Mijn oog is gevallen op een mooi mini merrietje. Nu zegt de huidige eigenaresse dat ze drachtig is. Zij heeft alleen zelf nooit een scan/echo gezien en heeft haar zelf nog maar een weekje (toen ik in contact kwam met haar). Om privé redenen moest zij de merrie helaas weer kwijt, maar ze is bij ons van harte welkom. De eigenaren voor haar waren niet zo goed voor de pony en hebben haar eigenlijk alleen in de groep op het land gehad, zij beweren te hebben gescand en zeggen dat de pony drachtig is en september zal moeten bevallen ongeveer. Toen ik kwam kijken bij de pony werd zelfs gezegd misschien al augustus.
Echter.. ik wil graag zeker weten of ze drachtig is of niet, anders moet ik namelijk even wat aanpassingen op stal maken, zodat we er klaar voor zijn.. en rekening mee houden met werk, zodat we kunnen waken.. Is het wijs om haar nog eens te laten scannen of opvoelen? Of kun je dat in dit stadium van de dracht beter niet doen? Is er dan ook misschien iets zinnigs te zeggen over hoe ver de dracht al is, of is dat bij paarden (mini's) niet te zien?