[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knolselder

Berichten: 4326
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:07

Was dat maar waar _O-

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:30

Moner gaaf die mushroom kleur <3

Kabayo ah maar als je het fokken toch leuker vind ben je goed bezig zo!

Knolselder succes alvast :') Echt giga veel! Wel superleuk idd!

Gypsy dat is wel ff schrikken... Gelukkig lijkt alles goed te gaan samen!

Hier gaat Bell langzaamaan de goede kant op. Alleen heb ik nu een volgende angst; dat ze gaat aborteren namelijk. Ze is behoorlijk gehavend teruggekomen. En met de ontsteking erbij ben ik bang dat het teveel is geweest met te weinig energie... Ze mag natuurlijk niet op brok nu en is best mager (zie je niet door de wintervacht). Iemand die eerder een merrie haar staart af heeft zien houden gedurende de dracht? Dus niet vlak voor de uitreken datum?

Even een slechte kwaliteitsfoto voor het idee...

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6633
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:33

En ik maar op play drukken :+

Gefeliciteerd kabayo. Leuk als ze het zo goed doen!

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:54

Giv had totaal geen zin om op de foto te gaan :+

Dag 108, nog niet zo veel te zien vind ik zelf :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6633
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:58

Die s plat nog!

Cynthia82

Berichten: 9329
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:13

Kabayo, lekker zeg, zo'n zonnebank voor je paard om de hoek :)
En Stermerrie! GEFELICITEERD!!! Ik snap dat je trots bent! Terecht ook!

Flori, ooohh wat balen van die uierontsteking :(
AM had afgelopen jaar toch al vroeg een uierontsteking bij Wild?
En wat bedoel je met 'gehavend teruggekomen'?

Gypsy, ja, was een heerlijk spannend nachtje :') Vorige week woensdagochtend met die mist liep hij weer op de weg, dus toen hebben we de boer gebeld en mochten ze naar de wei aan de overkant. Die hebben we voor de helft afgezet. Op het stuk waar ze lopen, zit aan de wegkant een hekje en aan de andere kant van het hekje nog een flink stuk grasveld voordat de weg begint en ze blijven toch wel bij elkaar. Dus als er eentje de wei uitspringt, staan ze op het grasveld en niet op de weg. Naast onze eigen wei ligt een strookje gras van nog geen meter en dan de weg. En de accu van onze stroonklok was bijna leeg (zeker nadat het draad kapot was gegaan) en op deze wei werkt dat apparaat op zonne energie. Nou geloof me, daar staat stroom op! (ik heb hem gehad namelijk := )
Als het goed is, verhuizen ze deze zaterdag naar de winterwei.

Zo, Giv is echt nog superslank!

NibbitLotus

Berichten: 1672
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:37

Fijn dat ze weer de goede kant op lijkt te gaan floripori. Staart ziet er idd plat uit, heb er geen ervaring mee dus durf daar niks over te zeggen.
Drukte wel net als Cioccolato een paar keer op play :')

Jeetje die is nog slank zeg pradadaan, had ze dat vorige keer ook?

Tijdje niet gereageerd, lees wel alles mee nog steeds. Super leuk om al die buiken te zien groeien!

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:03

Wild had geen uier ontsteking maar placentitis. Was wel iets later in de dracht als wat die van flori nu is denk ik. Dit jaar heeft Sammie uier ontsteking gehad met veulen aan de voet. En één keer bij Esmeralda iets voor de 300 dagen.
Melken doe je liever niet na afspenen, maar met ontsteking heb je niet veel keuze denk ik.
Met spenen geef ik de merries altijd wel beweging aan de longe. Na paar rondjes niet fijn lopen slinkt uier snel. Als ze gewoon op de wei kunnen staan dus constant bewegen doe ik dit niet.

Giv is idd nog slank :j maar ook nog niet zover

Floripori. Zorgen voor veel hooi en ook beweging. Met een ontsteking zijn ze vaak ook echt niet fit. Als ze geen uitvloei heeft zou ik me nog niet veel zorgen maken.

