[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:14

W20 zorgt voor veel wit en ik ben dól op veel wit!
Twee van haar drie veulens hebben dat ook.
Idris natuurlijk
Afbeelding

Maar ook Déjà van vier jaar geleden.
Afbeelding

Odieeeee!!!! Jij moet net als Kate nu echt op gaan schieten hoor!! _-:(

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:17

Afbeelding
Afbeelding

Zojuist hadden we hars :))

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:45


Laleentje

Berichten: 34
Geregistreerd: 29-04-19
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:52

Kathleen; mooie bijlees post. Gefeliciteerd, niks mooiers dan de paarden aan huis! Wij zijn momenteel een nieuwe loods aan het bouwen voor de paarden. Kan niet wachten tot het klaar is. Heel de familie is opgeknapt van de Corona behalve mijn moeder, die ligt al een week op de ic aan de beademing dus erg spannend en heftig...

Riv; mooie kudde, haha leuke schaapjes.

Cynthia82; geen verstand van kleurgenetica maar zo te zien ben jij er blij mee, fijn! Hij is ook wel erg knap.

Ashley; Ik zou zeggen zwart...

Laurentii; heerlijk ontspannen zo met zn allen.

Baudy; ahh wat lief. Veel plezier met je pup.

Janinevv; dat gaat de goede kant op, spannend!

Hier is de merrie rustig aan, aan het veranderen. De banden worden losser en ze gaat haar staart dragen. Haar uier is nog hetzelfde, zit wel wat zucht in maar doet verder nog niet zoveel. Ze mag van mij nog wel even wachten, hopelijk tot mijn moeder is verbeterd maar we gaan het zien...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78602
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:04

Laleentje, heel veel sterkte met je moeder.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:21

Sterkte laleentje

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:52

Heel veel sterkte laleentje

@jacky ik heb hier nog een groen skippy springding liggen waar de kids weinig mee doen, mag je voor een zakje snoepjes overnemen (kan ik mee nemen als ik op kraamvisite kom)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:09

Sterkte laleen

Geen veulens?

Ashley je veulen is zwart. Knapperd

Leuk hè die genetica Cynthia. Ik ben er zo dol op. Moet je fiore maar eens dekken met een appie zou ik zo denken hahaha

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:50

Ook hier even tijd voor een bijleespost. Hij gaat alleen niet zo extreem worden als die van Kathleen hoor. :')

CP, ik geloof dat ik je al gefeliciteerd had, maar anders alsnog een keer gefeliciteerd met de grote kleine! Goed dat je erbij hebt kunnen zijn.

Olga, ik vind dat je een mooi en duidelijk doel voor jezelf hebt gesteld. Enorm fijn dat de HH zo tegemoet komt, hopelijk gaat het voorspoedig en heb je volgend jaar wel gewoon een knap veulen naast je merrie lopen! :(:)

Quir, jaaaaa Odie maakt het eindelijk eens wat spannender! Hopelijk zorgen de zonnestralen snel voor een knappe mini ernaast. Flink bezig met het ontvouwen van de uier. *\%/* :):)

Riv, klinkt als een heerlijk veulen met een gezonde hoeveelheid nieuwsgierigheid. Ook een moddermonster dus. :') Quenza vult ook al goed haar uier. Die foto van Babs en haar zus.... _O- Of ze even in haar persoonlijke ruimte mag staan... Oh, en ik zie nu ook nog even Babs met stoffer. :')

BL, ik denk dat het wat betreft de banden inderdaad per merrie verschilt. Ellie zal ongetwijfeld meer puntkont krijgen dan Kate. Ellie heeft doorgaans sowieso al weinig billen. Ik wil je heel veel knuffels geven... Wat laat Kate je toch ook inmiddels alweer lang wachten op de mini. :(:) En zeker nu ze 't zo spannend maakt me de hoefbevangenheid. Maar ik verwacht wel dat je er ruim op tijd bij bent, komt goed!

Setteli, het blijft een beetje spannend bij April he? Hopelijk maakt ze het wel gewoon vol en zet ze een gezond veulen op de wereld.

Knolselder, is er inmiddels al wat nieuws over de merrie dit drachtig zou zijn van dit of vorig jaar?

Immii, ik wil je toch nog een keer extra een hart onder de riem stoppen.... :(:) Ze heeft toch wel een erg knap kind gemaakt hoor!

Floripori, wat kijkt ze toch eerlijk uit haar ogen. Echt een knap boefje. Wat een extra cadeautje moet dat zijn na de prognose van Belle zelf... Ik begrijp dat het niet heel erg makkelijk is. Heb je misschien al aan een laser therapie gedacht? Ik zou je anders eens meer info kunnen verstrekken over een behandeling. Vriendin van mij zit er met haar merrie echt middenin (niet pees gerelateerd, maar het is wel een case die heel goed meetbaar is met wat het voor je kan betekenen en heeft ook met littekenweefsel te maken).

