[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78561
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:59

Sarona is gescand, niets aan het broeden, en hengstig gespoten. Zondag weer scannen.

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:47

absque_dubio schreef:
Ik lees (en leef) hier voornamelijk in stilte mee. Ik duim dat de laatste rondes nog gaan pakken!
Wij gaan volgende week scannen op dracht. Spannend hoor. Maar heb me wel neergelegd bij dat we anders lekker de sport in gaan. Ik wil eigenlijk stiekem nog naar het ZZLicht. En ze begint eigenlijk wel heel fijn aan te pakken nu.


Ik hoop die van mij eigenlijk dit najaar wel nog in de Z te gaan starten…. :)

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:37

Sanet schreef:
Ik hoop die van mij eigenlijk dit najaar wel nog in de Z te gaan starten…. :)

Wat loopt ze nu? Even foto’s terug gekeken, ruige combi! <3

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:45

absque_dubio schreef:
Sanet schreef:
Ik hoop die van mij eigenlijk dit najaar wel nog in de Z te gaan starten…. :)

Wat loopt ze nu? Even foto’s terug gekeken, ruige combi! <3


Ik heb haar nog niet gestart, thuis zitten we er wel tegenaan. Maar we lopen nog tegen wat probleempjes met de contra aan :)
Maar de rest gaat eigenlijk best heel goed, en nu met de dracht is ze ook een stuk kalmer… dus dat geeft de burger wel moed.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:16

Ik ga ook met jullie mee duimen voor de laatste rondes die eraan lijken te komen.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:02

Zo Chablis is weer thuis. Wel voor 3 dagen oxydectine mee. Blijkbaar vocht in baarmoeder, hopelijk is dat niet nadelig. %)

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:26

mirjamalvaro schreef:
Zo Chablis is weer thuis. Wel voor 3 dagen oxydectine mee. Blijkbaar vocht in baarmoeder, hopelijk is dat niet nadelig. %)


Die van mij is er mooi drachtig mee geworden! Meerdere merries wel :) Dus moet kunnen!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:20

Ik duim voor de mensen die binnenkort nog gaan scannen en insemineren.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:32

floripori17 schreef:
mirjamalvaro schreef:
Zo Chablis is weer thuis. Wel voor 3 dagen oxydectine mee. Blijkbaar vocht in baarmoeder, hopelijk is dat niet nadelig. %)


Die van mij is er mooi drachtig mee geworden! Meerdere merries wel :) Dus moet kunnen!

Goed te horen!

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:45

mirjamalvaro schreef:
Zo Chablis is weer thuis. Wel voor 3 dagen oxydectine mee. Blijkbaar vocht in baarmoeder, hopelijk is dat niet nadelig. %)



Is het proces daar dan ook allemaal veel duurder?

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 00:00

Balko schreef:
mirjamalvaro schreef:
Zo Chablis is weer thuis. Wel voor 3 dagen oxydectine mee. Blijkbaar vocht in baarmoeder, hopelijk is dat niet nadelig. %)



Is het proces daar dan ook allemaal veel duurder?

Heb de rekening nog niet gehad maar ga hem heeeeeel voorzichtig openen straks. Denk namelijk heel duur. :')

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 01:09

Mirjamalvaro fijn dat ze weer thuis is. balen van het vocht

Neonlight. Spannend, hopelijk wordt ze mooi hengstig

Loveyou wat fijn *\o/*

Muronia. Nog niet hengstig. Hmm hopelijk zit er iets verstopt, al is de kans heel klein

Corinadrenth. Spannend, hopelijk toch gewoon drachtig

Absque_dubio hopelijk toch mooi drachtig, rijden is natuurlijk ook erg leuk. Is ze al Z2?

Luna, mooi dat dan zo'n merrie wel in één keer drachtig is. Hopen nu de laatste ook

Mooney, wat jammer dat ze niet drachtig is. Hopelijk de laatste ronde meer geluk

Eretria. Spannend nog even. Wellicht zuigt ze van achter lucht, maar dit had de insiminator/dierenarts ook moeten voelen. Dichtzetten is dan een optie

Baudyh. Wat super fijn. Op naar 5 veulentjes volgend jaar

Deze ochtend wild Thing weer scannen of het ei weg is. Waarschijnlijk nog naspoelen en dichtzetten. Ga ik nog even overleggen.

Vandaag ook nog twee merries drachtig gescand van White Dream *\o/* super blij mee dat dit zo goed gaat. Waaronder één merrie die bij Vulina begeleid werd.

splenius

Berichten: 1111
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:34

Hoop mensen nog een gedoe met drachtig krijgen.
Ik hoop nog dat mijn merrie vanzelf hengstig gaat worden.
Dan denk ik dat ik een andere goedkopere hengst ga nemen om het nog een keer te proberen.
misschien een bonte of een andere kleurtje.
Ben nu al zoveel geld kwijt aan scannen en niet drachtig krijgen |(

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:36

grote nadeel is dat je dan volgend jaar wee zo laat zit

Symke
Berichten: 824
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:38

splenius schreef:
Hoop mensen nog een gedoe met drachtig krijgen.
Ik hoop nog dat mijn merrie vanzelf hengstig gaat worden.
Dan denk ik dat ik een andere goedkopere hengst ga nemen om het nog een keer te proberen.
misschien een bonte of een andere kleurtje.
Ben nu al zoveel geld kwijt aan scannen en niet drachtig krijgen |(


Wat een pech splenius!
Maar ben je je geld van deze.pogingen nu kwijt dan?
Heb je geen levend veulen garantie?

