[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:15

Hier zojuist scan gehad.
baarmoeder was hengstig, maar niet heel erg hengstig. eieren waren ook zeker niet gegroeid.
ze is hengstig gespoten

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:17

corinadrenth schreef:
Hier zojuist scan gehad.
baarmoeder was hengstig, maar niet heel erg hengstig. eieren waren ook zeker niet gegroeid.
ze is hengstig gespoten


Spannend. Wat voor merrie heeft jou schoonzus drachtig van Florida? :)

corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:19

paardje2013 schreef:
corinadrenth schreef:
Hier zojuist scan gehad.
baarmoeder was hengstig, maar niet heel erg hengstig. eieren waren ook zeker niet gegroeid.
ze is hengstig gespoten


Spannend. Wat voor merrie heeft jou schoonzus drachtig van Florida? :)


DAVINO X BURGGRAAF

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:37

pradadaan: Mijn merrie had dit soort afscheiding vaak tijdens de hengstigheid, ook al een dag of 2 voordat ze hengstig toont. Maar zou ook vuil kunnen zijn inderdaad.

Hier aan t wachten to de dierenarts belt dat ze onderweg is, ze zullen me toch niet vergeten :+ .

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:48

Pradaan, ik durf niks meer te zeggen. Heb van alles gezien en ze was drachtig. Ik zeg nu wel dat ze drachtig is, maar hou evengoed nog een slag om de arm zoals ze hengstig blijft doen tussendoor.

Corinadrenth, wat lastig. Hopelijk helpt het hengstig spuiten.

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:19

paardje2013: gefeliciteerd!

eef_bam: da vergeet je vast niet!

moner

Berichten: 31
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:51

Gefeliciteerd met alle drachtige merries.

Vorige week eindelijk een aantal Shetlander merries hengstig en gedekt. Nu afwachten.

Helaas onze Baukje weer leeg en de derde poging lijkt ook niet goed, klein ei en vroeg weg.

Maar onze Sterre is hengstig geworden, hengstig spuiten hielp niet, maar warmte en zon wel. Ze is gisteren natuurlijk gedekt, morgen scannen of het ei weg is, en dan

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:43

Nou helaas niet drachtig, had echt goede hoop omdat mijn merrie nog niet hengstig toonde. Bleek wel een ei van 5 cm te zitten maar nog geen hengstige baarmoeder :+ . Nu hengstig gespoten en morgen maar insemineren.

Wij gaan nu voor vers van Palousa San Sebastian. Past echt heel mooi bij mijn merrie denk ik, en sowieso een zwart veulen, met een beetje geluk stippen. Iemand had het over de beschikbaarheid van hem, hij staat dit seizoen in Belgie dus is binnen een dag leverbaar, gelukkig.

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:07

Jammer Eef_bam… werkt dat dan zo snel dat hengstig spuiten dat je morgen al kan insemineren ?

Jeetje vervelend moner..

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:26

Simpie: Normaal werkt het pas na 3 dagen als ze niet hengstig zijn zei de dierenarts. Maar ze was wel al bezig hengstig te worden vanbinnen. En de kans is zeer groot dat het ei morgen al springt. Van die spuit gaan ze niet sneller ovuleren, dus het is meer een noodgreep om de hngstigheid wat sneller door te laten zetten.

Saradominnn
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-05-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:09

Paardje2013 op hoeveel dageb werd jouw merrie hengstig gespoten na uitblijven van de hengstigheid?

Moner ik duim met je mee!

Eef Bam succes hopelijk pakt het nu wel.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:52

Az spannend zeg, zo helemaal uit America. Heb je al enig idee met hoeveel maanden dracht je haar over wilt laten vliegen?

Goldenarrow nou dat zijn er zat :wow:

Muronia hahaha wat een ellende :D

Elly zo ik duim voor je dat die laatste poging mag pakken

Sara balen zeg... Net niks...

Knolselder klinkt als een mooi plan! Altijd fijn als je even klaar bent!!

Paardje gefeliciteerd!!!

Superpony zo heb ik dat ook ervaren met mijn merrie. Lastiger toen ze drachtig was. Dat hengstig tonen kan gewoon. Heeft die van mij ook gedaan. Laten scannen, niks aan de hand.

Pradadaan geen ervaring mee... Hoop dat t meevalt voor je!

Corina nou hopen dat t mee gaat zitten!

Moner succes morgen!!

Eef he oliebol!! Jammer zeg... Wel fijn dat je meteen door kunt!

