[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:57

Gefeliciteerd met de drachtige.

En voor degene waar het niet gelukt is, balen zeg. Hopelijk volgend jaar meer geluk.

White dream doet het ook goed zo te lezen.
Heb je hem op kleur laten testen AM?

Hier moet ik van de week voor de 35 dagen scan. Ben benieuwd of het er nog zit en het hartje klopt

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:11

Ik kom mij hier ook melden. Ik denk dat ik voornamelijk, net als vorig jaar, mee zal lezen. :D

Onze numero uno x peter pan merrie is al een tijdje drachtig van Eldorado vd zeshoek.

Gefeliciteerd iedereen met de drachtige merries.
En ik hoor toch wel veel mensen die dit jaar erg veel moeite hebben (gehad) met het drachtig krijgen van de merries. Ontzettend vervelend.

Edit:
Die van ons is 14 april 2022 uitgerekend.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:54

Zo Anna staat weer bij de kliniek. Ze waren heel erg blij om haar veulen van dit jaar te zien, want ze vonden hem zo lief. Ze hebben even flink met hem staan knuffelen :)) Altijd leuk als andere mensen je fokproducten ook leuk vinden!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:04

Muronia schreef:
Ik ga jullie heel veel succes wensen bij de dracht en volgend jaar een gezond, mooi veulen. Voor mij is het klaar nu, hopelijk ben ik er volgend seizoen weer bij :). Ik lees wel verder mee met jullie!



Ach wat jammer !

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:18

Ik lees nog mee, maar als ik teveel blz achter loop, hou ik niet meer bij wie, wat waar.

Ik blijf gewoon duimen voor waar men het nog aan het proberen is en leef mee waar het niet lukt of niet goed is gegaan.

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:53

neon: spannend! Duimen dat het ei springt en de inseminatie slaagt!

Shirley__

Berichten: 854
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:05

Hier vanmorgen de scan gehad…
“Nog” geen vruchtje zichtbaar..: maar het gele lichaam zit er nog en Zirana is niet hengstig (dag 18 na inseminatie)…
Woensdag opnieuw scan met toch wel heel veel hoop…

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:00

Over Giv geen nieuws maar ik kreeg wel een appje dat er een merrie drachtig is gescand van Nacho *\o/*

Zo’n leuk maar toch ook apart idee dat er volgend jaar een mini versie rond loopt van je eigen gefokte hengst <3

AM_Horses

Berichten: 2636
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:49

Neonlight. Dat klinkt goed. Spannend

Goldenarrow. Dat is zeker leuk. Hopelijk deze ronde ook raak

Miekies. Het is een cremello dus dubbel verdund. Moeten hem enkel nog testen op augouti. Dan weten we of hij ook smoky black geeft ja of nee.

Shirley. Dit hoeft niks te zeggen. Zien wij echt wel vaker. Net als dat ze niet terug hengstig worden. Gebeurt best veel dit jaar.

Pradadaan wat leuk *\o/*
Zijn al zijn merries nu drachtig?

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:55

Yes echt gelukt. De Welsh drachtig bij de 3e poging. Ipv Don Cremello gewisseld naar Cassanova en netjes drachtig :j

Andere merrie tot 4x toe leeg heeft net de 10 daagse regumate kuur achter de rug en is hengstig gespoten. Morgen of woensdag pik ik de hengst weer op uit de zomerweide bij z'n andere dames en dan proberen we nog een laatste keer met Roosje. Lukt het niet dan ben ik er wel klaar mee dit jaar :\

Over anderhalve week nog een andere merrie scannen en dan zijn we er door.



4 merries (Fief, Jo, Bert en Styles) netjes in 1 keer drachtig (allen van eigen hengst). 1 (Welsh) bij poging 3, 1 (roosje) 4x leeg en aan de regumate en de laatste (cherry) heeft pas net de eerste dekronde erop zitten.


Opzich geen hele gekke aantallen volgens mij.

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:35

Nu jij het zo op een rijtje zet CP..... Ik heb net het eerste formulier af. Dus wie bij wil dragen aan de statistieken, dit is je kans. Zou leuk zijn als er veel reacties komen, deze is voor iedereen die gedekt/geinsemineerd heeft dit jaar. Ook voor degenen waarbij het niet is gelukt.
Als de eerste veulens geboren worden zal ik de statistieken forms over de dracht en het veulenen plaatsen.

