help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 13:20

de eerste 2 weken dat ik bella had trapte ze billy helemaal kapot ...echt megazielig was dat -O-
en billy maar blijven proberen of bella hem lief vond en steeds weer gepakt worden ...
inmiddels zijn het nog steeds geen dikke maatjes , maar billy mag wel weer bij de kudde horen ...staat niet meer moederziel alleen aan de andere kant van de paddock
dus hoop dat bella niet weer in dat oude gedrag richting billy vervalt, want er zit geen kwaad in billy , hij wil alleen zo graag vriendjes zijn met iemand

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 13:24

Shirley schreef:
Zeker!
Het is een echt verrassingsei!


heel stiekem hoop ik op een bonte ....
10 jaar geleden wilde ik per se een bonte en kwam thuis met een bruine....
en zei toen als er ooit een 2e komt moet die echt perse bont zijn ....kom ik weer thuis met een zwarte

dus ...3 maal is scheeps := recht

zo zie je maar ...ben al bekomen van de schrik ....ga er al de lol van inzien *\o/*
Laatst bijgewerkt door zuzu op 24-03-18 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:24

Dat is inderdaad sneu -O-
Dan eventueel nog maar shetje erbij O:)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:25

Die kans is best groot!
Ze zal daar toch ook wel in een tinkerkudde gelopen hebben?

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:25

Je hebt er goed aan gedaan, komt zeker helemaal goed en heb je iets leuks om naar uit te kijken en op te verheugen.

Sterkte met jouw man en jezelf natuurlijk.

Ik volg.

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 13:25

mijn man vermoord me ...hij wilde er al geen 3 en nu is het ook nog eens 1 + 1 gratis

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:28

Oeps _O-

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 13:30

heb gelukkig een hele lieve man , die me alles gunt , maar goed inmiddels staat de huisdierenteller straks met het veulen op 37 stuks ....en genoeg is nu echt wel genoeg

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:33

Ik weet wat je bedoelt :(:)
Was ook maar een grapje.

Wat heb je nog meer voor beestjes dan?
Een aquarium met 33 guppy's telt voor één ;)

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 13:36

hahaha ....15 kippen - 9 grote eenden - 2 ganzen en dan 4 paarden straks en dan thuis ... 4 katten - 2 papegaaien en een rhodesian ridgeback hond

is een beetje uit de hand gelopen :=

dus nummer 37 zal wel een vast nummertje blijven .....wat er bij mij inkomt , gaat er niet meer uit ....kan ik niet
Laatst bijgewerkt door zuzu op 24-03-18 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:41

Dat is inderdaad heel wat om voor te zorgen :wow:
En helemaal zonder hulp nu?

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 13:43

ja helaas ...ik sta er helemaal alleen voor .....en geestelijk is alles wel vol te houden , maar met mijn chronische ziektes is het inmiddels lichamelijk wel wat zwaar en uitputtend aan het worden...
mijn man doet altijd het zware werk ....hooi halen - kruiwagens mest leegkiepen - voerzakken van 20 kg halen - voer etc voor thuis de trap op sjouwen - 's avonds voeren - in het weekend mest ruimen etc etc

maar goed ...niet klagen , maar dragen ... ik heb geen keus ..een ander doet het niet voor me ...dus ik moet volhouden voor mijn man en voor mijn dieren

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:48

Zo denk ik er ook altijd over, maar je moet jezelf ook niet voorbijlopen :(:)
Als jij instort, hebben ze niemand meer.
En het is geen schande om om hulp te vragen! Meeste mensen steken ook graag een handje toe, maar willen zichzelf niet ongevraagd opdringen...
Misschien die aardige buurvrouw?
Of een leuk meisje uit de buurt?

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:49

Sterkte Zuzu met alles. Fijn dat je paardje elders haar veulen kan krijgen en jij daarvoor dus je handen vrij hebt. Inderdaad Bokt kan ook heel erg fijn zijn en dat doet goed <3

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:52

Sterkte Zuzu... ik ben van zuid limburg... dus nogal uit de richting anders zou ik wel komen helpen met wat dierenwerk...

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 13:53

we komen er wel ....hoop dat het volgende week iets minder druk is voor me.....
deze week kwam er zoveel tegelijk op me af en zoveel logistieke problemen...
maar heb deze week probleem voor probleem voorgelegd ...oplossing gezocht en weer van me af laten glijden

we hebben hulp 'ingekocht' ...binnenkort komt er iemand wat klusjes tegen betaling doen op de wei ....
moest nog bij 2 weides gaas worden gezet en dat heeft nu toch prioriteit gekregen nu er een veulen aankomt en de tegels in de stal zijn helemaal ingezakt dus die worden weer rechtgelegd ....

'probleem' bella ook opgelost door haar weg te brengen....

mijn vader woont wel 40 km hiervandaan , maar komt af en toe ook even wat helpen ....weides bladblazeren zodat ze binnenkort bemest kunnen worden

zo lost alles zichzelf beetje bij beetje op en krijg ik wat meer overzicht in de chaos

begin nu ook wat ruimte in mijn hoofd te krijgen om de komst van het veulen voor te gaan bereiden ..... wat oplossingen zoeken over hoe en wat doen qua paarden apart zetten op de wei ivm apart hooi voeren enz.
ik heb niet zo'n heel groot weiland en maar 1 stalletje ... dus dat geeft even wat denkwerk

het is nu maar goed dat we vorig jaar september een stukje weiland naast ons erbij hebben kunnen kopen ..... anders had het helemaal niet gegaan met 4

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:03

Kijk, dat geeft al weer wat lucht, fijn +:)+
Voor je man ook een geruststellende gedachte, want die zal zichzelf ook wel op liggen te vreten daar...

