[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:32

Maar wat had de DA dan meer kunnen doen als ze op 18 dagen was komen scannen?

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:40

Ja dat weet ik ook niet. Ze zei dat het dan een mooi duidelijk zwart rondje had moeten zijn. Dit was een lastiger aantal dagen. Ze vroeg of ik het anders nog een keer wou proberen, zo ja, dan moesten we voor 40 dagen nog eens scannen en zo niet dan kon het ook wel aan het einde van het seizoen. Ik wil toch weten waar ik aan toe ben, tuurlijk wacht ik niet nog een paar maanden en dan nog maar eens kijken. Nee, raar gevoel hiervan. Waar ik eerst geen idee had of ze wel of niet drachtig zou zijn, denk ik nu dat ze wel degelijk drachtig is. Maar ik wil het wel graag zeker weten. En liefste met zo weinig mogelijk gefrut aan de merrie, ze vindt dat zo vreselijk, daarom heb ik haar zelfs natuurlijk laten dekken.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:16

Bedoelde ze geen cl, Courtjuh? CL is inderdaad het gele lichaam. Ik zou er ook niet bij mee zijn, op 23 dagen weinig te zeggen.. Dan zou het toch echt wel duidelijk moeten zijn. Apart!

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:28

Wat ontzettend raar murosch. En tja vakantie tijd dan moeten ze maar zorgen dat ze voldoende back up hebben. Ik duim dat ze drachtig is.


Mijn merrie begint ook al een ander buikje dan alleen vet te krijgen. Ze zit nu op 68 dagen.

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:55

Je hebt gelijk Vulina, cl inderdaad. Mijn fout.

Zou het zinvol zijn om haar morgen in te laden en bij de kliniek in klijndijk nogmaals te laten scannen? Ik weet niet of zij me meer kunnen vertellen maar
Ik heb in die kliniek wel vertrouwen en we komen steeds later in het seizoen en als het wel een afgestorven vruchtje zou zijn dan zou ik haar meteen hengstig kunnen laten spuiten denk ik? Anders ben ik dadelijk weer 2 weken verder voor niks en ik ben nu al een week later met het scannen dankzij deze praktijk.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:27

Een beetje wolkig had Sparkyy ook, en bij Jill van CL was het ook zo op 22/23/24 dagen. Dus het lijkt mij dat dat juist zo hoort?

Imre

Berichten: 14212
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:28

Het is wel wat vroeg op de dag maar Klijndijk heeft geloof ik dagelijks inloopspreekuur van 9 tot 9.30, kan je zonder afspraak aankomen met je merrie.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:34

Als je die mogelijkheid hebt, zou ik dat doen. Het klopt dat het er steeds onregelmatige uit gaat zien, maar ze zouden wel duidelijk moeten kunnen zien of het een goede dracht is..

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:47

Wat balen Murosch, snap heel goed dat je nu graag duidelijkheid wilt. Helemaal nu je al een eindje in het dekseizoen zit.. ik zou dan ook naar dat spreekuur gaan morgen.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:01

Hier is net de dierenarts geweest en is het gelukt om een eitje te ‘poppen’ wat iets vriendelijker klinkt dan ‘crushen’ :P

En het is gelukt! De ander zat er ook nog na een rondje stappen dus voor nu positief! Zaterdag scannen of hij er nog mooi zit en dan laten we haar lekker met rust +:)+

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:46

Super Courtjuh!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:05

Super kak he Murosch, van die veeartsen die afwijkende dingen niet kunnen vertalen naar 'ja' of 'nee'...

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:15

Ah super courtjuh!!

Mag haar hier eindelijk voor stellen. Mijn nieuwe dame en tevens laatste combinatie. Ze is uitgerekend april.

Wondergirl Of The Fairy Tale Ranch
Moeder van meerdere kampioenen en een baps 1ste premie goedgekeurde zoon.
Zij is drachtig van Empire Of The Fairy Tale Ranch. Superster hengst welke ook meerdere kampioenen heeft voorgebracht.

Wonder
Afbeelding

Empire
Afbeelding

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:53

Luna: wat ene knap hengstje. Hoe oud is Wondertje?