Fotsy, jij natuurlijk ook nog erg veel sterkte... Kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om afscheid van haar te nemen. Ze zal ongetwijfeld een mooi plekje in je herinneringen blijven houden. :knuffel: Wat een mooie foto van hem en oma. Je man blijft echt een bijzonder knap dier. Hopelijk geeft hij je ook wat troost!

Huisje, gefeliciteerd met het veulen!

Selene, jij ook gefeliciteerd met je veulen!

Chrissy, als je de mogelijkheid hebt om thuis te laten scannen en insemineren zou ik daar ook de voorkeur aan hebben. Anders moet je toch ook wel rekening houden om haar eerder te verhuizen zodat ze mogelijk wat kan aarden voor de daadwerkelijke inseminatie.

Naat, wat een eigenwijs ding lijkt 't te zijn die Davino. :j

Mer, gefeliciteerd met de dracht

Spraky, sympathiek veulen heb je! Al druk bezig met de verzameling zo te zien. ;)

Tamaramt, ik zou het lekker even laten voor wat het is voorlopig. Ik heb ook een merrie die sowieso al super paniekerig is in haar eentje zonder veulen. Dat ga ik pas proberen als het veulen een beetje veulen af is en sowieso al meer op zichzelf is. In de eerste weken zijn ze nog zo beschermend.... Zie daar ook niet zo het nut van in.

Kathleen _/-\o_ , wat enorm gaaf dat je een eigen plekje gaat hebben straks! Lekker de paardjes aan huis. Om het gevoel er toch een beetje in te houden maar met camper op eigen terrein waken? :')

Cynthia, jaaaaa dus je meisjes variant heeft volgend jaar ook veel wit! *\%/* *\%/*

Laurentii, jeetje ik zou de schrik van m'n leven krijgen als ik m'n merrie zo zou zien liggen...

Janine, spannend


Wij mogen eindelijk aansluiten op het lijstje, want Ellie is ook veilig. :):) Dit vieren we met een inmiddels flinke dubbele bodem. De uier begint ook z'n werk te doen. Ze heeft me wel gezegd dat de merries bovenaan het lijstje eerst mogen natuurlijk. <<)

Afbeelding
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:50

Lal eentje sterkte met je moeder.

Kathleen gefeliciteerd. Heerlijk.

Serena gefeliciteerd met je veulen

Cynthia mooie kleuruitslag.

Hier nog geen veulen. Maar wel vanmorgen melkdruppels en niet meer glazig. Ik ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

_Lente

Berichten: 307
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:59

Spannend, spannend!!!

Hier met 311 dagen toch ook al uiers als die van Selente, dus ik ben het birth alarm aan het testen. En heb een vraagje:
Als het alarm je belt mag je niet opnemen, toch? En je voicemail uitzetten (van ontvangende telefoon, zodat het alarm niet je voicemail vol belt, had ik ergens gelezen). Dat heb ik gedaan, maar ipv voicemail komt er zo'n tekst als 'deze telefoon is nu niet bereikbaar', in 2 talen. Maakt het alarm dan wel contact (=kosten) met de ontvangende telefoon?
Als ik het birthalarm/een telefoontje voor die melding weg druk, wordt de verbinding gewoon verbroken (zonder tekst).

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:46

@bauduh: wat een leuke pup, veel plezier :)

@laleentje: wat heftig. Heel veel beterschap en sterkte met je moeder :knuffel:

@stalhd: spannend ! ;)

@riv: wat een leuke foto vd modderpaarden :+

@kathleen: gefeliciteerd!! Super gaaf lijkt me dat :)
Een droom voor als ik ooit de loterij win ;)

@cynthia82: wat leuk!! Interessant ook zo mbt kleurgenetica

@laurentii: wat een leuke fotos, allemaal in relax stand :)

@ashleyrol: bij mij word het juist steeds erger ipv beter na paar keer proberen. Dus ik denk dat ik ze gewoon ff zo laat weer. Ik kijk over een week of nog langer wel weer een keer. Zoveel paniek en stress is voor niemand goed en ik wil geen ongelukken met de merrie of dat ze zich afreageert op mij of het veulen.

Je veulen heeft trouwens mooie kleur. Lijkt wel zwart/grijs. Maar ik denk dat ze niet diepzwart gaat worden.

@cioccolato: hoe is het met jouw knappe ,spring in het veld, veulen? ;)

@riv_q: wat een leuke fotos zo samen met het schaap!

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:48

Ik druk hem altijd weg en moet hem dan bellen, anders blijft hij mij bellen of gaat door naar het volgende nummer.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:50

Selente, morgen komt de DA, ik hoop dat de uitwendige scan meer duidelijkheid zal geven :=

Mathilda, die blijft toch niet meer lang zitten zou je denken!

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:51

_Lente schreef:
Spannend, spannend!!!