Als je soms een kalverhutje wilt lenen als tijdelijke schuilstal voor Billy, laat maar horen!
Ik kan wel één een poosje missen :j

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 14:06

ik had een voorraadkast van metaal voor al mijn spullen naast de paardenstal staan en die heb ik van de winter opgeofferd voor billy ....hooinetje erin en hij past er precies in met zijn dikke kont...
van bella mocht hij de paardestal niet meer in ...dus hij staat nu in ieder geval uit de wind en uit de regen ...
dus ben blij dat dat al wel geregeld was voordat mijn man ziek werd

in ieder geval bedankt voor je aanbod ...lief van je +:)+

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:16

Ah ik vind Billy wel een zieltje hoor als je dat zo allemaal zegt...hopelijk wordt dat een leuke match met het veulen :(:)

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 18:21

hij heeft zich geschikt naar zijn lot ....het gaat nu gelukkig weer beter nu bella de laatste tijd blaze niet meer zo claimde en billy ook weer gewoon zijn tijd met blaze door mocht brengen...
als blaze ergens lekker ligt ..staat billy graag bij hem of lekker met zijn neusje in blaze zijn staart staan

dus ik hoop inderdaad dat hij maatjes met het veulentje kan worden ....dat er in ieder geval wel iemand met hem wil rondrennen ....
en als bella over een aantal maanden wat beter in haar vel zit , zal de klik met bella misschien nog wel beter worden ....je zag al per week verbetering en pas stond hij net zo met zijn neusje in Bella's staart zoals hij altijd bij blaze doet en bella liet dat gewoon toe

ik heb bella ook nog maar pas 4 maanden ...dus ik heb goede hoop voor de toekomst , dat er meer kuddegevoel in kan gaan zitten en billy er steeds meer en meer bij betrokken zal gaan worden

maar billy is wel happy hoor !! ..... het is geen zielig hoopje...maar het zou wel beter en leuker kunnen voor hem...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:05

Gewoon even kijken hoe het loopt, wie weet is het straks one happy familiy *\o/*

Zie hem al staan in zijn kast :))
Maar een goede oplossing!

Voordeel van die iglo's is wel dat je ze relatief gemakkelijk kunt verplaatsen, dus stel dat je hem in een apart weitje zou moeten zetten....
Aanbod blijft gelden in elk geval.

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 20:25

ik onthou het inderdaad wel even ....mocht ik ze straks toch langer gescheiden moeten houden met zijn allen ....vind het niks als blaze en billy in weer en wind buiten moeten staan ...en voor blaze kan ik bij nood de trailer (die we voor voorraad hooiopslag gebruiken)in de paddock zetten...

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: help pony uitgerekend over 2 weken en wij wisten van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:30

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb hier op Flakkee niet de indruk dat ze erg veel werk maken met het handhaven qua illegale stalletjes ;)

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 20:37

de stal die ik nu heb staat in principe ook illegaal , maar staat als gedoogd geregistreerd bij de gemeente omdat ie er al tig jaar staat en waarschijnlijk ook omdat ie tussen de bomen staat en vanaf de weg je hem niet ziet staan ...alles wat ik illegaal zou bijbouwen , zou volop in het zicht komen te staan...

stukje verderop moesten ze 2 jaar geleden ook de 2 caravans weghalen die er al jarenlang stonden...

en mijn buren die een vergunning hadden aangevraagd voor een stal van 30m2 , die officieel gewoon zou moeten mogen volgens de papieren , zijn ook jaren bezig geweest....
dus mijn gemeente let vooral wel aardig goed op de paardenweitjes wat er allemaal reilt en zeilt volgens mij

zuzu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 02-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 07:12

even een kleine update .....

man ligt nog steeds op de ic ....hij gaat heel langzaam aan iets vooruit
veel onderzoeken gehad , maar een duidelijke oorzaak is nog niet gevonden
hij heeft wel een beschadigde hartspier en de hartkamers werken niet goed samen
longen zijn ook een stuk beter en ze zijn zelfs gestopt met de antibiotica
ik hoop dat er snel zicht komt op wanneer hij eventueel naar huis mag

met bella gaat het goed ...ze staat er relaxed bij en heeft een nieuwe vriendin gemaakt
ik mis haar wel erg , maar het geeft wel rust te weten dat ze goed staat

ben echt benieuwd wanner het gaat gebeuren, we zijn inmiddels bijna 2 weken verder , dus in theorie kan het binnen nu en 2 weken gaan gebeuren
spannend :=

nog een voor mij grote stap genomen , vanavond komt er een meisje bij de paarden kijken om eventueel de paardjes wat te komen verzorgen en aandacht te geven
ik ben daar het afgelopen jaar niet veel aan toe gekomen wegens mijn verergerende ziektes en de komende maanden blijf ik alle zorg alleen houden , mijn man zal nog maanden moeten revalideren en dan nog is het afwachten of hij ooit nog de oude wordt

is wel moeilijk voor mij om mijn paarden uit handen te geven , maar is wel leuker voor de paarden als er af en toe iets met ze gedaan wordt en met strak een veulen erbij wordt het alleen nog maar drukker voor mij

hoop veranderingen de afgelopen 2 weken zeg :=