[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4126
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:28

Hier de merrie vandaag op
225 dagen, laatste veulen is op 325 dagen geboren. Als ze dat met deze ook doet zou leuk zijn, een veulen op koningsdag :D .

Imre

Berichten: 14221
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:06

Haha dat zou wel heel goed passen, Eef!

Hopelijk blijft het goed gaan, BusyMissy. Goed dat je het toch even hebt laten nakijken. Beter het zekere voor het onzekere.

AM_Horses

Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:13

BusyMissy. Fijn dat alles eruit zag. Maar beter geen risico's nemen. Dan kan je jezelf niks verwijten :j

Candalisa. Dat is toch elke keer weer schrikken! Gelukkig wel uit haar eigen opgestaan...

Luna2006. Dat gaat ook al opschieten! Ze is mooi rond <3

Esmeestorm. Dat is een flinke verschil van draagtijd. Spannend hoor...

Eef_bam. Op Koningsdag, dat zal wel gaaf zijn!

Esmeralda gaat goed vooruit. Vanavond geen gele drap meer uit het uier, maar doorzichtig vloeistof. Dus gelijk gestopt met melken. Nog een klein beetje hard van achter. Gaat helemaal goed komen :j

Mer1980

Berichten: 18916
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:03

BusyMissy: dat is fijn nieuws, nu hopen dat ze niet meer gaan bloeden. Beter het zekere dan het onzekere.

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:26

Gelukkig zag het er allemaal goed uit BM!

En Esmeralda ook aan de beterhand, oef!

Vandaag nog eens fototjes genomen:
Mistige merries...
278-250-227 dagen drachtig...
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18916
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:28

Met recht: dikke buiken :D

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:32

Wauw. Dat zijn buiken.

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:47

AM fijn dat het weer beter gaat met esmeralda. Is toch even schrikken.

BM goed dat je naar je gevoel geluisterd heb. Hopelijk nu zonder complicaties naar het einde van de dracht.

Wauw Tinniie dat zijn pas buiken en ik maar denken dat die van al dik is met 238 dagen.

Imre

Berichten: 14221
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:48

Jeutje Tinnie. :') Zo dik is die vwn mij nu met 245 dagen echt nog lang niet.

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:54

Ja ze willen niet voor elkaar onderdoen denk ik.. :P en er zitten dan ook Quarter-tankjes in he :')

EsmeeStorm

Berichten: 1
Geregistreerd: 14-01-19

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:12

Zoo dat zijn flinke buiken! Die van mij is nog niet zo rond ondanks 265 dagen

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:16

Mijne is al 244 dagen :wow:
Ik hou het niet tot op de dag bij nog, maar het gaat wel hard. Ik vind haar dik, maar zo dik als als jou e tinnie is ze nog lang niet _O-

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:44

Zo dan Tinnie, beste buiken :wow:

Hopelijk nu zonder complicaties de rest van de dracht BM, wel goed dat je naar je eigen gevoel geluisterd hebt.

Hier waren gisteren en vandaag de theezakjes weer gevulder. Als het weekend nog meer vult, ga ik maandag de DA bellen. Maak me er toch wel een klein beetje zorgen om, al zijn ze wel minder gevuld na het stappen.
Ik vind het alleen zo vroeg -O-

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 02:12

Zou zeker je eigen gevoel daarin volgen Diertjes. Even laten checken heeft altijd zin. Als er iets aan de hand is ben je blij dat je gegaan bent en als alles in orde blijkt kun je weer onbezorgd genieten van de laatste maanden van de dracht.

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:35

AM gelukkig gaat het de goede kant op en komt er geen drap meer uit het uier. Ik hield nu het uier eigenlijk niet eens dagelijks in de gaten. De merries zien er verder fit uit, maar kijk nu toch wel elke dag even bij de drachtige merries naar het uier.

Diertje mijn merrie had het de vorige dracht dus ook al vroeg, was haar eerste veulen toen. Dit jaar zijn de lang niet zo dik. Als je twijfelt zou ik indd gewoon de DA bellen. Anders blijft het je niet lekker zitten.

BusyMissy dat is wel schrikken en snap dat je toch de DA hebt laten komen. Hopelijk valt het mee en doet de medicatie zijn werk.

Jeetje tinniie ik dacht dat mijn merrie (206 dagen) al een dikke buik had, maar die van jou spannen de kroon! :D
Mijn merrie die in juni is uitgerekend is al dikker dan de merrie die in maart moet veulenen.
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:00

Wow Tinniie die zijn dik :oo zo zijn die van mij lang niet.