splenius

Berichten: 1111
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:43

Symke schreef:
splenius schreef:
Hoop mensen nog een gedoe met drachtig krijgen.
Ik hoop nog dat mijn merrie vanzelf hengstig gaat worden.
Dan denk ik dat ik een andere goedkopere hengst ga nemen om het nog een keer te proberen.
misschien een bonte of een andere kleurtje.
Ben nu al zoveel geld kwijt aan scannen en niet drachtig krijgen |(


Wat een pech splenius!
Maar ben je je geld van deze.pogingen nu kwijt dan?
Heb je geen levend veulen garantie?


nee geen veulen garantie.
Ik dek met Negro En zijn dekgeld 1500 euro
(dit jaar betaald ik geen vaste kosten) maar moet dan wel als ze drachtig is 1200 euro betalen.
Maar door de hoge kosten van scannen
wil ik als ze nog hengstig gaat worden een goedkopere hengst erop zetten en dan met een kleurtje.
Dat verkoopt denk makkelijker als het een laat veulen is.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:48

kan je niet overleggen met van olst om volgend jaar weer te dekken met Negro? anders zit ej volgend jaar in hetzelfde parket, of wil je dr dan niet meer dekken.

splenius

Berichten: 1111
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:20

fokfanaat schreef:
kan je niet overleggen met van olst om volgend jaar weer te dekken met Negro? anders zit ej volgend jaar in hetzelfde parket, of wil je dr dan niet meer dekken.


Misschien is er wel wat te regelen met Van olst. voor volgend jaar.
En nu nog zo laat te dekken vind ik ook niet fijn, maar het is een fokmerrie dus rijden kan ook niet.
De merrie is pas 4 jaar oud en heeft in de opfok een ongeluk gehad waardoor ze niet gereden kan worden.
Was wel aan het proberen om haar keurings klaar te maken om eventueel nog een predicaat te krijgen, maar dat gaat met haar problemen wat moeizaam.
Ze heeft verder een goed papier met veel sport en predicaten in haar bloedlijnen Duits gefokt

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:54

Als ze als fokmerrie gaat dienen zou ik volgend jaar vroeg pas weer beginnen met dekken. Nu loop je jaren steeds een stap achter.

Symke
Berichten: 824
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:57

Voor wat goedkoper en kleurtje en super service kun je bij Peru's Stable kijken, appaloosa maar wel sport. Niet alleen kleur.
Toen bij ons niet gelukt was mochten we jaar erop gewoon terug komen zonder opnieuw betalen en hebben echt goed meegedacht en geprobeerd.

Als nu gauw pakt zit je nog in juni met veulen. Vind ik niet super laat. En als dan veulen hengstigheid pakt ben je alweer eerder

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:02

Symke schreef:
Als nu gauw pakt zit je nog in juni met veulen. Vind ik niet super laat. En als dan veulen hengstigheid pakt ben je alweer eerder


maar als het dekken nu al niet zo makkelijk gaat zou ik er vooral niet vanuit gaan dat ze volgend jaar in de veulenhengstigheid pakt.

ik zou overslaan, dan kan je dr ook beter in conditie hebben voor de keuring volgend jaar, en kijken of je met van olst nog wat kan regelen met gustgeld als je volgend jaar terug dekt

Muronia

Berichten: 19639
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:23

Met veulens voor verkoop kun je denk ik inderdaad beter een maart-april-mei veulen hebben, dus dan zou ik ook voor vroeg beginnen komend seizoen gaan denk ik.

Ik laat Wainonia vanavond nog eens scannen. Eens zien wat er daar binnen aan de hand is waardoor ze niet hengstig wordt..

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:38

Splenius wat balen. Ik ben nu ook over gestapt. Wel met eigen hengst en cremello. Nu wordt het idd wel laat.

Muronia, spannend ik ben ook erg benieuwd

Wild Thing net gescand, ei is aan het inklappen. Dus White Dream mag nog een keer :Y) zitten we precies op de eisprong.
Vandaag worden nog twee merries gescand van White Dream. Daar iets minder vertrouwen in. Zijn al oudere merries, één in de veulen hengstigheid gedekt de andere had heel veel vocht.

Sammie scannen we zondag nog mee of alles nog goed zit daar binnen. Ze verliest nog wel vuil, maar sluimvliezen zijn nu lichtroze van kleur. Daar was de dierenarts blij mee.

splenius

Berichten: 1111
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:07

AM_Horses schreef:
Splenius wat balen. Ik ben nu ook over gestapt. Wel met eigen hengst en cremello. Nu wordt het idd wel laat.

Muronia, spannend ik ben ook erg benieuwd

Wild Thing net gescand, ei is aan het inklappen. Dus White Dream mag nog een keer :Y) zitten we precies op de eisprong.
Vandaag worden nog twee merries gescand van White Dream. Daar iets minder vertrouwen in. Zijn al oudere merries, één in de veulen hengstigheid gedekt de andere had heel veel vocht.


Als ik een eigen hengst had gehad kon ik ook nog wel een keer proberen deze maand als ze hengstig zou worden. Kan ook nog jou hengst gebruiken :D

Maar denk dat het toch handig is om volgend jaar vroeg te beginnen.

Ben benieuwd of je merrie drachtig gaat worden van je eigen hengst wel leuk als het lukt.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:14

Mirjamalvaro ben stiekem wel benieuwd wat je straks kwijt bent. :=

AM ze loopt inderdaad al Z2. In theorie moet het ZZLicht dus haalbaar zijn. :+
Spannend met Wild Thing. Ik vind het zo leuk dat je vrij spontaan hebt besloten White Dream in te zetten en deze ook goed gebruikt wordt. :D