Hier met 311 dagen toch ook al uiers als die van Selente, dus ik ben het birth alarm aan het testen. En heb een vraagje:
Als het alarm je belt mag je niet opnemen, toch? En je voicemail uitzetten (van ontvangende telefoon, zodat het alarm niet je voicemail vol belt, had ik ergens gelezen). Dat heb ik gedaan, maar ipv voicemail komt er zo'n tekst als 'deze telefoon is nu niet bereikbaar', in 2 talen. Maakt het alarm dan wel contact (=kosten) met de ontvangende telefoon?
Als ik het birthalarm/een telefoontje voor die melding weg druk, wordt de verbinding gewoon verbroken (zonder tekst).



Nee niet opnemen idd. Wachten totdat die klaar is met bellen naar jou. Dan bel je daarna zelf terug om te resetten, 1 x over laten gaan en dan ophangen. En dan is het birth alarm weer gereset

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78602
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:03

Ophangen als je terugbelt hoeft niet eens, gaat 1 keer normaal over en dan krijg je een raar toontje en wordt de verbinding verbroken.

Renske_W

Berichten: 13847
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:15

Weer even een beetje Amarens spam.
Kreeg deze foto's van onze bijrijdster vanmiddag. :+
Afbeelding
Afbeelding

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:17

Neonlight schreef:
Ophangen als je terugbelt hoeft niet eens, gaat 1 keer normaal over en dan krijg je een raar toontje en wordt de verbinding verbroken.


Ja klopt idd :)

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:51

Baudy Gefeliciteerd met je JR. Wat een liefje (als ie slaapt :D)

Kathleen Gefeliciteerd met je boerderij. Niets zo mooi dan paarden aan huis.

Tamarant Ik ben dag 4 begonnen met merrie en veulen te scheiden. Nadat ze even buiten op het gras waren geweest haalde ik ze terug binnen. Veulen liep voorop. Toen veulen in de stal was, deur dicht en merrie terug meegenomen. Niet laten stilstaan en weg van de stal. ongeveer 30 seconden in totaal. Hou de merrie bezig met stappen of pasjes achterwaarts. niet stilstaan. Lange leadrope. En daarna terug. Bij het terug naar de stal stappen zorgen dat ze je niet meesleurt. Netjes pasje achterwaarts enz. en dan weer terug bij elkaar. Vandaag was er geen enkele reactie meer. (veulen is 8 dagen) Merrie hinnikt een keer en loopt netjes met me mee. Beetje grondwerk. 3 minuten en weer terug. Zo uitbouwen. Doe alles alleen, heb geen back-up. Merrie is zeker niet de makkelijkste, sensibel dier.

Sterkte Laleen!

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:32

De voice op de geboorte elder moet uit. Ik laat hem mij uit ellen. Dat is 5 x dan bel ik terug. Gaat over maakt raar geluid en verbinding wordt verbroken. Als je alarm gaat niet opnemen dan kost het geld.

Annelies ik hoop het. Haar langste dracht was 335 dagen. Vandaag is ze 339 dagen. En ze ging van lang naar steeds iets kortere dracht. Helaas nu niet.
Het zal wel mooi zijn als ze tenminste in of voor het einde van dit weekend bevalt. Kunnen de kinderen misschien er nog bij zijn. Maandag moeten ze weer naar school.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:40

Renske wat een grappenmaker :))

Jaarling die nu 1.38m is hoe groot zou die (gemiddeld) uitgroeien? :P

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:47

Hoe hoog hebben jullie veulenvoerbak opgehangen?

_Lente

Berichten: 307
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:54

suffie schreef:
Ik druk hem altijd weg en moet hem dan bellen, anders blijft hij mij bellen of gaat door naar het volgende nummer.


Ik neig dus ook naar wegdrukken, omdat dan bij mij echt de verbinding wordt verbroken.
Mijn voicemail is uitgezet, maar er komt aan het einde dus wel een 'deze telefoon is niet bereikbaar'. Dat krijg ik zelf niet weg (misschien moet ik Vodafone daar voor bellen).

Terugbellen om het alarm te resetten gaat goed.

Bedankt voor al jullie snelle reacties.
Top topic hier, met hoe iedereen elkaar helpt, van tips voorziet, meeleeft. Sterkte voor wie het nodig heeft, ik lees alles mee, maar kan op telefoon vaak geen namen herhalen, maar ziektes en verlies op verschillend vlak gelezen. Heftig
Gelukkig ook veel goed nieuws hier!

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:17

Haha Renske, kleine aandachtsvrager! Zo schattig

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78602
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:30

Ik druk hem ook altijd weg. Heb dit jaar wel problemen gehad met mijn voicemail uitzetten, Sarona heeft 6 berichten op mijn voicemail gezet. Moet bij Ben op "Mijn Ben" uitgezet worden maar hij bleef aan staan. Uiteindelijk de helpdesk moeten bellen, hun hebben iets om moeten zetten want dat werkte inderdaad niet.

En ik geloof dat mijn veulen eindelijk een naam heeft, uurtje geleden heeft mijn man de knoop doorgehakt. Het wordt Reedhill's Funk 'n Roll. Naar het nummer Funknroll van Prince, link naar de vader His Royal Badness. Roepnaam Funky.