Diertjec. Als je het niet vertrouwd, de dierenarts laten komen :j het klinkt wel goed dat het slinkt na beweging.

Evelien_mg. Mooi buikje al!

Gisteren heeft Esmeralda de laatste antibiotica spuit gehad. Uier is zacht en aardig leeg. Ze mag nu nog een tijdje novacam. Ziet er in ieder geval goed uit!
Esmeralda is nu 275 dagen.

Wild Thing 310 dagen :):) nog 10 tot ze safe is! Van mij mag ze wachten tot de ergste kou weg is. Brrrrr moet er nog niet aan denken :brr:

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:32

Poeh poeh Tinnie, wat een buiken zeg! Dikke quarterbillen in de productie :D

Am horses, wild thing schiet al op zeg. Je hebt haar wel ingefluisterd dat ze nog even wacht op iets beter weer?
Al moet ik eerlijk zeggen, liever een beetje vorst met een zonnetje dan die vieze regen de hele dag.
Gelukkig gaat het met Esmeralda ook weer de goede kant op. Ook ik kijk nu wat vaker naar het uier nu :o

Diertjec, ik sluit me aan bij bussymissy, als je het niet vertrouwd beter een echo maken. Je maakt jezelf gek in gedachten als je niet weet of er iets aan de hand is.

Esmeestorm, tja dat is wel een groot verschil. Misschien zit ze dit keer in het midden.

Eefbam hier staat ook een koningsveulen op stal, die wordt 2 dit jaar. Die hebben we een mooi oranje veulenhalster omgedaan destijds :D

Ik ben nog steeds druk met verbouwen in ons nieuwe huis. Gisteren even tijd gemaakt om de camera te installeren in de stal. Ik heb voor een foscam gekozen. Helaas toch de afstand naar stal onderschat dus te weinig kabel. Nu even wachten tot maandag de volgende rol wordt bezorgd. Daarbij haalde ik paardlief vanmorgen met een kreupel voorbeen van stal... :( niet dik of warm. Ze was gisteren met binnenzetten wel weer enorm aan het draken in de wei... stomme doos.

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:08

Ik ga maandagochtend voor de zekerheid idd de da even bellen. Kan het maar zeker weten.
Hier voor het stappen Afbeelding

En na het stappen
Afbeelding

Dus hij loopt wel leeg, uier is ook gewoon zacht als ie zo gevuld is, dus vermoed dat het iets van zucht is. Maar wil het toch liever zeker weten.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:24

Lijkt net alsof ze voor het uier, onder de buik ook al aardig zucht heeft. Ik heb er ook 1 die in juni is uitgerekend welke flink zucht heeft..

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:25

Klopt ja, daar heeft ze ook meer zucht zitten dan normaal.

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:33

Tjee diertjec, lijkt wel of ze 4 tietjes heeft. Alleen dan 2 zonder tepels :=
Ik heb verder geen ervaring met zucht dus zou ook niet weten of dit iets is om je zorgen om te maken.

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:57

Diertjec het hadden foto's van mijn merrie kunnen zijn. Ik heb daar vorige week een da naar laten en bij haar was het inderdaad ook zucht. Niks om zorgen over te maken volgens mijn da, maar ik houd haar wel in de gaten.

Caesar
Berichten: 9313
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:02

Heerlijke buiken Tinnie! Ze ziet er lekker bollig uit ;)

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:07

angelpam schreef:
Diertjec het hadden foto's van mijn merrie kunnen zijn. Ik heb daar vorige week een da naar laten en bij haar was het inderdaad ook zucht. Niks om zorgen over te maken volgens mijn da, maar ik houd haar wel in de gaten.

Ah klinkt goed. Dan houd ik het voor nu maar even op zucht, fijn dat jij hetzelfde hebt

stephanie141

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:01

Diertjec schreef:
Ik ga maandagochtend voor de zekerheid idd de da even bellen. Kan het maar zeker weten.
Hier voor het stappen [ [url=m/DHhoOz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na het stappen
[ [url=m/bj15rs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus hij loopt wel leeg, uier is ook gewoon zacht als ie zo gevuld is, dus vermoed dat het iets van zucht is. Maar wil het toch liever zeker weten.


Lijkt op zucht, maar extra controle kan nooit kwaad. Mijn merrie ook vorige week met de laatste enting laten controleren, en het wat gelukkig 'alleen maar' zucht.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding