[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4126
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:44

Am_horses: Ik heb rietjes van Jaguar Mail voor mijn Negro x ALlfonso merrie, beetje gekke combi maar wil echt allround en voor de eventing fokken.
Kabayo: gefeliciteerd met het vruchtje!
janineV; Gefeliciteerd met je veulen!

Lastig al die merries die geen hengstigheid tonen. Mijn merrie laat normaal niet heel veel zien, maar vorige week is er een nieuwe ruin bijgekomen dus nu was het best duidelijk. Ik denk ook dat hij misschien haar cyclus wat in de war heeft geschopt. Ei is woensdag te klein gesprongen, baarmoeder toonde niet meer hengstig. Dus gister opgehaald, en nu staat ze in de wei kneiterhengstig zich plassend op te dringen aan de nieuwe ruin :+ .

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:05

Gefeliciteerd Kabayo!

Mooie hengstenwissel! Toto Design US is erg knap.

Lees veel verhalen over lastige hengstigheden.. of nog niet drachtig. Gelukkig is het nog maar mei...
Zou dit ook komen door het koude voorjaar?

Ik had wel echt geluk moet ik zeggen.. Heb nu een andere ruin erbij en hoorde ineens wat gepiep.. dacht bingo! Dit was woensdag... vrijdag heen gegaan voor scannen... zaterdags geïnsemineerd.. maandags ei weg... en 18 dagen later positief nieuws! 2e pinksterdag ga ik weer even scannen...
Merrie is 17 en had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan.. maar super blij natuurlijk! Ook heel nieuwsgierig wat deze combi gaat doen.

Foto van de merrie in haar jonge jaren

Afbeelding


Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:07

@Kabayo, super!! Gefeliciteerd.

Ik heb laatst wel laten scannen voor baarmoeder check en zou nu dan scannen voor waar we zitten om dan de volgende ronde te pakken.

AM, ze wordt wel hengstig, maar heel wisselend en lijkt onregelmatig. Maar zolang we niet weten wat en wanneer er iets van binnen gebeurt, zitten we volgende ronde er straks naast.
Vorig jaar was ze weleens hengstig zonder ei bijvoorbeeld. Of ik liet op dag 3 scannen en dan was ze alweer bijna klaar.
Moet echt het verschil weten tussen goede hengstigheid en pure lust en ordinair gedrag :o

Janine, wat een knap veulen! Echt een heerlijk koppie met die ogen <3

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:13

Super gefeliciteerd aan allen die een drachtige merrie hebben! Super Leuk! En wat een prachtig vosveulentje zie ik daar....super lief!

haha, ik lees uit jullie berichten dat ik nog best rustig gebleven ben woensdag! Ik was natuurlijk wel echt pist, maar ja...ik probeer maar rustig te blijven, ik moet nog langer van hun diensten gebruik maken :')
Nu staat ze vanmiddag in de planning. Ikzelf ben op mijn werk, maar mijn man neemt de honeurs waar....
Die DA blijven vasthouden aan het feit dat als ze niet hengstig is geworden (en dat kun je bij de mijne echt niet missen want die pist je schoenen vol) , dat dat een gunstig teken is...Maar ik vertrouw het dan weer niet zo. Als ze niks zien, zit er niks lijkt me dan.
Ze is qwa gedrag wel echt vreselijk rustig...soms lijkt ze bijna stoned!
Maar ja....ik wil een beeld erbij he %)

We gaan het zien..... :))

AM_Horses

Berichten: 2640
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:45

Even ego tussendoor

Toch goed dat we vandaag zijn gaan scannen. Nigrante mega hengstig en groot ei. Morgen insimineren. Nu nog even een dekstation regelen waar white dream kan springen

Bij Sammie was iets in de baarmoeder maar beetje rare vorm. Dus nog niet zeker. Wild Thing toch gescand,leek wel een vruchtje te zitten, maarja lastig in te schatten met de cystes

Maandag of dinsdag opnieuw scannen.

Cioccolato

Berichten: 6665
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:04

Is er al een 2023 topic? Naar aanleiding van vandaag voor volgend jaar de keuze al gemaakt :+

Spannend am! Ben fan van je nieuwe hengst!

