ik heb in november een mini tinker gekocht die een aantal weken daarvoor uit engeland is gekomen
zwaar verwaarloosd...vel over been...haast te zwak om te lopen ...diarree...mijten enz enz
afgelopen maanden lekker vertroeteld en arme beestje begint al een beetje bij te komen van alles en is al wat stress vrijer enzovoorts
maar ze bleef maar enorm mager .....en het begon ons toch ook wel op te vallen dat ze zo'n dik rond buikje ging krijgen
vandaag de veearts laten komen en opgevoeld en nu blijkt er over een week of 2 tot 4 al een veulen uit komen
ik ben nu lichtelijk in paniek om de volgende redenen
* ik heb er helemaal geen verstand van hoe alles rondom de geboorte en erna in zijn werk gaat
* ik ben zelf enorm invaliderend chronisch ziek en lig heel veel op bed
* daarbij komt dat mijn man sinds vrijdag op de IC in het ziekenhuis ligt met plotseling ernstig hartfalen en zal de komende weken in het ziekenhuis blijven
* ik heb hier verder niemand ...geen familie ...geen kennissen ...geen vrienden
kortom ik sta er helemaal alleen voor , zonder kennis ....met alle andere bijzaken die momenteel op me afkomen .....
ik hoop dat er iemand is , die mij een heel klein beetje kan bijstaan ....door middel van informatie geven over wat te doen en wat te verwachten en waar op te letten
en mocht er iemand bij mij in de buurt wonen met verstand van zaken ....die dan misschien af en toe even kan komen kijken of de geboorte er al aan zit te komen
ik ben sochtends altijd een uurtje of 2 a 3 op de wei en savonds een uurtje en in de tussen liggende tijd lig ik op bed ...... ik ben bang dat het straks op de tijden dat ik er niet ben fout gaat tijdens de bevalling .....
als ik ongeveer zou weten wanneer het veulen komt en als ik dan zou weten wat te doen en wat te verwachten , dan zou ik wel een paar nachtjes in de stal kunnen gaan slapen.....
dikke vette paniek dus