Ik heb even jullie hulp nodig! Graag even helemaal lezen
Mijn merrie en veulen (6maand) staan samen op een kleinschalige paddock paradise, met 3 weides en een piste die altijd open staat. Ons batterij van ons stroomapparaat was een tijdje op en dan is mijn veulen via de poort ontsnapt (3 draden)
De buitenste omheining was met 4 draden en enkel de poort met 3. We hebben ze dan even de week op stal gezet tot we een beter apparaat hadden en nieuwe draad. Ons apparaat heeft nu 5joule, toch redelijk wat. Na enkel dagen werken hebben we 2 van de buitenste draden, bovenste en middelste, veranderd naar een veel sterkere en betere draad. Ondertussen hangen er op de buitenste omheining 6 draden.
Op de binnenste weides waren er 3 draden. De middelste hebben we ook vervangen en daaronder nog eentje extra gehangen, zonder stroom. Op de onderste en middelste staat het stroom apparaat.
Toch slaagt ze er nog in om er tussen te lopen als de mama ergens anders staat.
Ons veulen is nog enorm gehecht aan de mama ondanks we ze af en toe scheiden om met de mama te werken. Ook wil ik haar toch beginnen afspenen zodat ze meer op haar eigen benen staat.
We hebben nu ontdekt dat ze gewoon wacht tot de impuls van de stroom voorbij is en er dan tussen kruipt, dat is toch onze theorie
Nu wil ik ze niet dag en nacht op stal houden om te vermijden dat ze weer uitbreekt of nog draden kapot maakt..
Ik wil ze niet apart zetten want dan staan ze beide alleen..
Hebben jullie tips en tricks om dit op te lossen?