[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:27

neon: succes morgen! Hopelijk valt het mee!

Pica word woensdag gescand, maar met al dat slechte nieuws hier ga ik er ook vanuit dat ze weer leeg is.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:54

Jennyk. Spannend, hopelijk gewoon mooi drachtig

Neonlight. Hopelijk gewoon mooi hengstig nu

Yvk. Je kunt er niks aan veranderen als het er nog afkomt. Scannen voor gust in september is top

Cynthia. Hopelijk loopt Idris snel weer goed

Hennos. Ik snap de zenuwen. Hopelijk mooi drachtig

Vanochtend wild Thing gespoeld, morgen komt de dierenarts haar dichtzetten

Ook wordt Sammie gescand. Ze lijkt echt een heel stuk schoner en minder rotzooi te verliezen. Krijg ik toch hoop van

Nu heb ik nog een merrie die niet gedekt is, maar zag nu echt vuil uit haar vulva. Heb haar ook nog niet hengstig gezien zolang ik haar heb. Nu heb ik gevraagd of ze eerder is gedekt bij de vorige eigenaar. Maar krijg moeilijk contact allemaal via via. Ik zat al aan een baarmoeder ontsteking te denken. Wellicht zie ik spoken, maar het is wel de bedoeling dat ze een keer een veulentje mag krijgen. Dan lijkt me het niet bevordelijk als ze nu al vuil is van binnen. Iemand dit ook wel eens gehad? Ik zal morgen zoizo laten zien aan de dierenarts

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 07:20

@am
Het kan misschien wezen dat ze door ruinen is gedekt bij de vorige eigenaar? Daar kunnen ze ook rottigheid van krijgen. Als dat dan over is hoeft het geen probleem te zijn een veulen te fokken toch?

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:05

Am ik zou dan nu even checken rn desnoods gaan proberen schoon te krijgen mocht ze vuil zijn. En dicht zetten.

Dan loop je er volgend jaar, of wanneer je gaat dekken, er niet tegen aan.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78561
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:27

DA geweest, links hetzelfde als woensdag, rechts een ei van 3,3 maar baarmoeder (nog) niet hengstig. Morgen weer scannen. Had geen activiteit verwacht, is een meevaller, nu nog hopen dat de baarmoeder mee gaat doen.
Had vandaag mijn oude DA weer, ze kwam er al aan met "ik hoorde dat je een gruwelijk mooi veulen hebt". Leuk dat ze het daar op de kliniek over hebben.

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:34

neon: gelukkig toch iets van activiteit. Leuk hoor zo'n compliment over je veulen!

AM: geen ervaring mee. Succes met scannen en hopelijk niets ernstigs met de vuile merrie

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:22

Neonlight. Het is een begin. Fijn dat er in ieder geval iets gebeurt

Ik moest me geen zorgen over deze merrie. Slijmvliezen zagen er goed uit. Naja ik zie misschien wel snel spoken :')

Sammie nog mooi drachtig *\o/* en eigenlijk al best schoon van achteren. Ik moet deze pot antibiotica opmaken en regumate blijven geven. Toch een hele opluchting.

Wild Thing is dichtgezet en 2 augustus de drachtscan

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:31

Jaa goed nieuws am! Leert er veel in deze topics. Troep aan de achterkant hoeft niet meteen vrucht verloren te betekenen! Interessant!

Jenny succes woensdag, wellicht valt het mee!

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:42

Fijn dat er al iets gebeurt Neon!

En voor jou ook fijn AM dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Anna is hier helaas niet drachtig -O- Wel een beginnende hengstigheid. Baal ik wel van, want het diepvries ligt in België en is 2,5 uur enkele reis. We gaan het met haar nog 1x proberen en daarna niet meer, dan wordt het te laat in het seizoen vind ik.
Het vruchtje bij Valetta was mooi gegroeid en er zat toch geen tweede bij :)

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:28

Balen van Anna
Maar gelulkig van Valetta en Sammie.

Eli is weggebracht. Eerst gecontroleerd of ze echt niet drachtig was, maar helaas. :')
Ei van 3 en nog niet hengstig, maar klopt volgens de DA in de cyclus. Ze verwacht wel deze week nog te kunnen insemineren. Overmorgen weer scannen.

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:13

goldenarrow: balen, nog niet drachtig, hopelijk lukt het dan idd de nieuwe cyclus. Kan nog net.

mirjam: succes met Eli ook deze cyclus en maar hopen dat het beetje gunstig valt met insemineren en scannen

Ja mss valt het mee met Pica. Nog 2 dagen....