Ik heb gelukkig wat beter nieuws: drachtig gescand met 18 dagen :D Nu hopen dat het blijft plakken!! Teruggedekt met dezelfde hengst als vorig jaar. Was zeer tevreden met het resultaat van dit jaar. Dus ben heel benieuwd. <3


Afbeelding

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:57

eef_bam: balen hoor! Gelukkig kun je gelijk verder en hopen dat het deze cyclus lukt!

floripori: gefeliciteerd!

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:26

Superpony wat een goed nieuws! Alvast een opluchting. :)

Succes Melissa1996

Eef_bam wat balen dat ze toch niet drachtig is. Duimen dat ze met hengstig spuiten helemaal goed hengstig wordt. Ik heb er vast overheen gelezen, maar had je eerst een andere hengst?

Balko leuk nog een merrie erbij!

Floripori gefeliciteerd! Gave hengst om te zien

Charmfaith wat een bijzonder hengst met die afstamming, hoe komt hij dan aan die stippen? Of zeg ik nu iets heel geks? :+ Gefeliciteerd met de dracht!

Al_zawraa spannend om een drachtige merrie over te laten komen. Wel lastig dat ze het bij je andere merrie niet weten.. Waarom niet voor een ander DA gekozen als je al meer deze ervaring hebt?

Spannend Ellyc. Zeker als het je laatste poging is.

Saradominnn wat vervelend zeg. Zeker als ze dan ook niet hengstig wordt.

Paardje2013 ook gefeliciteerd!

Pradadaan hopelijk is het niks en blijkt ze woensdag gewoon drachtig.

Corinadrenth duimen dat het hengstig spuiten wat gaat doen.

Balen Moner!

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:30

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

En iedereen die bezig is / aan het wachten is succes en ik duim :j

Giv toont verder niet hengstig en heeft ook geen koorts wat direct op een ontsteking of bacterie zou wijzen. Ze komt ook niet ziek over en is in gedrag volledig haar zelf. Ik vind 14 dagen na haar laatste hengstigheid alleen zo vroeg. Maar we gaan het zien woensdag.
Ik ga er gewoon maar van uit dat het foute boel is en hopelijk zit ik mis en is er niks aan de hand

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:46

Saradominnn schreef:
Paardje2013 op hoeveel dageb werd jouw merrie hengstig gespoten na uitblijven van de hengstigheid?

Moner ik duim met je mee!

Eef Bam succes hopelijk pakt het nu wel.


Mijn merrie is 7 dagen na de 18 dagen scan hengstig gespoten.

Caresse07

Berichten: 9430
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:52

Hier ook even te druk om het allemaal bij te houden :o

Voor alle nieuwe drachtigen: gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Voor de wachtenden: succes!

Caresse was vandaag enorm druk, zou bijna denken dat ze hengstig moest worden >;)
Laten we het maar op zwangerschapshormonen houden. Ga morgen wel even een afspraak maken voor 2 juli om te scannen. Stelt me toch iets meer gerust als ik een kloppend hartje heb gezien :o

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 22:33

Neonlight schreef:
Charmfaith, gefeliciteerd! Ging dat een beetje makkelijk met sperma verkrijgen? De merrie die ik gefokt heb is een aantal jaar geleden ook met hem geinsemineerd maar dat was een drama. Sperma wat gewoon 3 dagen onderweg was. Uiteindelijk heel laat drachtig geworden en nog verworpen ook.

Jaa ging super makkelijk maar de hengst staat dit jaar in belgie om te dekken dus sochtends besteld en begin van de avond geinsemineerd. En de kwaliteit was ook super.
Wel balen dat het bij jou niet gelukt is.

Knolselder die vind ik echt leuk tankaloosa _O- ga ik zeker onthouden

Paardje2013 haar kleur kansen durf ik niet te zeggen ik weet dat de hengst homozygoot is voor zwart dus er kan nooit een vos uit komen. En 50% kans op stippen zowiezo. Ik wil Bailey haar kleur nog laten testen ik denk dat zij silverdapple bont is. Dit jaar heeft ze een bruinbont veulen gegeven

Yvk de stippen komen bij zijn moeder vandaan en ook weer uit haar moeder dus elke keer heeft de moeder de stippen mee gegeven.

Eef_Bam schreef:
Nou helaas niet drachtig, had echt goede hoop omdat mijn merrie nog niet hengstig toonde. Bleek wel een ei van 5 cm te zitten maar nog geen hengstige baarmoeder :+ . Nu hengstig gespoten en morgen maar insemineren.

Wij gaan nu voor vers van Palousa San Sebastian. Past echt heel mooi bij mijn merrie denk ik, en sowieso een zwart veulen, met een beetje geluk stippen. Iemand had het over de beschikbaarheid van hem, hij staat dit seizoen in Belgie dus is binnen een dag leverbaar, gelukkig.


Wat leuk dat jij ook voor hem gaat wie van mij was in 1 keer drachtig dus ik duim voor je mee.

Muronia

Berichten: 19640
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:29

Corina, balen dat ze even van haar ritme af lijkt. Zou dat komen omdat ze al (iets langer) drachtig is geweest dit voorjaar? Hopelijk werkt het hengstig spuiten.

Eef_bam dat is een teleurstelling, helemaal als het zo gunstig leek. Had je eerst een andere hengst?

Floripori gelukkig bij jou wel goed nieuws, gefeliciteerd!

Moner ook al niet zoveel geluk. Hopelijk is het kleine ei toch tot iets in staat.

Nog maar 2 weken wachten te gaan, duurt lang!

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:38

Iedereen met de drachtige merrie's gefeliciteerd!

En voor de wachtende op het bankje succes!

@Caily ik heb geen merrie's drachtig van mijn nieuwe hengst, maar hij gaat ook niet dekken. Ik heb hem gekocht om straks wedstrijden mee te gaan rijden en hij blijft geen hengst. Nu hij niet thuis staat kan hij nog hengst blijven, maar zodra hij naar huis komt wordt hij gecastreerd. Ik kan hier geen hengst houden met mijn merrie's. Ik ben toch niet van plan om met hem te gaan fokken. Ook al heeft hij wel hele mooie lijnen achter zich. Je moet wel om kunnen gaan met een hengst en ik denk dat ik daar niet geschikt voor ben. :n Dus voor nu mag hij nog even genieten van zijn mannelijkheid >;)

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:45

Jullie gaan te hard om helemaal bij te houden :o
Gefeliciteerd voor degene waarbij het is gelukt! Gelukkig komen er steeds meer successen bij hier!

Hier helaas vandaag leeg gescand op 16 dagen.. Snap er helemaal niks van. Zaten twee eieren op en die hebben we afgespoten. 12 uur later geinsemineerd. Niet meer gescand of de eieren weg waren, maar dat hoefde ook niet omdat de eieren afgespoten werden. Geen enkel ei heeft gepakt.. Verder ziet ze er goed uit van binnen dus in dat opzicht zou het gewoon moeten kunnen alsdus de veearts. Maar waarom zou het dan niet gepakt hebben? Verder toch goede omstandigheden gehad. Zitten nog geen eieren klaar voor de volgende ronde.
Jullie nog tips wat ik zou kunnen doen om nu de derde keer tot een succes te maken? Nog een keer met dezelfde hengst, of toch al een wissel? Zou het nog zin hebben om vanaf vandaag vit E bij te voeren of ben ik daarmee al te laat? Die pavo fertility staat dat je bijv al maand vantevoren moet voeren. Of is het gewoon stomme pech en moet ik gewoon weer opnieuw proberen zonder dingen te veranderen?

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:53

Kim, ik heb niet veel ervaring met afspuiten, maar ik heb het wel een jaar een paar x gedaan.

We spoten het eitje toen steeds f op een bepaalde grootte. Maar het pakte niet. Nadien bleek dat het eitje zelf eigenlijk veel groter rijpte. Dus eens wat groter laten worden en toen drachtig. Ik kan het mis hebben he, mr mij lijkt als het eitje eigenlijk pas bij jouw paard op 5,9cm rijp is, en het wordt steeds op 4,5 afgespoten, het eigenlijk niet rijp genoeg is.

Maar again, ik ben er verder een leek in en kan natuurlijk iets helemaal anders zijn ook.

Symke
Berichten: 824
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:10

Kim, wat jammer dat niet gelukt is! Afspuiten ei hebben wij ook gedaan en wel drachtig dus zeg het maar hé wat het is.....
Waarschijnlijk gewoon pech!
Heb je nu 2 x met deze hengst gedaan?
Mijn gevoel zegt wisselen maar daar heb je niks aan want is nergens op gebaseerd!
Ik duim mee!

Miekies, ik snap het hoor is een vak apart een hengst houden!
Maar hij is nu wel.mooi uitgegroeid

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:16

Kim_W schreef:
Jullie nog tips wat ik zou kunnen doen om nu de derde keer tot een succes te maken? Nog een keer met dezelfde hengst, of toch al een wissel? Zou het nog zin hebben om vanaf vandaag vit E bij te voeren of ben ik daarmee al te laat? Die pavo fertility staat dat je bijv al maand vantevoren moet voeren. Of is het gewoon stomme pech en moet ik gewoon weer opnieuw proberen zonder dingen te veranderen?


kweek laten maken, het ie niet altijd zo zichtbaar als er een bacterie zit

is de kwaliteit van het sperma goed?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:43

Swab laten nemen, dicht laten zetten, uit voorzorg keer naflushen etc etc..