Ik ben nieuw hier op bokt en zoals de titel al weggeeft is mijn merrie drachtig.
En met drachtig bedoel ik HOOGdrachtig... ze is intussen al 2 weken overtijd.. ( laatste keer gedekt op 11 maart)
Nu.. ze vertoont nog niet veel tekenen dat de bevalling eraan komt!
Haar uier is redelijk dik, overdag minder en snachts krijgt ze een hele dikke uier waar nu doorzichtig vocht uit komt.. daarbij ook mijn eerste vraag, wat wilt dit zeggen?
Ook hoor ik haar darmen heel vaak en heel luid rommelen, is dit normaal?
Mijn laatste vraag... sinds een uurtje geleden is ze erg gevoelig aan haar buik en mag ik er plots niet meer aankomen, is dit een teken dat er daar vanbinnen vanalles aan het gebeuren is?
Ook even dit:
Dit is het derde veulen dat ik uit deze merrie fok MAAR het is wel de eerste keer dat ik het alleen doe, zonder de vorige eigenaar die een doorwinterde fokker is!
Eens de bevallig op gang komt weet ik perfect wat te doen
Bij haar vorige veulens verliep alles veel duidelijker en sneller, maar die bevallingen waren in de zomer en na een paar uur ( zucht) van opzoeken weet ik dat merries die bevallen in het voorjaar wel vaker veel later zijn met veulenen.
En dit:
Mijn DA is standbye, maar ik heb hem al zo vaak gebeld dat hij tegenwoordig al lachend de telefoon opneemt haha. Ze draagt ook een geboortemelder.
Heb er ook een paar foto's van haar uier bij gegooid zodat het wat duidelijker is!
Sorry voor de hele boek maar ik ben graag zeker en leer graag bij!!
Alvast bedankt!