[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:44

Dat is nog eens leuk zeg! Leuke foto ook!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:49

Wat leuk! Wisten ze dat jij de fokker was?

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:57

Neonlight schreef:
Wat leuk! Wisten ze dat jij de fokker was?


Ja ik kreeg toen een berichtje dat hij daar stond en was verkocht omdat de gene waar ik hen aan verkocht had er niks mee kon... hij is dus bij wendy zadelmak gemaakt en doorgereden en staat nu dus weer te koop. Ik les al jaren bij wendy met Sal maar zei al ik wil even weer wat goede ervaringen op doen en dus op een lespaard lessen. Toen we weg liepen zei ze ik weet het goed gemaakt kan je vast oefenen op een jong paard _O-
Het voelde zo vertrouwd en hij was zooo braaf wel jong en sterk maar ik heb me echt geen moment onveilig gevoeld!

Ik heb er ook zoveel van geleerd ik ben zo onzeker met Sal en heb soms het gevoel dat ik van alles fout doe maar nu merk ik dat ik echt wel gegroeid ben alleen 9 jaar lang op dezelfde paard rijden merk ik daar niet veel van

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:07

Wat leuk! Lief ook dat ze je deze fijne ervaring gaf.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:45

Deze komt zo enorm vaak langs op facebook...Naar mijn idee is dit gewoon een enorme belly zoals we die hier vaker zien...Eerste foto lijkt ze te staan plassen ook nog eens...

Afbeelding
Afbeelding
"De merrie wordt inmiddels gemonitord! En dààr gaat het mij om!!!

UPDATE: Harold Hofstra heeft toegezegd dat er naar de merrie zal worden gekeken.

UPDATE: Dit weekend wordt met dierenartsen ruggespraak gehouden over de merrie. En zij wordt verder in de gaten gehouden door de groepen.

Daar sta je dan. Zo dik dat je achterbenen wijd uit staan. Hoogzwanger en iedereen kan zien dat het veulen nooit natuurlijk gebaard kan worden. Maar jij krijgt geen hulp. Staatsbosbeheer laat je verrekken. En dus betekenen de weeen een afschuwelijk gevecht dat zal eindigen in de dood. De dood van jou én je veulen! En niemand die daar iets tegen kan doen! Het zal gebeuren. Omdat Staatsbosbeheer niet wil ingrijpen. Daar sta je dan. Nieuw leven brengt de dood. Wanneer wordt Nederland wakker? Dit kan toch niet?!"

AM_Horses

Berichten: 2623
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:36

Candalisa. Dat geeft toch een goed gevoel. En super gaat dat ze jouw deze ervaring gunde.

Woogy. Ik zag het bericht idd voorbij komen! Lijkt me idd gewoon een grote buik. Die zien we hier vaker voorbij komen. Maar neemt niet weg dat de situatie daar natuurlijk niet ideaal is. Nu zeker dat we richting de winter gaan -O-


Bij Wild Thing tel ik nu de dagen af ipv op... Nog 99 te gaan :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ze lijkt overigens op de foto's niet zo dik als in werkelijkheid >;)

Esmeralda zit vandaag op 206 dagen. Begint toch ook al op te schieten :))

Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:14

Klopt dat het niet ideaal is, zeker nu de winter er aan komt en het er niet op lijkt, dat dit een april veulentje is.
Iets met survival of the fittest, hoe crue dat misschien ook klinkt.
Maar goed, wil verder ook niet in gaan op de OVP, gebed zonder einde.

Ik krijg bellies ook nooit goed op de foto. Zeker die van Priska niet, die lijkt altijd super strak terwijl ze dan in het echt al aan het waggelen is :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:18

Dat heb ik dus ook. Onze mooie schone schimmel is echt al super rond, op de foto lijkt ze veel strakker en viezer :? Afbeelding

veronique56

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:46

FF hoe lang moet je veulen nog op stal? Wel fijn dat ze toch wat frisse lucht heeft.

Imre gaat het al beter met je merrie?

Welkom Hagelkruis, Mer en Melody!

CP112, Vulina en Jeannaa gefeliciteerd met jullie aankopen. Ik vind het alle 3 aansprekende dieren om te zien.

