[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:49

Spannend weer, hopelijk weer een paar veulentjes vanavond/vannacht!

Ik haak even aan hier voor die Ph strips, zie verschillende varianten voorbij komen. Ook die andere die wat kleinere stapjes maken en (denk ik) iets nauwkeuriger zijn. Als ik op internet zoek op ph strips, dan zie ik vooral die voor urine, water etc te testen. Misschien heel erg blonde vraag naar zijn deze dan wel geschikt om de pH van melk te testen, of is ph gewoon ph en van alle vloeistoffen gewoon hetzelfde? Sorry voel mij echt even ontzettend knullig. :+ :7

Merrie hier gaat ook nog gestaag, nog een 2,5 maandjes, vandaag 258 daagjes. Ik vind het nog best snel gaan tot nu toe, maar ook mega druk dus dat helpt vast ook mee. :D

Lees en geniet wel iedere keer mee hier, maar red het helaas niet om fanatiek iedere keer bijlees posten te maken.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:56

Tip voor teststrips:
Ik gebruik al jaren die van Bonusan. Kleinere stappen en duidelijker kleurverschil.

Voor mij zijn de teststrips, naast waken uiteraard, de duidelijkste aanwijzing.
Ik test op het laatst wel 3 a 4x per dag om te zien hoe vlot het daalt.

Sabbuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:36

Gefeliciteerd weer met alle knappe veulens.

Ik heb deze ph strips. Geen kleine stappen maar voor mij duidelijk genoeg en voldoende kleurverschil naar de 6. Afbeelding

Verder ontwikkeld de uier gestaag. Maar veel ronder kan ze toch niet meer worden.
Afbeelding
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:41

Jenny gefeliciteerd.

Ansodm dat is fijn nieuws.

Cp dat duurt toch niet lang meer.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:25

Iedereen gefeliciteerd met de veulens.
Ik liep alweer tig pagina’s achter.
Onze merrie zit op dag 317 dus die schiet op naar veilig.
Una bella Donna is alweer 2,5 week.
Groeit goed en vouwt mooi uit.
Afbeelding
Samen met mam , mam is 1.74m


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

moner

Berichten: 31
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:47

Ik lees iedere dag mee en denk schrijf zo even een reactie en dan is de dag weer voorbij.

Alle veulentjes die geboren zijn gefeliciteerd
Gefeliciteerd chaytjuh en Tinnie en Jennyk

Wat een mooie foto's en mooi veulen Goldenarrow, echt bijzonder dat hoofdje

Nieky, wat een mooie foto's Nolan komt zo te zien ook goed terecht

Knolselder, wat een heerlijke foto's van de kleintjes en wat zijn ze mooi, dit soort brede blesjes zie je niet bij de shetlanders

Hennos, heel veel sterkte met het verlies en ook kyrkelover, zo erg als je ze zo jong moet afstaan.

Andso, spannend allemaal. Gelukkig gaat ze wat beter nu, hopelijk snel een veulen

Seven, jouw merrie fokt zo mooi, vorig jaar had je ook zo'n mooi veulen

Baudyh, wat een mooi veulen

fardau is nu 318 dagen en uier is formaat leegAfbeelding

De hele magere merrie die ik had overgenomen is zo goed aan het herstellen, ben gewoon zelf onder de indruk. hier van begin tot nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik zag een veulen met een hartje, ik heb een kitten met een hartjeAfbeelding

Muronia

Berichten: 19635
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 05:37

CP en????

Anso wat fijn dat het aanslaat! Op naar de bevalling en een gezond veulen / gezonde moeder.

Moner wat een verschil al! Heel dankbaar zo. Dat uiertje lijkt er nog niet echt op :+

Baudy t is een knap kind!

Ik doe niet (meer) aan ph strips. Mijn merries vinden het niet zo tof als ik aan hun uier zit en daarbij testte ik pas als er zelf iets uit kwam, maar dan zijn ze al zover dat het toch niet lang meer duurt dus dan ben ik sowieso al heel alert.

