[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:07

Cheytjuh wauw wat een enorm gave veulens! Houd je ze beide? Ondanks dat ze beide eigenlijk net een ander type hebben, spreken ze me enorm aan. Die bruine straks met 3-4 jaar onder het zadel, dat is er echt eentje die binnenkomt. Heel gaaf.

juval

Berichten: 13236
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:16

cheytjuh wat een leuke paarden! hoop dat de laatste ook drachtig blijkt. Ik heb een gelders hengstje (jaarling) in de opfok lopen. v Edmundo. Ik denk dat hij ook een heerlijk veelzijdig, braaf, degelijk familiepaard gaat worden. Tot nu toe doet hij het perfect!

Mooie arabiertjes.. mijn eerste paard was een russische AV, van Balaton. Geweldig fijn paard.

Hier verder weinig nieuws, alles gaat z'n gangetje, zal Smarti binnenkort weer eens op de foto zetten. Ik zie haar nog niet echt veel groeien, maar ze is nog maar 66 dagen onderweg. komt vast nog wel.

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:22

Knappe paarden Cheytjuh! Ik vind Gelderse echt heel knap :)

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:28

absque_dubio schreef:
Cheytjuh wauw wat een enorm gave veulens! Houd je ze beide? Ondanks dat ze beide eigenlijk net een ander type hebben, spreken ze me enorm aan. Die bruine straks met 3-4 jaar onder het zadel, dat is er echt eentje die binnenkomt. Heel gaaf.


De bruine staat in principe te koop :j de zwarte blijft aangezien deze van mijn broertje is nu als opvolger voor de oude merrie

Ik denk ook dat de bruine een enorm gaaf paard wordt straks ! En stiekem is ze mijn favoriet want ze is zo'n enorme knuffel :D
Haar moeder is natuurlijk de kleinste ook niet : https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C32E23A
Vorig jaar op de keuring als 4 jarige. Als die op vreemd terrein is zie je haar van ver al ;)

@ Juval : Wat leuk een edmundo ! Ons oudje is ook onder Edmundo, hopelijk is ze straks mooi drachtig !

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:42

hallo allemaal, ik heb dit jaar geen drachtige merries,( een van de veulens van dit jaar is nog te koop, Flynn, een vos sabino prachtig bont getekend NMPRS hengstje , iemand interesse? :) ) maar wil toch graag een beetje meelezen, vind het altijd erg leuk om alles te volgen, dus ben een stille meelezer :) misschien dat ik zo nu en dan ergens op reageer, op deze manier kan ik nog wat meedoen met de spanning rondom dracht en geboorte

ik zie weer erg veel leuke paarden en paardjes langskomen, ook weer veel bekenden erbij :) stal HD wat super dat je er na alle tegenslagen nu toch 4 drachtig hebt, ik duim voor je dat het dit keer allemaal goed zal gaan en je vier prachtige veulentjes krijgt in het voorjaar :D

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:47

Welkom weer cheytjuh :D prachtig om te zien die Gelderse!
Leuk Jolanda dat je toch volgt :)

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:10

Hallo iedereen, ik was al steeds aan het meelezen maar zou nu graag wat actiever mee willen doen hier.
Mijn merrie heeft vorig jaar leeg gestaan ivm placentitis en daardoor een zeer spannend laatste stuk van de dracht gehad. Alles gelukkig helemaal goed afgelopen, prachtig hengstveulen gekregen. Maar zoiets wil je geen tweede keer.
Met veearts alles besproken, merrie jaar rust gegeven, daarna hebben we bij de eerste hengstigheid de baarmoeder gecontroleerd. Deze was helemaal schoon, dus de tweede hengstigheid laten dekken. Ze was niet drachtig, maar er was op dat moment alleen diepvriessperma en dat is toch wat moeilijker natuurlijk.
De keer daarna met vers geïnsemineerd en toen was ze wel drachtig. Merrie is daarna meteen gespoeld en dicht gezet omdat dat de enige weg kan zijn waarop ze de vorige dracht de infectie heeft gekregen. Hopen dat het nu goed gaat. Op 24 dagen nog gescand en mooi kloppend hartje gezien, de 6-weekse gemist vanwege de vakantie. Dus nu even spannend nog tot volgende week, dan krijgt ze de laatste scan op 90 dagen en dan kan ze meteen de verzekering in.
Ze heeft al een megabuik (krijgt ze altijd al heel vroeg), dus ik verwacht wel dat er nog wat in zit, maar ben toch pas écht gerust wanneer de echo dit bevestigd heeft