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:23

Goldenarrow. Wat balen van Anna. -O- wel fijn dat Valetta mooi drachtig is van één vruchtje

Mirjamalvaro. Nu wordt ze goed opgevolgd. Nu moet het toch lukken

Jennyk. Hopelijk over twee dagen een positieve scan

Net een bericht gehad dat er nog een merrie drachtig is gescand van White Dream. *\o/* ook in één keer. Vandaag nog twee merries geinsemineerd. Hopelijk willen deze ook nog lukken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78561
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:24

Hoeveel heeft hij er dan in totaal gedekt? Best wel veel nog heb ik het idee.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:27

White dreams gaat goed :))

Ja ze wordt nu goed opgevolgd. Mocht ze ongunstig in het weekend geinsemineerd worden bellen ze of er diepvries beschikbasr is, zo niet van welke hengsten wel en kunnen we hengstenwissel doen.
Dit station scant dus ook na insemineren de volgende dag of alles OK is. Deed vorige station niet.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:33

We mogen zeker niet klagen :D we zijn natuurlijk laat begonnen met aanbieden. Veel merries waren al drachtig. Nog even spannend of de laatste merries drachtig worden.

Mirjamalvaro. Dit is zo veel fijner. Geeft wel een gerust gevoel denk ik

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:46

Ja :)

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:16

Oh jee heel veel pagina’s gemist,
Maar voor alle dragende merries van harte!! En voor diegene die nog bezig zijn; heel veel succes!!
Ik heb onwijs veel moeten werken en gewoon even niet meer actief geweest hier.
Zirana wordt morgen 08.00u gescand of ze drachtig is. Haar cyclus blijft uit dus hopelijk is dat een goed teken.
Voor de rest hebben we afgelopen 2,5 voornamelijk niets gedaan en vooral stress vermeden zover het in mijn macht ligt. En dat is goed gelukt.

Zirana staat momenteel op supplementen (ik zag het ergens voorbij komen) van Horseflex voor haar gewrichten en banden/pezen. Dit kan tijdens de dracht gegeven blijven worden, had hier naar geïnformeerd.
Verder krijgt ze smorgens halfje sereenbrok van voermeesters. Savonds dus haar bakje muesli met supplement en lijnzaadolie. En over de gehele dag onbeperkt ruwvoer. Ze beginnen ook smorgen met ruwvoer voor ze krachtvoer krijgen.
Als Zirana drachtig blijkt te zijn; wat zou handig zijn?
Op kuil blijven of met 8/9maand op hooi… want lees dat de merries dan niet zoveel meer eten ivm de ruimte die de “kleine” inneemt van binnen.. ze gaat dan ook langzaamaan over op merriebrok (ja misschien loop ik te ver op de feiten vooruit, maar heb graag alles duidelijk en helder)

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:38

Shirley ik heb dezelfde vraag gesteld, vorig jaar in het topic. Daar waren verschillende mensen (waaronder ik) die gewoon kuil bleven voeren, mits deze gewoon van degelijke kwaliteit is. En ik heb echt een supergezond veulen gehad. Bijna geen biks gevoerd tot kort voor bevalling. Pas na bevalling opgevoerd en dat was ook niet superveel. Maar wij hadden dan ook erg rijk kuil :)

Muronia

Berichten: 19639
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:30

Ik ga jullie heel veel succes wensen bij de dracht en volgend jaar een gezond, mooi veulen. Voor mij is het klaar nu, hopelijk ben ik er volgend seizoen weer bij :). Ik lees wel verder mee met jullie!

Dennenboom

Berichten: 711
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:54

Wat jammer Muronia, maar begrijpelijk! Hopelijk volgend jaar meer geluk :)

Symke
Berichten: 824
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:32

Jammer dat niet gelukt is Muronia!
Probeer je volgend jaar nog keer met deze merrie of met de andere?

White dream gaat top zo te lezen!

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:47

Jammer muronia :(:)

Am mooi vruchtbaar die hengst van jou!

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:14

Jammer Mur :(:)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78561
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:17

Jammer Muronia.

Hier voorzichtige hoop, ei van 3,3 op 4,2 en oedeem in de baarmoeder. Die begint dus mee te doen. *\o/*
Vanavond afspuiten en morgen insemineren. Nu hopen dat het ei dus wil springen want dat is ook geen zekerheid.

Cynthia82

Berichten: 9339
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:49

YvK, Idris huppelt nog net zo vrolijk rond als altijd. Hij lijkt er geen last van te hebben. Speelt met zijn bal, speelt met zijn Shet vriendje en is gelukkig heel vrolijk. Maar het zou wel fijn zijn als hij weer helemaal goed liep, omdat je ergens toch denkt: Zou er iets ergers aan de hand zijn?

Goede keus qua scannen, anders kan je bezig blijven :) We moeten eigenlijk zelf een cameraatje hebben waarmee je dwars door de buik naar binnen kan kijken, iedere dag :P

Neonlight, dat is nog even spannend dus..

AM, fijn nieuws over Sammie!!

GoldenArrow, dat is minder nieuws :( Hopelijk pakt het nu wel!

Shirley, succes met de scan vandaag!