Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Kabayo schreef:Super leuk! Het nieuwe dikke buiken topic!!
Zilver is op dit moment 309 dagen drachtig van homozygoot bonte hengst Tiësto. De bedoeling is dat ik de veulenhengstigheid oversla en dan de daaropvolgend hengstigheid haar laat dekken. Het word de tweede keer natuurlijk voor de merrie. Voor de hengst zal het de allereerste keer zijn. Spannend of het mag lukken, hij goed bevrucht en of hij het spelletje snapt!
De hengst komt bij mij op stal te staan. Ongeveer anderhalve maand tot ze drachtig is en drachtig gescand is. Ik mag hem zolang houden als nodig is. De hengst is een 2 jarige kruising. Deze kruising;
43,75% Arabier, 25% Rocky en 25% Paso, het overige kleine beetje zal iets van quarter/saddlebred zijn heel ver uit zijn vaders lijn.
Hij is nog ongekeurd. Ik heb deze keuze gemaakt om voor hem te kiezen omdat het echt een hele lange droom is om een champagne fries te fokken Ik gebruik niet zomaar een hengst en heb hem wel beoordeeld. Als hij mij tegen zou staan zou ik hem niet gebruikt hebben. Maar hij heeft zo'n geweldige bouw voor zijn leeftijd. Een heel lief karakter en correcte gangen. Ik vind zijn hoofd heel luxe. Zilver heeft iets gezonken rug. Dat vind ik van hem minder. Maar toen ik ging kijken was hij nog maar 1.5 jaar. Dus dat gaat wat op en neer. Het lijkt mij een goede keuze en probeer het veulen gewoon in te schrijven in het stamboek! Ik zal hem even meten als hij bij mij komt en er worden nog professionele foto's van hem gemaakt. Zo zin in en zo blij met deze kans
De combi
Zilver fan sweltsjes state
Stamboek merrie bij het KFPS
Stermerrie 1e premie met ibop certificaat bij het Barock pinto stamboek.
Pier x Wikke
1.65 cm
Wordt haar 4e veulen.
[ [url=m/mfI4jt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xlvhP4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LHIcqb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V3mnaF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YSysbE.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vader to be
El Perrier
El Maymoun x Champagne Troubadour
Kleurcode;
Aa EE CH/CH nd1/nd2 Zz
Oftewel homozygoot champagne met het zilver gen.
Foto's van vorig jaar (1.5 jaar oud)
[ [url=m/7tmAkn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yVXL0e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UqfFA0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p8zMaY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fg6d89.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wil het veulen laten inschrijven bij het barock pinto stamboek. Ik heb de mail de deur uit gedaan of dat mogelijk is. Mijn merrie is daar wel ingeschreven dus ga er van uit dat dat met een DNA test ook mogelijk is. Ik ga er achteraan!
Dit veulen wil ik aanhouden. Geslacht maakt niet uit. Lichte voorkeur voor een hengst mits de bonte een merrie is. Als de bonte een hengst is dan heel graag een merrie.
Gebruikers op dit forum: Granoek, MariskaFally, Sasqiua, Ubermetrics en 9 bezoekers