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:10

Bah murosch wat irritant! Welke dierenarts heb je? Ik zoek ook nog een om mijn merrie weer te controleren. Ben wel benieuwd hoe klijndijk bevalt. En of er veel vrouwen werken :))
Denk dat die qua armen wat beter bij mijn ponytje passen dan grote kerels :=

Luna mooie combi heb je gemaakt!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:32

Voor omgeving amsterdam en amstelstreek weet ik een hele goede! Had vorig jaar 100% en dit jaar 1 niet tot nu toe die er ook mee is gestopt na 3x proberen. Merrie heeft ook de baarmoeder van een 2,5 jarige lijkt wel dus appart geval...

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:46

Wat goed sparky gelukkig eentje gepopt dus

Murosch wat eigenaardig van die dierenarts en eerlijk geeft die ook niet veel vertrouwen. Nu moet ik zeggen dat niet alle dierenartsen er veel kaas van gegeten hebben. Sommige hebben maar enkele drachtige merries op een jaar.
Ik rij daarom ook altijd naar kliniek daar hebben ze echt goeie kennis van zaken en goed materiaal ook. Je kan daar 24/24 uur terecht voor controle zonder afspraak.

Luna wat een knappe nieuwe aanwinst en mooie combi echt waar daar komt een prachtveulen uit.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:18

Wonder is er 13. Dus hoop nog een paar leuke veulens uit te halen.

Alle credits van de combi naar haar fokker. Die heeft de keuze gemaakt :)

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:32

Courtjuh wat fijn dat het gelukt is.. hopelijk zit er zaterdag nog een mooi vruchtje!

Luna gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Inderdaad een leuke combi :)

Diertjec

Berichten: 4629
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:45

Courtjuh, dat is fijn! Hopelijk blijft de ander zitten :)

Murosch, dat is vervelend zeg, nu weet je nog niks. Misschien dan idd handig om naar een kliniek te rijden.

Gefeliciteerd Luna, mooie combi!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:04

Vraagje heeft iemand hier ervaring met koorts tijdens begin van de dracht? Sal had vandaag koorts en blijkt ook plat on de stal gelegen te hebben (ze is erg gevoelig en als ze niet lekker is gaat ze meestal wel liggen) beide keren had ze ook tijdens de nesteling een soort van koliek dit keer niet dus eerst dachten we dat ze niet drachtig was. Nu zei mijn dierenarts dat ik moest wachten tot 12 weken dracht met enten omdat ze door de koorts kunnen afstoten. Nu raad je het al ben ik beetje in paniek of ze nu aan het verwerpen is. Ze is 2x eerder hitte bevangen geweest en had nu dus eerst het idee dat ze dat nu weer had ik heb na een aantal keer afspoelen haar temperatuur weer wat lager gekregen maar helemaal happy was ze niet wilde ook geen slobber (wel plukje hooi) en maak me toch wel zorgen. Stal houder zegt dat het niet zo snel verwerpt maar ik maak me zo druk en wil morgen vroeg de dierenarts bellen om te scannen maar mss kunnen jullie me een klein beetje gerust stellen? Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind ze wel helder uit de ogen kijken

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:09

Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee en zou wachten tot volgende week en dan even een scan doen voor ee zekerheid. Je kan het maar beter weten...

Als je merrie verder maar gezond is want dat is het belangrijkste!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:35

Ik heb nog nooit een merrie met koorts gehad vanwege de dracht.. Ik ken de merrie natuurlijk niet, maar ik vind haar wel wat 'zielig' ogen.. Ik zou niet morgen scannen, eerst maar eens opknappen. Volgende week eens checken?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:10

Ik ken t ook niet....

Zou ook even afwachten en ergens volgende week scannen.

Hier dag 50 aangebroken :D duurt nog lang maar blijft zo leuk om mee te mogen maken. Jill heeft nergens last van, doet het supergoed en mn vriendin vertelt elke keer als ze op haar zit dat ze niet alleen op Jill rijdt maar ook op "Bonkie" :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:24

Ken ik ook niet koorts tijdens dracht. Beginnend kwaaltje?
Scannen heeft nu toch geen zin daar zou ik ook mee wachten tot volgende week.
Probeer wel de koorts in toom te houden want dat is slecht voor het vruchtje.