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:51

Zo, DA is geweest om te scannen en Poppy is waarschijnlijk zo een 4 maanden drachtig. Schedeltje was ongeveer 5cm. Ze gaat nog opinie van collega vragen ivm mini’s en of je dan wel hetzelfde schema moet volgen. Dus waarschijnlijk een heel vroeg veulen in 2022. Ik kan in elk geval een rustige zomer hebben :D

Onlylienn

Berichten: 136
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:55

HM_Horses: Goeie vraag waar ik even geen antwoord op heb := Waarschijnlijk onder er ook zeker een reële kans bestaat dat het blijft zitten, fijn dat het bij je kennis goed is gegaan! Zo blijkt maar weer dat het ook dus zeker goed kan komen

Cynthia82: Jazeker heb ik die! Zal van het stel de foto’s plaatsen

Mijn merrie is zelf een kruising Tinker x Haflinger


Afbeelding

Afbeelding

De hengst is een volle Quarter


Afbeelding

Afbeelding

Benieuwd wat eruit kan gaan komen, dit zijn zijn mijn kansen :=


Afbeelding

Ik zal vast op sommige nog niet gereageerd hebben, maar het ging me even te snel haha :=

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:20

Onlylienn; Wow gaaf paard zeg! Mooi!

Poeh...hier is de DA net weg...helaas toch geen dracht :n
Toch teleurstellend.
Ook nog geen hengstigheid. Ze zou volgende week hengstig moeten zijn volgende de DA.
Zoniet, kunnen we proberen hengstig te spuiten stelde ze voor.

Nu kreeg ik van een ervaren fokker meteen te horen dat ik ze vorige week al hengstig had moeten laten spuiten. Anders zou het maar een moeilijk verhaal worden, niet meer op gang komen....
Ik schrok wel...
De DA zei; we zijn nog vroeg in het seizoen...we wachten gewoon even...
Maar deze mensen zijn erg ervaren in het fokken.....nu weet ik het helemaal niet meer %)
Dan zou ik het liefst het bijltje erbij neer gooien...maar ja....dan nu ook niet echt een optie {:)-:(

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:28

Liek1996 schreef:
Onlylienn; Wow gaaf paard zeg! Mooi!

Poeh...hier is de DA net weg...helaas toch geen dracht :n
Toch teleurstellend.
Ook nog geen hengstigheid. Ze zou volgende week hengstig moeten zijn volgende de DA.
Zoniet, kunnen we proberen hengstig te spuiten stelde ze voor.

Nu kreeg ik van een ervaren fokker meteen te horen dat ik ze vorige week al hengstig had moeten laten spuiten. Anders zou het maar een moeilijk verhaal worden, niet meer op gang komen....
Ik schrok wel...
De DA zei; we zijn nog vroeg in het seizoen...we wachten gewoon even...
Maar deze mensen zijn erg ervaren in het fokken.....nu weet ik het helemaal niet meer %)
Dan zou ik het liefst het bijltje erbij neer gooien...maar ja....dan nu ook niet echt een optie {:)-:(


Snap je teleurstelling. Had ik ook, terwijl ik het echt wel wist. En toen het erop leek dat ze toch drachtig was, was het toch een soort 2e teleurstelling.

Alles kan natuurlijk. Maar ik zou me niet te gek laten maken. Heel veel "ervaren" mensen denken altijd dat ze alles beter weten en kunnen nogal domineren dan.

Wil niet zeggen dat veeartsen altijd alles weten en geen fouten maken.

En het lastige is; als het nu niet lukt, zeggen die ervaren mensen; zie je wel en ligt het aan de veearts, waar dat helemaal niet te zeggen valt.

Het is pas Mei, volg de weg die je nu inslaat, want je kan toch niks terugdraaien.

Cioccolato

Berichten: 6665
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:37

Ik zou ook zeggen je hebt nog kansen genoeg. Ga er voor.

Ik heb beide merries die ik drachtig wou voorzichtig drachtig.
1 op 14 dagen gescand vandaag en zag er mooi uit. Ander op 18, 20 en 22 nu. Vruchtje is klein maar groeit wel. Vandaag al iets wits van het begin veulen gezien.
Nog wel even pril allemaal maar als her goed is mag ik blij zijn.
Van de week scannen we nog een keer de ene op 19 dagen en de ander op 27.

Sanet

Berichten: 7994
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:38

Beetje mosterd na de maaltijd. Al had je beter vorige week hengstig kunnen spuiten, dat lukt nu niet meer. Dus gewoon volgende week afwachten en kijken wat er gaat komen.
Nog geen reden om in de put te gaan zitten, we zijn nog vroeg genoeg in het seizoen.