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:56

Cheytjuh wat een joekel die moeder! :oo Hoe groot is ze? Heb je ook foto's van bewegend in de keuringsbaan of onder het zadel? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. :=

jolandje voelt het niet 'leeg' zonder drachtige merrie? Snap dat je dan gezellig hier komt volgen!

BusyMissy fijn dat het gelukt is om haar drachtig te krijgen. Kan me goed voorstellen dat je het toch heel spannend vindt.

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:02

Woogy schreef:
sparkyy: Drafsportalk? >;) Harddravers zijn waanzinnige paarden, maar verwar ze niet et Arabs gaarne :D :D


Haha oprechte excuses woogy! Vandaar Mn ‘ik heb er geen verstand van’ whahaha!! Ik dacht dat je ook dravers had

Cioccolato

Berichten: 6636
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:04

Welkom met het gelders geweld!
Hier niks met gelders, vind ze wat te ruig. Maar vind ze wel mooi om te zien, vooral met veel aftekeningen :))

AlinaSmit
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:04

Mooie paarden cheytjuh. Vooral gelderse! Hoop dat je ene paard drachtich is :). Laat je ons het even weten?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:20

Welkom nieuwelingen leuke combi gemaakt zo te zien.

Wel tof dat er zoveel verscheidenheid zit in dit topic aan paarden

juval

Berichten: 13236
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:51

Fotsy schreef:
Welkom nieuwelingen leuke combi gemaakt zo te zien.

Wel tof dat er zoveel verscheidenheid zit in dit topic aan paarden


dat is inderdaad leuk! zou het een idee zijn om in de openingspost op de eerste pagina het ras erbij te zetten?

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:31

juval schreef:
Fotsy schreef:
Welkom nieuwelingen leuke combi gemaakt zo te zien.

Wel tof dat er zoveel verscheidenheid zit in dit topic aan paarden


dat is inderdaad leuk! zou het een idee zijn om in de openingspost op de eerste pagina het ras erbij te zetten?

Zou het wel een stuk duidelijker maken.

Idd super leuk dat er zoveel soorten paarden hier zijn :)

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:21

juval schreef:
Fotsy schreef:
Welkom nieuwelingen leuke combi gemaakt zo te zien.

Wel tof dat er zoveel verscheidenheid zit in dit topic aan paarden


dat is inderdaad leuk! zou het een idee zijn om in de openingspost op de eerste pagina het ras erbij te zetten?


:j :j #vind ik ook leuk!

En welkom Busymissy Jolandje en Cheytje! Mooie combi's weer!

Seven

Berichten: 21229
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:58

Welkom nieuwelingen

Gelders <3
Ik wil wel weer een Gelderse dame vooral een schimmel hoewel m'n vosse dame ook wel in het type past die is ook wat klassieker ik hou er van.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:31

absque_dubio schreef:
Cheytjuh wat een joekel die moeder! :oo Hoe groot is ze? Heb je ook foto's van bewegend in de keuringsbaan of onder het zadel? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. :=

jolandje voelt het niet 'leeg' zonder drachtige merrie? Snap dat je dan gezellig hier komt volgen!

