag een bonte willen maar wil niet teveel wit want wij hebben geen warm water op de wasplaats dus dat is dan niet echt handig. in de kantine zit een ieniemienie boiler dus kan wel wat warm water krijgen maar daar ben je zo doorheen.
Cover pakt gelukkig wel zijn rust. Die zie ik regelmatig liggend eten/slapen of helemaal languit slapen.
In het begin deed ik ze ook regelmatig naar binnen zodat ze beide konden rusten. Van de week zal ik dat ook wel weer doen want komt weer veel regen aan. Prachtige foto weer!

AM_Horses hier zie ik hem ook echt happen nemen. Heb ze nu 5 uur op het gras staan. Maar daarvoor staan ze dus op het zand. Waar doe jij het psyllium doorheen? Cover eet nog niet mee met moeders namelijk en die kan ik eventeel ook wel weer even een kuurtje vlozaad geven.
Wat een buik heeft Nigrante zeg.. Je zou toch denken dat ze al bijna gaat maar ze moet nog eventjes.
Wat een heerlijk meisje is Jazzy. Geweldige foto's.

Jennyk wat fijn dat je de groep bij elkaar hebt. Dat is lekker genieten. Fijn he als dat goed gaat met de hond en ze leren daar ook van..

Goldenarrow wat een heerlijke foto. Ik ben ook in dubio wat ik ga doen. Heb nog geen reactie gehad op mijn oproep dus misschien maar kijken voor een shetlander jaarling ofzo.

Muronia jaa zo lekker voor hem en ga er soms lekker bij zitten.

Happy Hippie je zou zeggen dat de uier achter nog iets voller mag maar misschien vertekend dat op de foto.
Ik had iemand in Australie die voor mij waakte. We hebben denk ik zo'n 1,5 week dat gedaan. Cover is in de avond geboren op dag 329. Mijn merrie was een maiden. MAar die had al weken van te voren harsdruppels en soms wel 1,5 cm lang.

Pradadaan dat is een flinke uier.. je zou zeggen dat dat niet lang meer duurt.

Nieky wat een rijkdom heb jij.. zoveel veulens dat is toch genieten. Ben benieuwd naar de buiten foto's straks! Geweldige foto van Kieran. Nolan is echt al gespierd ja. Gaaf!

Al_Zawraa gecondoleerd met jouw collega.
Wat een buiken hebben jouw dames. Mijn merrie was echt niet zo.. ja van onderen was het een skippybal. Prachtig veulen heb je al.

Abddanielle heerlijke foto's op het gras. Ziet er goed uit en leuke naam.

Phileine zeg dat wel. Soms vergeet je gewoon de tijd. Mijn merrie begint aandacht op te eisen, die denkt je zit alleen maarv met mijn kind te knuffelen ik wil ook gekriebeld worden..
Hoe gaat het met jouw merrie?

Kyrkelover mooi is dat he om te zien. Ik verbaasde mij soms ook over hoe het daar tekeer ging binnen.

Kabayo Het was gelijk de eerste keer raak dus baalde ook een beetje met een eind maart veulen maar inmiddels staan ze al 5 uur op de wei. Gister had ik er een dik half uur bij gedaan maar toen stond ze toch wel mega te boeren dus ik laat het wel bij een half uur per dag. Maar ze haden er ook een groot stukje nieuw gras bijgekregen dus dat speelde ook wel mee. Alleen moeders wordt nu wel weer ronder.
Zilver ziet er goed uit en die zie ik inderdaad niet de 11 maanden vol maken als ik haar uier zo zie. Maar you never know..

Kendra dat is een goede tip.. Niet aan gedacht dat te doen maar ik ga pas over een paar jaar weer een veulen fokken dus was er ook nietzo mee bezig.

Thioro het is niet te hopen dat je erdoorheen slaapt. Denk je straks is vals alarm en dan staat er ineens een veulen naast.

Pradadaan mijn merrie had ook in de ochtend dat was gezakt en in de middag nog meer en om half 5 liep er melk uit de uier en om 21:00 uur begon ze . Dus wie weet...

Romy dat is al een flinke uier

Zo ik ben weer bij.. Ben maar achter de laptop gaan zitten want was mij een beetje teveel.
Heb de foto's van de fotoshoot. Zitten hele mooie tussen. Zodra ik uitgezocht heb laat ik ze zien maar vind niet zo netjes om ze met watermerk hier allemaal te plaatsen.
Cover hinnikt elke keer als ik kom. Zo schattig..