Statistiekjes Forms Dekken en Insemineren
https://forms.gle/vBKdC28puBdkLw2cA
Als je meerdere merries hebt kan je hem trouwens gewoon voor elke merrie apart invullen, dus dan klik je hem gewoon meerdere keren aan.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:41

mooney schreef:
Nu jij het zo op een rijtje zet CP..... Ik heb net het eerste formulier af. Dus wie bij wil dragen aan de statistieken, dit is je kans. Zou leuk zijn als er veel reacties komen, deze is voor iedereen die gedekt/geinsemineerd heeft dit jaar. Ook voor degenen waarbij het niet is gelukt.
Als de eerste veulens geboren worden zal ik de statistieken forms over de dracht en het veulenen plaatsen.

Statistiekjes Forms Dekken en Insemineren
https://forms.gle/vBKdC28puBdkLw2cA
Als je meerdere merries hebt kan je hem trouwens gewoon voor elke merrie apart invullen, dus dan klik je hem gewoon meerdere keren aan.


De eerste 3 merries zijn ingevuld, de volgende weet ik hopelijk snel wat van!

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:51

Super leuk, ik zie al lekker wat antwoorden binnen stromen. Ik hou hem gewoon open tot het einde van het dekseizoen, dus alle tijd.
Ik wilde hem alleen vast plaatsen want ik kan me voorstellen dat niet iedereen met een guste merrie blijft meelezen hier.

Cioccolato

Berichten: 6654
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:54

Ik heb m ook ingevuld voor beide merries

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:03

Balen Muronia, ergens houd het dan een keer op he

Pradaan en AM lijkt me geweldig met je eigen hengst. Volgen jullie de nakomelingen ook straks?

Leuk die statistiekjes, alleen zijn de vragen wat beperkt vind ik. Heb hier alles uit de kast moeten halen, echter maar 1x geinsemineerd. Dus dan lijkt het alsof het super vlot ging?

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:15

rensju schreef:
Balen Muronia, ergens houd het dan een keer op he

Pradaan en AM lijkt me geweldig met je eigen hengst. Volgen jullie de nakomelingen ook straks?

Leuk die statistiekjes, alleen zijn de vragen wat beperkt vind ik. Heb hier alles uit de kast moeten halen, echter maar 1x geinsemineerd. Dus dan lijkt het alsof het super vlot ging?

Hele terechte feedback, is wel soort van bewust. Je zou er natuurlijk een veel grotere en nauwkeurigere vragenlijst van kunnen maken, echter moet het ook een beetje beheersbaar blijven. Anders heb ik namelijk niet de tijd om er een leuk verslagje van te schrijven en weer terug te geven in het topic.
Ik zal het er wel bij zetten in de kanttekening +:)+

Bertje16
Berichten: 181
Geregistreerd: 27-05-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:21

merrie weer niet drachtig na ronde 2. Insiminator kwam om 11 uur 's avonds, te laat vlg de dierenarts. Jonge merrie maar toch veel problemen. Kwam niet in de cyclus. Hengstig spuiten verliep te snel, weer hengstig spuiten gaf geen reactie, eigen cyclus afgewacht geinsimineerd maar ws te laat. HH kwam pas tegen elven. Nog maar 1x proberen nu maar met nabehandelen voor de zekerheid. Ben langzaam wel klaar met fokken, haar moeder de laatste jaren alleen problemen. Nu wil ik met dochter verder maar de problemen duren voort

MallyBelly

Berichten: 3546
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:56

mooney schreef:
Nu jij het zo op een rijtje zet CP..... Ik heb net het eerste formulier af. Dus wie bij wil dragen aan de statistieken, dit is je kans. Zou leuk zijn als er veel reacties komen, deze is voor iedereen die gedekt/geinsemineerd heeft dit jaar. Ook voor degenen waarbij het niet is gelukt.
Als de eerste veulens geboren worden zal ik de statistieken forms over de dracht en het veulenen plaatsen.

Statistiekjes Forms Dekken en Insemineren
https://forms.gle/vBKdC28puBdkLw2cA
Als je meerdere merries hebt kan je hem trouwens gewoon voor elke merrie apart invullen, dus dan klik je hem gewoon meerdere keren aan.


Ik heb hem voor twee merries ingevuld.


Beetje afwezig, dank voor de sterkte wensen, we hebben donderdag afscheid genomen van Lizzy, de moeder van Zaïra.
DBT 2018 met Zaïra
En DBT 2019 met haar Belg pleegveulen Nora <3
Afbeelding

Hopelijk zal de dracht van zaira goed verlopen en hebben straks nog een kleinkind van haar.

Mallow met een beetje tegen zin toch maar weggebracht na de verloren vrucht. Word vandaag geinsemineerd en dan mag ze weer terug naar huis.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 19-07-21 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:02

Ik heb hem ook ingevuld!