CL sterkte met de peesblessure van Jill. Toch altijd eng om deze diagnose te horen van de dierenarts.

Am horses wat een hilarisch filmpje van Formidable.

Candalisa dat bijzondere om je eigen fokproduct weer tegen te mogen komen na verkoopt en er ook nog eens op te kunnen rijden. Lijkt mij een heel speciaal gevoel. Geen spijt gekregen van de verkoop na je les op hem?

Hier gaat het rustig met de merrie. Haar buik lijkt even stil te staan. Ik heb geprobeerd of ik al iets kon voelen bewegen maar helaas!

Ondertussen zijn wij thuis druk bezig met het bouwen van een nieuwe stal. Ondertussen is 2 maanden geleden ook mijn 2de dochter geboren dus lekker veel tegelijkertijd. De stallen zijn deze week zichtbaar geworden! Plan is om eind januari de paarden erin te kunnen zetten.
Afbeelding

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:10

AM wat gaat het hard bij jou zeg!! Ze zien er echt super goed uit!

Vulina beter op de foto viezer eruit zien als in het echt _O- vind het wel erg leuk al die appeltjes!

Veronique gefeliciteerd met je dochtertje!! O:) dat worden hele mooie stallen zo te zien! Hoe groot zijn ze?
Ja het was zeker een hele bijzondere ervaring waarvan ik nooit verwacht had die ooit mee te maken. Toen ik hem verkocht wel vaker getwijfeld hoor hij was heel speciaal en super lief. Was mijn eerste fokproduct en ik heb hem 1,5 jaar gehad. Echter wilde ik graag een merrie en deze kreeg ik dus was de keuze definitief. Ik bracht hem zelf weg 2,5 uur rijden en heb aardig wat tranen weg gepinkt. Toen ik hem te koop zag staan raakte het me wel vooral omdat hij zo mooi was uitgegroeid maar het rijden was voor mij een super fijne manier van afsluiten ... het is goed hij is zo braaf en mooi maar ik heb voor mijn gevoel de juiste keuze gemaakt ... ik hoop dat ik hem nog kan volgen als hij verkocht wordt en wie weet zie ik hem dan zelfs nog een keer!
Afbeelding
Afbeelding
Hij lijkt zoveel op Sal
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2623
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:50

Woogy. Precies, gebed zonder eind... En de dieren zijn de dupe, zoals altijd!

Gelukkig ben ik niet de enige :+ Ik probeer van alle kanten een foto te maken, maar toch lukt het niet zoals ik het in reallife zie :roll:

Vulina. Hahaha, nu zeker als ze langer haar krijgen. Vind ik ze al snel viezer lijken.

Veronique56 Gefeliciteerd met je dochtertje! Stallen zien er mooi uit. Fijn dat het veder goed gaat met je merrie!

Candalisa. Hij lijkt echt sprekend op zijn moeder! Fijn dat je het op deze manier kan afsluiten :j

Gisteren werd ik nog getagd in dit bericht: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2222336117800770&id=100000732107758 dat was natuurlijk wel heel gaaf!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:58

Veronique, gefeliciteerd met je dochter.
Stallen beginnen er mooi uit te zien!

Candalisa, lijkt sprekend op zijn moeder. Fijn en leuk dat je op hem hebt mogen rijden. Mooie ervaring op je eigen fokproduct. Misschien dat je het ook rust kan geven om te zien en voelen hij hij zich heeft gemaakt. Hij zal zeker weten een nieuwe top eigenaar krijgen.



Hier was mijn merrie vandaag een brokkenpiloot..
Ze had een snee op haar bovenbeen die gehecht moest worden.

Alleen was ik zo bang met alles wat ze ingespoten kreeg..
DA had haar een verdoving gegeven, een dosis wat een Shetlander normaal kreeg, dus niet zo veel gelukkig.
Daarbij heb ik voor 3 dagen Danilon Equidos granulaat 1,5 gram gekregen.

Bij de bijsluiter staat:
Gebruik tijdens dracht en lactatie:
De veiligheid van het diergeneesmiddel is niet bewezen tijdens dracht en lactatie, daarom wordt gebruik tijdens deze perioden niet aanbevolen.