Fleuribelle
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:55

Hier gelukkig een goede uitslag gehad van het slijmmonster. De DA is net geweest en ze heeft een ei van 3,2 cm. Zondagmiddag weer scannen.

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:06

Even ego
Hier vandaag nogmaals gescand en besloten om het weg te laten spuiten.. was heel klein en en weinig hartactie.. nu weer opnieuw beginnnen wordt er bijna blij van na al de stress van doet het het wel of doet het het niet! Nu gewoon we een nieuw begin !

Kabayo gefeliciteerd met de dracht !

Zal komende week weer even goed bijlezen en reageren !

Onlylienn

Berichten: 136
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:42

Liek1996 schreef:
Onlylienn; Wow gaaf paard zeg! Mooi!

Poeh...hier is de DA net weg...helaas toch geen dracht :n
Toch teleurstellend.
Ook nog geen hengstigheid. Ze zou volgende week hengstig moeten zijn volgende de DA.
Zoniet, kunnen we proberen hengstig te spuiten stelde ze voor.

Nu kreeg ik van een ervaren fokker meteen te horen dat ik ze vorige week al hengstig had moeten laten spuiten. Anders zou het maar een moeilijk verhaal worden, niet meer op gang komen....
Ik schrok wel...
De DA zei; we zijn nog vroeg in het seizoen...we wachten gewoon even...
Maar deze mensen zijn erg ervaren in het fokken.....nu weet ik het helemaal niet meer %)
Dan zou ik het liefst het bijltje erbij neer gooien...maar ja....dan nu ook niet echt een optie {:)-:(


He wat een teleurstelling, vooral omdat je er ook op zit te wachten..
Het is ook nog redelijk vroeg in het seizoen, en volgende maand is ook nog altijd een optie, dan ben je nog steeds niet te laat.

Kennis is macht zeg ik altijd, maar sommige hebben geen macht, maar dominantie, wat de fokkers aangeven zou ik mezelf persoonlijk niet zo druk over maken. Het is sowieso een natuurlijk gebeuren. Vertrouw je DA, die weet ook echt wel wat ze doen

Wacht haar aankomende hengstigheid af, dit kan nog echt wel goed komen :(:)

Cioccolato

Berichten: 6665
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:45

lovejouuuIB schreef:
Even ego
Hier vandaag nogmaals gescand en besloten om het weg te laten spuiten.. was heel klein en en weinig hartactie.. nu weer opnieuw beginnnen wordt er bijna blij van na al de stress van doet het het wel of doet het het niet! Nu gewoon we een nieuw begin !

Kabayo gefeliciteerd met de dracht !

Zal komende week weer even goed bijlezen en reageren !


Wauw wat k zeg..

Setteli

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:48

AM fijn, met Nigrante gaat het dus de goede kant op. Succes met insemineren
Sammie en Wild Thing nog even onzeker. Cystes zijn niet fijn. Hoop dat er maandag of dinsdag wat te zien is

Knolselder, dat wordt dan inderdaad een heel vroeg veulen. Maar goed dat je het nu al weet.

Wauw mooi paard Onlylienn, hou wel van die koppies met dat wit <3

Leik jammer. Maar zoals je zelf zegt, je bent nog vroeg in het seizoen. Vaak als je hengstig spuit komt het wel goed op gang (gebeurde met mijn merrie altijd). Nog niet opgeven hoor :j

Cioccolato voorzichtig gefeliciteerd!

Fleuribelle, fijn dat de uitslag goed was. Dan kun je weer verder.

lovejouuu wat jammer, maar je was er al bang voor. Nu heb je wel duidelijkheid

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:50

lovejouuuIB schreef:
Even ego
Hier vandaag nogmaals gescand en besloten om het weg te laten spuiten.. was heel klein en en weinig hartactie.. nu weer opnieuw beginnnen wordt er bijna blij van na al de stress van doet het het wel of doet het het niet! Nu gewoon we een nieuw begin !

Kabayo gefeliciteerd met de dracht !

Zal komende week weer even goed bijlezen en reageren !