Knolselder. Dat zijn straks heel wat slapeloze nachten :')

Gypsy. Fijn dat het goed gaat met elkaar.

Moner. Prachtige kleur

Kabayo gefeliciteerd met de resultaten *\o/*

Hier op moment zo druk dat ik even niet heel actief was. Sorry O:)

Gisteren één jong paard gekeurd was goed, dus die vertrekt binnenkort naar nieuw baasje.

De dames groeien hier goed. Door de drukte gaan de dagen wel even snel :j
Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9329
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:28

O oeps.. ik zei uierontsteking, maar bedoelde natuurlijk placentitis, want dat was ook de vraag van Floripori :o?

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:55

Maakt niet uit, ik zag het.
Wild Thing maakte uier aan en had uitvloei. Er kwam geen ontstekingwaarde uit de bloedtest. Die vertrouw ik dus ook niet meer }> nadat ze ook ging harsen gingen de alarmbellen heel hard rinkelen. Volop aan de antibiotica gestaan en ontstekingsremmers uiteindelijk kunnen rekken tot 313 dagen. Wat helaas echt te vroeg was ;( veulen had te weinig voeding binnen gekregen was niet klein, maar zo dun. Ik denk paar minuten geleefd. Tijdens de bevalling had ik dierenarts gebeld maar moest ook ingrijpen. Placenta kwam gedeelte eerst, beentjes lagen niet goed. Ik heb zo snel mogelijk het veulen eruit geprobeerd te krijgen. Heb het veulen geprobeerd op gang te krijgen. Wrijven, hartmassage op zijn kop hangen. Je probeert echt van alles op zo'n moment. Veulen had net de laatste adem uitgeblazen, toen kwam de dierenarts het erf op gereden. Wat een hel was dat... En dan niet snel erna je hengst verliezen. Dit jaar was er één om snel te vergeten -O-

RanjaRietje

Berichten: 581
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:46

Ik volg jullie maar om op alles te reageren lukt helaas niet. Wel leuk om te zien naar al die mooie buiken al! Sommige zijn al best een eind op weg

Afbeelding
Afbeelding

Chloë en Charaya zijn voor het eerst drachtig en voor mij is het de eerste keer met welsjes!! Super leuk ik zou later even betere buik foto's maken!! Vooral Chloë groeit goed

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:36

Bedankt voor de antwoorden dames.
Dit was donderdag en het ging dan met name om de zwarte speen. Er kwam ook behoorlijk wat prut uit bij de eerste keer melken. Daarna viel het relatief mee..
Afbeelding
En dit is gisteren dacht ik

Afbeelding

Waren er op tijd bij, ze had ookgeen koorts of iets. Maar gezien ze zo vermagerd, onbespierd en depressief terug kwam... Begon ik al bang te worden. En toen dat staart afhouden... Wat ik nooit bij haar gezien heb behalve rond de bevalling.. Ze heeft ook echt wel veel last gehad. Ik heb ook lichtjes gelongeerd maar bleek niet genoeg achteraf.

Am ja echt een vreselijk jaar voor jou.. |( :(:) Hopen op mooi gezonde veulens dit jaar!

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:23


MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:55

Yes Wiske dag 190 gepasseerd! :D
Nog 150 te gaan *\o/*

Hieronder zie je het veulen liggen in de baarmoederhoornen bij een dracht van 190 dagen. Het “veulen” heeft de grote van een beagle (iets groter).

Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 02:20

Mukiwacobs. Dat gaat al opschieten *\o/*

Pradadaan. Heel knap <3

Floripori. Dat ziet er netjes uit. Niet meer hard?
Dankjewel, en ik maar denken dat 2020 geen goed jaar was... Dit jaar kwamen alle nachtmerries ongeveer uit

Rianne. Al over de helft *\o/*

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 11:16

Pradadaan gaaf filmpje zeg! Hij is echt knap :o Hebben jullie nog andere plannen voor hem wat betreft keuringen of wedstrijd?