BusyMissy fijn dat het gelukt is om haar drachtig te krijgen. Kan me goed voorstellen dat je het toch heel spannend vindt.

ja aan de ene kant is het wel leeg en kaal, maar aan de andere kant ook wel weer lekker rustig haha, en ik heb de veulens van dit jaar ook lopen, ik moet eerst wat verkopen anders worden het er veel te veel, heb er nu 7 lopen, eigenlijk wil ik er maar 5 -O- , de bedoeling is wel om in 2019 weer twee merries te dekken

Kabayo

Berichten: 14077
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:44

juval schreef:
Fotsy schreef:
Welkom nieuwelingen leuke combi gemaakt zo te zien.

Wel tof dat er zoveel verscheidenheid zit in dit topic aan paarden


dat is inderdaad leuk! zou het een idee zijn om in de openingspost op de eerste pagina het ras erbij te zetten?

Hmm nee vind ik best wel onnodig. Je ziet het aan de afstamming wel...

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:46

Nou, ik zie dat niet echt aan de afstamming Kabayo, maar ik ben dan ook een echte leek voor alles wat buiten het kwpn valt _O-

Knolselder

Berichten: 4326
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:48

Welkom Cheytje! Mooie dieren!

absque_dubio schreef:
Knolselder wat een gave combi's. :+: Staan alle hengsten op aparte plekken, dat je met elke merrie apart erheen moest? Of stonden de hengsten bij 1 hengstenhouder?
Dat vraag ik me altijd af, hoe de mensen dat doen met zo veel verschillende hengsten natuurlijk dekken. :)


Dit was hél :')
Allemaal verschillende locaties en ook allemaal ver weg (lees: 2u en 3u enkel ritje). Gelukkig hier en daar eens wat kunnen meegeven of terugkrijgen op een keuring. Er is er nog een bij een hengst geweest die niet gepakt heeft ook.

Volgend jaar moet er maar 1 ver weg. Dat zal een stuk rustiger zijn _/-\o_

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:03

Diertjec schreef:
Nou, ik zie dat niet echt aan de afstamming Kabayo, maar ik ben dan ook een echte leek voor alles wat buiten het kwpn valt _O-


Hahah ik heb dat ook hoor ik ken alleen de Quarters eruit pikken :j

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:15

Mijn IJslander pikken jullie er ook wel uit hoor. :))

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:18

Sommige dieren herken je ze aan de afstamming..sommigen ook écht niet.

Heb tot nu toe als ik merries in hetzelfde jaar natuurlijk liet dekken, hengsten van dezelfde houderij gebruikt. Dit jaar hadden we zelf Jesse staan en Bayard woont een klein half uurtje verderop. Goed te regelen dus :)

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:21

Wat leuk weer een aantal nieuwe mensen hier.

Ik herken ze ook niet allemaal aan de afstamming. Vaak de kwpn en Friezen wel maar daar houd het ook echt op.

Vandaag heeft Flappie voor nieuwe schoenen gehad en het eerste wat de hoefsmid zei was "Zo jij hoeft je eigen niet af te vragen of die drachtig is. Wat een buik al".

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:04

leuk een aantal nieuwe! Welkom :wave:

Aantal mooie buikjes voorbij zien komen <3

Ik zag een discussie voorbij komen over verkoop/prijzen. Wij zeggen hier altijd 'tis maar net wat een gek er voor wilt geven' Soms zie ik wel eens absurde bedragen voorbij komen wat het paard gewoon niet waard is. Voorlopig koop ik niks, maar kijk ik of we fokproducten aanhouden...

Ik herken de rassen ook niet allemaal. Een aantal heb ik wel onthouden met het voorstellen.

Ik ben een tijdje niet actief, hier op bokt. Ik ben 2 weken groomen in Tryon. Morgen vertrekken we met paard naar vliegveld. Zondag ochtend vertrekken we, zo ontzettend spannend :):)
Mijn moeder zal me op de hoogte houden, hoe het met ze gaat :j

*\o/* *\o/* *\o/*
Wild Thing vandaag 176 dagen drachtig Afbeelding

Esmeralda vandaag 141 dagen drachtig
Afbeelding