Dus ik ben er een beetje huiverig voor.


In het verleden heeft ze al eens een allergische reactie gehad op de buut. Hiervan kreeg ze bultjes op haar lichaam.

Iemand ervaring of tips wat ik het beste kan doen?


De snee is ongeveer de lengte van een pink en was niet diep. Moest wel gehecht worden.

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:22

Ik lees voornamelijk mee maar met Le mooie buisjes die worden gedeeld kan ik het niet laten om m'n mooie wollige dame ook even te showen. Het buikje begint alweer te komen.
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:45

Buikjes.. <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:32

151 dagen.....
Afbeelding

En dan leg je haar regendeken terug erop nadat die n week af is geweest.... uhm, past niet????

Buiksingels moesten dus flink groter gemaakt worden :oo

Afbeelding
Volgens mij bakt ze n grote :D

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:44

CL ow jee dat wordt een reuze baby _O-

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:53

Dat is een flinke afstand ruimer CL wel leuk om het verschil zo wat bij te kunnen houden hahaha

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:58

Zo te zien kun je nog 3 weken verzetten. :')

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:25

:')

Pony hier helaas nog steeds niet rad, vanmorgen nog overleg gehad met de DA. Ze zit wel echt vól energie en verveelt zich rot. Ze voelt zich duidelijk beter dan twee weken geleden. :)

178 dagen inmiddels!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:05

_O-

Vind het wel grappig om zo ineens te zien dat ze hard groeit....

Balen dat ze nog steeds niet rad is Imre! Wel fijn dat ze zich beter voelt!

Jill vind het half uurtje stappen wat we mogen wel gezellig en aangezien ik er gewoon op mag zitten en met slecht weer binnen in de bak mogen stappen hebben we dat vandaag lekker gedaan:
Afbeelding

Paard blij en ik blij want voor mijn rug is niet "rijden" geen optie (dan zit die meteen muurvast en is gruwelijk pijnlijk!).

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:40

CL knappe foto. respect bitloos rijden. Ik ben daar zelf nog veel te angstig voor.

Imre wat balen dat ze nog niet rad is.

Neonlight :Y) goed gezien hahahaha

CL dat is nog eens een stuk verzetten, dat beloofd wat hahahaha

Candalisa hij lijkt sprekend op moeders.

Penny hopelijk is je merrie snel weer in orde. Medicatie zal wel meevallen denk ik. Als het niet kan had hij het vast wel gezegd.

Hier staat het groeien van de buikjes redelijk stil. Best bijzonder dat ze allemaal anders dragen. De een hoog en rond, de ander echt in een puntbuik. De ander verstopt alles nog. (Iets grotere merrie met lengte in de rug.) En de ander doet rond dragen met een beetje hangbuikje. :')

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:32

Hier een hangbuik zwijntje en ze zit pas net in de dracht. Vooral met zadel erop valt het op.

AM_Horses

Berichten: 2623
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:49

Pennyx dat is minder.. De da zal wel weten wat hij geeft.

Seven. Mooi buikje!

Cubalibre. Dat is id een groot stuk van een week tijd... Ze is echt al mega!

Imre. Wat balen dat ze nog niet rad is. Maar wel fijn dat ze een stuk fitter is!

Stal_HD vind het ook erg leuk om de verschillen te zien :j

Alicelover. Ik zag het al op de vorige foto :P ze is vast iets moois aan het bakken!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:47

Ik mag me hier ook melden. :) Afgelopen weekend heb ik Vlinder van Skaay hier op bokt gekocht. Vlinder is een classic champagne NMRPS merrie en ze is gedekt door de zwarte NMRPS hengst JS Key West Survivor. Haar laatste dekdatum is 13 mei dus ik ga daar vanuit. Dan zou ze nu 184 dagen zijn. Ze is met 6 weken drachtig gescand. Vlinder is 6 jaar oud en heeft al 2 veulentjes gehad.

Knappe Vlinder.
Afbeelding
Afbeelding

En JS Key West Survivor het hengstje waar ze door gedekt is.
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:49

Leuke combinatie AstridJ!