Hier vandaag dag 328. Veroons uier was gisteren wat geslonken (ook voor het buiten zetten). Dit herken ik van de vorige drachten. Als hij nu weer begint te groeien dan is dat voor het echie, dus ik ben benieuwd straks.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:36

-O- no baby

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:55

Nee cp hoe kan dat nou...
Dan vandaag maar lekker overdag.

Hier een merrie die heel af en toe onrustig is, maar dan weer uren veel te rustig. Pfff ik heb het gevoel dat het komt als het absoluut niet uit komt haha.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:46

Gisteravond laat was alles weg qua hars en druppels en ze staat nu echt zo van “ja en? Wat wil ie nou” :+

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:46

Gisteravond laat was alles weg qua hars en druppels en ze staat nu echt zo van “ja en? Wat wil je nou” :+

LaDonna75

Berichten: 2187
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:02

Oh wat een fopmerries hebben jullie. Dan maar gewoon overdag.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:09

Ik had gisteren een post getypt ben ik alles kwijt. Sorry even kort nu

Cp wat een fopmerrie :+ let maar op, die begint als je even niet oplet.

Jennyk. Gefeliciteerd!

Kyrkelover dat duurt vast oook niet meer lang.

De kleine groeit hier super. Eet wel echt zand in de paddock, dat is wel echt waardeloos. Heb al psyllium besteld.
Afbeelding

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:10

Nieky: ja hij is echt groot! Volgens mij is hij perlino. De manen en staart zijn donker en bij cremello licht van kleur. De peesblessure van Goldy is van buitenaf niet zichtbaar meer en ze loopt ook niet kreupel. Nou stapt ze ook alleen maar, want die maakt zich niet zo druk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als ze straks buiten staat met het veulen, of ze dan wel kreupel loopt als ze draaft.

Verder geen veulentjes vannacht? Van CP had ik er wel 1 verwacht, maar dus nog niet.
Caesar doet het goed, drinkt goed, plast en poept. Ff kijken wanneer ze naar buiten gaan, de andere 2 dames staan nu wel al buiten. Ik ben nu onderweg naar het ziekenhuis voor een spatader behandeling, dus maar ff weer kijken wanneer ik weer mobiel genoeg ben.

Annash
Blogger

Berichten: 26570
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:10

Vannacht op 337 een knap merrieveulentje van trainingspaard geboren! Blue Hors Santiano uit een elite merrie v. Escolar. Denk zwart aangezien ze grijzig is opgedroogd. Drie x wit.

Afbeelding


Afbeelding

Romy_L1998
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:15

Wauw, ik heb heel wat veulentjes gemist <3

Zo leuk, dat hartje op je veulentje!

Hier zitten we op dag 333 en ze staat onder toezicht van de dierenarts :)
Afbeelding

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:25

Moner
Dank je
Dat was wel een andere merrie maar beide maken ze mooi inderdaad

Baudy
Ze is knap en groot <3

Am horses ze is zo knap <3

En nu moet ik weer rennen druk vandaag :D

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:29

Gefeliciteerd Annash! Knap veulen *\o/* *\o/*

cp, oh wat maakt jouw merrie het spannend. Hopelijk vandaag dan een kleintje voor jullie!

AM_horses, zo knap <3

Moner, die Fries knapt inderdaad goed op! Wat fijn :+:

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:44

Annash gefeliciteerd!

Moner. Merrie is goed opgeknapt. Wat zijn de plannen met haar?

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:48

Gefeliciteerd Annash

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:59

Gefeliciteerd Annash wat een knap hoofdje ook weer zeg <3

Jade is hier erg chagrijnig aan het worden komt nauwelijks meer kroelen komt enkel als we ff ergens moeten krabben _O-
Vanochtend wel weer flinke harsjes.
Ook is ze de baas nu van mijn ruin ineens, hij weet niet wat m overkomt en vind zichzelf heel zielig nu :=

Ze hebben we nieuw zand gekregen en dat vinden ze maar al te leuk, goede bezigheidstherapie.

Afbeelding

Eclare

Berichten: 748
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:14

Goedemorgen, tijdje niet gepost maar iedereen van harte met hun mooi aanwinsten!

Hier helaas minder goed nieuws. De Friese merrie van mijn vriendin die bij mij staat is helaas afgelopen zaterdag bevallen van een dood veulentje. Ze gaf nog geen tekenen en zou a.s. vrijdag pas veilig zijn. Ik keek 's ochtends op de camera en zag hem liggen. Toen de DA er was samen gekeken en de navelstreng was enorm gedraaid.. wat dus helaas de oorzaak was, en dus echt onder pech te scharen is |( . Bij het terugkijken ook kunnen zien dat het veulen niet geleefd heeft. Echt enorm triest en zielig. Merrie was er helemaal kapot van. Heb nog nooit zoiets hartverscheurends gezien. Gelukkig gaat het met de merrie lichamelijk wel ok.

Vind het ook enorm verdrietig voor mijn vriendin, het was haar eerste eigen gefokte veulen.

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:21

Oh wat afschuwelijk!!! Pfff... Dat verdriet gaat je echt niet in de koude kleren zitten.

Onze merrie die vorig jaar een veulen heeft gehad kijkt nu verlangend naar het veulen van haar buurvrouw. Met van die hele zachte ogen.. Hebben jullie merries die zelf geen veulen hebben dat ook?

Onze Dee laten we dit jaar niet dekken. Zij mag eerst volledig herstellen van die hele avontuur en dan zien we wel hoe het in de toekomst gaat.

Jody wil ik wel graag dekken, maar dan met iets heel braafs. Een hengst met een gemoedelijk karakter die in het dekgeld niet kneitertje duur is. Wel rijpaard gefokt. Iemand nog een gouden tip?

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:37

Wat een prachtig veulen AM_Horses, wat een air erover. Maar zand eten niet goed idd. Is het land nog niet te doen voor moeder en kind?

Annash heeft ook al een mooi veulentje gevangen. Heeft die nu ook nog een streepje midden op het neusbeen of is dat stro? :)

Fardau maakt nog niet echt haast Moner, mijn merrie is 319 nu, maar die maakt het al een stuk serieuzer. Maar komt vast goed toch? Knap werk met die verwaarloosde merrie, straks mooi het gras op, gekke haar er allemaal af, dat zal haar goed doen.

Baudyh heeft ook al een veulen met mega lange benen, prachtig poppetje.

De merrie van CP is met recht een fopmerrie. Misschien vandaag overdag dan?

Willen verder alle andere merries zoals Zilver en Fi wel even netjes op hun beurt wachten, achteraan aansluiten dames :j -O-

Hier vandaag dus dag 319. Merrie had gister ineens een onwijze puntbuik. Verder is ze kalm en rustig (behalve als ze op het gras mag, dan vliegen de graspollen je om de oren :Y) ) en ontzettend knuffelig. We hebben nu een systeem dat we de camera beelden ook echt kunnen opnemen. Dus dat is fijn, als ik het dan deze keer weer mis, dan is het in ieder geval opgenomen... (toch?!) :')

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:38

Jeetje wat naar Eclare.
Zoiets gun je niemand. Het is altijd toch weer een opluchting als het gewoon veilig langs mams loopt.

Ondertussen studeerd Treasure net als voorgaande drachten voor melkkoe...
Harsen en goede witte melk, ho maar.
Zal dus denk ik zijn wanneer het eigenlijk totaal niet uitkomt haha. Afbeelding
Afbeelding

Ze is wel in de afgelopen paar weken in een keer flink gegroeid. Voor haar doen is ze echt mega nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met haar 3 jarige zoon moet ik donderdag in Utrecht zijn voor sperma controle en dan hoop ik dat hij dit jaar wat fijne merries mag ontvangen.
Zijn vader doet het momenteel erg goed in Hongarije in de dressuur.
Zelf vind ik hem overigens met name passen voor de allround fokkerij.
Afbeelding