Mukiwa mooie mijlpaal! Die van mij zit op maatje konijn dacht ik!

Am ik dacht vrij zacht, maar ik ga vandaag weer even voelen.

Maar dan moet dit jaar wel een goed jaar worden am.. :)

Kabayo

Berichten: 14073
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 22:37

Pradadaan mooi filmpje! Giv zit nog strak in het pak :D

Mukiwacobs *\o/*

Floripori wat fijn dat het de goede kant op gaat. Heel vervelend dit en dat ze zo niet fit is... Denk zelf geen placantitus :) en anders even laten checken

Rianne wat voor app is dat? Lijkt heel handig :D De dames zijn al ver :j

Amhorses het geluk is je gegunt volgend jaar :(:)
Jammer van je jonge paard, in de zin van , ik vind die echt heel mooi <3 die van jou zijn ook al ver!

Cynthia Dankje!! Ja heel fijn dat solarium. Al had zilver er niet echt geduld voor :+

Knolselder jeetje een halfjaar waken. Doe je dit alleen of samen met een wederhelft of familie?

Gypsy ziet er goed uit!

Moner wat interessant die mushrooms. Hele mooie kleur!
Nee zilver is maar stamboek bij het KFPS. Leuke afstamming heeft je fries! En ster :) Mijn merrie heeft wel vol papier. Ik probeer mijn merrie preferent te krijgen zo dat haar veulens ook een vol papier hebben. En rij haar rustig naar de sport. Dit jaar weer begonnen en na het afspenen van haar hengstveulen van dit jaar begonnen in de B en voor haar zwangerschapsverlof (volgende week) start ik haar alweer L2. Gaat leuk zo. Leuk dat je zo blij bent met haar!

Bedankt allemaal voor de lovende woorden <3
Afbeelding
Afbeelding
Wijn :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4326
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:30

Kabayo, overdag en in de avond kijkt mijn moeder mee of eventueel verzorgmeisjes.
Het is nu wel de eerste keer dat ik het zo druk heb gemaakt hoor :')

Wt is Zilver moooooi <3 die 3e foto, wat een knap elegant dier. Daar heb je wel een lotje mee getrokken he :D

RanjaRietje

Berichten: 581
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 00:10

Kabayo schreef:
Rianne wat voor app is dat? Lijkt heel handig :D De dames zijn al ver :j


Dit is de Filiumapp :)

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:35

Mooie foto's kabayo!
Ik verwacht onderhand ook geen placentitis meer. Maar ik blijf extreem op mijn hoede want ze ziet er ook niet uit alsof ze veel meer kan hebben op dit punt! Zodra ik mag zet ik haar weer op goede vitamine brok en wellicht wat extra's om aan te dikken. Want op deze manier wordt de winter wel heel spannend...

Cynthia82

Berichten: 9329
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:19

Flori, haar uier ziet er gelukkig al een heel stuk beter uit!

Gave foto's Kabayo!

Fiore zit precies op de helft vandaag! *\o/*

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:28

De eerste zit hier al op dag 225. Wat gaat het toch weer snel. De andere 3 zitten op 187- 155-153 dus dat duurt nog ff.
Alles loopt nog lekker 24/7 buiten met onbeperkt hooi.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:08

Ik vond het heel stil de laatste tijd, was het topic weer ontstipt. Heb ik echt vaak last van bij diverse topics de laatste tijd :(

Deze dame zit vandaag op 240 dagen :D Als het goed is zit er een merrie in. Normaal staan ze met deken op, maar het was vandaag lekker weer, dus ze mochten even zonder.
Afbeelding

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:43

Hier een dame op 165 dagen.. kom nu een beetje buikje aan.. even wat herfstige plaatjes geschoten vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14657
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:20

Ik moet ook eens foto's maken. Ze zijn nu 149, 124 en 114 dagen.