Best heftig en moeilijke beslissing, maar snap je opluchting ook helemaal. En vast beste besluit. Anders zit je er straks mee en nu kan je nog nieuw en goed beginnen.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:01

Onlylien mooie merrie! Ik heb ook 2 Tinkelingers gehad :D

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:23

Zonde Lovejouuu dat het toch niet zo mooi door ontwikkelde als gehoopt.
Op naar een frisse start.

Spannend AM. Activiteit op vele fronten :)

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:10

Goldenarrow jammer dat ze niet drachtig is. Hopelijk komt de hengstigheid snel op gang..

Simpie fijn dat ze meteen weer geïnsemineerd kon worden. Spannend weer.

Kabayo schreef:
Prachtig drachtig!! Ik ben zo gelukkig <3 Het zit nu eens mee *\o/*
[ [url=m/KWE74M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteeeeerd! *\o/* Wat fijn dat het in 1x gelukt is, het is het wachten waard geweest!

Eretria als je haar helemaal niet hengstig ziet is hengstig spuiten misschien wel handig. Ook al is het nog redelijk vroeg zou ik het denk ik wel doen. Anders is het zo einde seizoen..

Cynthia82 schreef:
Maar gelukkig komt ze nu hoogstwaarschijnlijk twee keer dit weekend. Sowieso scannen, maar waarschijnlijk ook nog een keer insemineren _O-

_O- Ach ja... Dat maakt dan ook niet meer uit haha. Maar snap je helemaal hoor. Als dat dan een mooi veulentje oplevert, dan moet het maar.

Setteli spannend, bij jullie gaat het nu ook echt beginnen :)

Janinevv gefeliciteerd met je veulentje!

Eef_bam dat is ook wel even balen dat ze nu toch ineens hengstig staat...

Spannend AM! Hopelijk is het met de volgende scans beide positief nieuws.

Cioccolato zo, jij bent snel! :+ En al voorzichtig gefeliciteerd.

Onlylienn wat een leuke merrie heb je.

Balen Liek, toch niet drachtig. Ik zou het advies van de DA volgen. Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen, ook ervaren fokkers. En achteraf kan je toch niks veranderen. Gewoon kijken wat je nu kan.

Fleuribelle dat is goed nieuws!

Lovejou waarschijnlijk de beste keuze, maar toch even slikken denk ik. Al zal het idd een hoop stress schelen dat je nu iets weet. Laten we hopen dat de volgende keer meteen goed uitpakt. :)

Mijn merrie wordt als het goed is morgen hengstig. Dinsdag weer beginnen met scannen, eindelijk.. :') Blij dat we (weer) kunnen beginnen.

Cioccolato

Berichten: 6665
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:27

Haha hoezo ben ik snel? :D

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:24

Omdat je je keuzes voor volgend jaar al gemaakt hebt, haha!

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:30

Zo even een bijleespost vanuit mijn kant, wat gaan we snel hier!!

Pradadaan: ik ben stille meelezer in je topic :P
Caresse07: hopelijk snel beter weer en een hengstige merrie :)
Fleuribelle en Simpie94: Balen zeg dat ze niet drachtig zijn -O- Hopelijk volgende ronde meer geluk
lovejouIB: Jammer dat je het moet wegspuiten, maar hopelijk nu een goed vruchtje :(:)
Mer1980: Proficiat *\o/*
Tinkels: Jij ook proficiat *\o/*
KathleenVW: Welkom en duimen draaien dat het pakt :D
Onlylienn: Proficiat *\o/* Welke hengst is dat? Ziet er mooi uit!
Muronia: Mooie hengst zeg, hopelijk is ze drachtig :)
Goldenarrow: apart, hopelijk snel hengstig!
Kabayo: ook jij proficiat *\o/*
Eretria: Mh lastig, het weer werkt ook niet echt mee he -O-
AM_horses: succes met insemineren! Benieuwd wat er na het weekend uitkomt qua scans.

Hier gaat het rustig zijn gangetje, merrie is mega zuur op de pony sinds ze drachtig gescand is }> Feeks dat het is, normaal rent ze weg als de pony boos naar haar kijkt :+

Verder druk met de 2,5 jarige te longeren. Staat normaal in training maar trainer is op wedstrijd tem volgende week zondag :Y) Nu dus maar even zelf aan de slag met mijn puppypaard. Weet meteen weer waarom hij in training staat :+ Iedere dag 35km heen en terug naar stal. Was weer even huilen bij het tankstation :') :')

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:50

Hier ook al 2 dekkingen vastgelegd voor volgend jaar hoor :=