Ik mis enkel ook bvb dat de merrie wel drachtig gescand is geweest, toch vrucht verloren, maar later toch weer drachtig is geraakt.
Maar snap dat je ergens een lijn moet trekken.

Voor 3 merries wacht ik nog af…

Symke
Berichten: 825
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:15

Ook ingevuld, leuk zo'n enquête, ben benieuwd wat er uitkomt!

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:38

Nee Nacho heeft dit jaar niet zo veel merries gehad.
1 oudere maiden is helaas leeg gebleven, 1 merrie nu drachtig en van 1 merrie wachten we nog op de scan.
Ik duim heel hard dat ik volgend jaar zelf een merrie heb of kan huren om met hem te fokken :j

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:40

goldenarrow schreef:
Fijn dat er al iets gebeurt Neon!

En voor jou ook fijn AM dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Anna is hier helaas niet drachtig -O- Wel een beginnende hengstigheid. Baal ik wel van, want het diepvries ligt in België en is 2,5 uur enkele reis. We gaan het met haar nog 1x proberen en daarna niet meer, dan wordt het te laat in het seizoen vind ik.
Het vruchtje bij Valetta was mooi gegroeid en er zat toch geen tweede bij :)


Word het vanuit België niet verzonden dan?

Pradaan; Nacho is leuuukk! Komt voor volgend jaar op het lijstje :j

Hier morgen eindelijk mijn Desperado merrie insemineren, moeizaam traject…
Ook deze week de Florencio nog een keer scannen om te kijken of ze nog steeds drachtig is.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:51

Ja, kan wel als ik zou willen, maar het is diepvries en dus best prijzig om op te laten sturen. We hebben die dekking ook gekocht bij een merrie die we in België gekocht hadden, maar zij was niet drachtig en toen hebben we besloten om van merrie te ruilen. En we hadden daar dus al voor een jaar service betaald, dus dan is het goedkoper om maar gewoon heen en weer te rijden.

We hebben het nu in ieder geval kunnen combineren met het ophalen van een andere merrie. Die is naar China verkocht, maar de koper wilde haar nog graag laten dekken door onze hengst. Dus met de verkoper afgesproken dat ze nu tijdelijk bij ons komt voor het dekken en dat ze vanuit ons in quarantaine gaat. Wel al flink laat in het seizoen, dus ik hoop dat ze nog wel een goede hengstigheid gaat krijgen. Voor de koper maakt het niet uit wanneer het veulen komt, al dekken we in november bij wijze van.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 01:56

Melissa1996 schreef:
mooney schreef:
Nu jij het zo op een rijtje zet CP..... Ik heb net het eerste formulier af. Dus wie bij wil dragen aan de statistieken, dit is je kans. Zou leuk zijn als er veel reacties komen, deze is voor iedereen die gedekt/geinsemineerd heeft dit jaar. Ook voor degenen waarbij het niet is gelukt.
Als de eerste veulens geboren worden zal ik de statistieken forms over de dracht en het veulenen plaatsen.

Statistiekjes Forms Dekken en Insemineren
https://forms.gle/vBKdC28puBdkLw2cA
Als je meerdere merries hebt kan je hem trouwens gewoon voor elke merrie apart invullen, dus dan klik je hem gewoon meerdere keren aan.


Ik heb hem voor twee merries ingevuld.


Beetje afwezig, dank voor de sterkte wensen, we hebben donderdag afscheid genomen van Lizzy, de moeder van Zaïra.
DBT 2018 met Zaïra
En DBT 2019 met haar Belg pleegveulen Nora <3
[ [url=m/72qny1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk zal de dracht van zaira goed verlopen en hebben straks nog een kleinkind van haar.

Mallow met een beetje tegen zin toch maar weggebracht na de verloren vrucht. Word vandaag geinsemineerd en dan mag ze weer terug naar huis.


Sterkte, dat blijft altijd zo waardeloos.

Hopelijk krijg je een mooi kleinkind.

Caresse07

Berichten: 9432
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 06:21

Even afwezig geweest, had een paar drukke lesdagen.

Maar zag dat Muronia het voor gezien houdt dit jaar, balen zeg -O-

Er een merrie drachtig is van Nacho van Pradadaan *\o/* *\o/*

En verder nog een aantal drachtige merries, gefeliciteerd *\o/*

En nog een aantal waar het spannend voor is nog even, heel veel succes en sterkte met wachten.
Hopelijk lukt het alsnog om jullie merries dragend te krijgen, ik duim voor jullie.