[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:14

Ooh dat is inderdaad niet duur! Bij de IJslanders ligt het dekgeld bij pas goedgekeurde jonge hengsten zo rond de 500 euro. Voor echte sporttoppers die je op de wereldkampioenschappen tegenkomt gaat het richting de 2000. Ik had een maximum budget van 850 euro voor de dekking zelf, exclusief weidegeld. Daar ben ik onder gebleven.

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:34

courtjuh, ga je nog een keer voor Cassanova? Ik heb er nu van Cassanova 2 drachtig de eerste ronde. Eén voor de derde ronde in de wachtkamer en één twee rondes geïnsemineerd niet drachtig.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:47

elfje72 schreef:
courtjuh, ga je nog een keer voor Cassanova? Ik heb er nu van Cassanova 2 drachtig de eerste ronde. Eén voor de derde ronde in de wachtkamer en één twee rondes geïnsemineerd niet drachtig.



Gut ik twijfel zo.... ik heb niet voor niets gekozen voor Cassanova en niet voor don Cremello.... ik begreep wel van Marjolein dat hij enorm populair is... dus ook veel dekt...

De eerste keer had ze vocht ontwikkeling door het verdunningsmiddel dus dacht ik nog.. okay

Tweede keer was alles perfect en nog niet drachtig... dus ik vind het zo moeilijk...

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:57

Hier wordt maylinn vandaag of morgen gescant! spannend!! Hangt er vanaf hoe druk de DA nog is vandaag, anders komt ie morgen

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:45

Mijne was vorig jaar ook de eerste ronde drachtig van Cassanova. Het zegt allemaal niet zo veel denk ik. Als de cyclus niet normaal is maak je toch al minder kans.

Fleur is net geïnsemineerd, het ziet er goed uit dus fingers crossed... Ik zei dat ik niets meer zou doen daarna, maar ik laat haar toch nog een keer scannen zaterdag :+

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:05

Mijn merries hadden alle keren een goed ei maar toch niet drachtig. Ik hoop dat het nog wel gaat lukken. Ze heeft nu ook een veulen van Cassanova (vorig jaar in één keer drachtig) en daar wil ik er nog wel één van. De andere is een 3 jarige die straks onder het zadel gaat. Dan komt er van fokken waarschijnlijk niks meer. Don Cremello is voor geen optie.

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:33

Sorry, sorry, sorry, ik kom nog 1x heel ego doen :o

Aziza is toch nog drachtig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nadat mijn DA na 2x scannen twee weken geleden zeker met 95% zekerheid durfde te zeggen dat ze leeg was, kwam ik vorige week op de praktijk om mijn paspoorten te halen,en zei hij dat hij deze week toch nog een keer wilde komen scannen, samen met zijn collega (die vooral koeien scant). Dus ik was stom verbaast, aangezien hij eerder compleet overtuigd was dat ze leeg was.
Maar goed, begin van de middag belde hij of ik eind van de middag tijd had. Nou daar is natuurlijk altijd tijd voor, al was ik er inmiddels zelf ook van overtuigd dat ze leeg was.
Toen ging zijn collega scannen en zwom de kleine vrolijk rond inclusief hartslag <3

Dus toch 2 veulentjes volgend jaar *\o/*
Ben zo blij :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78559
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:50

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En ik denk dat Cassanova nu wel minder dekt, we zitten al weer later in het seizoen. Mijn merrie was vorig jaar ook direct drachtig van Cassanova. Nu een andere hengst genomen.
Ik ben trouwens wel duurder uit, maar dat ligt ook aan de tarieven van de DA voor insemineren. Was voor de scan en inseminatie nu ruim 250 euro kwijt (en dus in 1 keer drachtig). Maar, koerier komt altijd in de avond, dus zit ik ook meteen op avondtarief. En de hengst die ik nu heb is weer duurder. En verwacht nog een rekening van 55 euro voor de scan op kloppend hart.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:56

Sow, mijn HH komt gratis aan huis insemineren en met scanpakket van 170- kan ik zo vaak scannen als ik wil, al is dat dit jaar ook wel flink duurder, volgens mij door de BTW.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78559
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:06

Helaas zit mijn hengstenhouder niet in de buurt, 160km verderop. En die ponyhengsten worden maar door 1 hengstenhouder aangeboden.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:08

Wat een nieuws Roma, ongelooflijk!!! Gefeliciteerd meid, toch nog een kleine Aziza <3

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:21

Super nieuws Al Zawraa!

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:26

Wat super AZ! Fijn *\%/*

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:28

Ooh wat fijn AZ! Heerlijk nieuws! Waarom begon de dierenarts ineens toch te twijfelen?

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:04

Ooh geweldig AZ!! *\%/* Dat moet wel een mooie opvolger worden!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:06

Super AZ!!

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:08

Bedankt allemaal! Ben echt blij met dit nieuws, zo blijft mijn droom toch nog in leven *D

Wings_love schreef:
Ooh wat fijn AZ! Heerlijk nieuws! Waarom begon de dierenarts ineens toch te twijfelen?


Dat laatste weet ik ook niet. Ik vermoed zelf dat hij toch meer aan zichzelf getwijfeld heeft dan hij toe durfde te geven. Het was hem ook wel duidelijk aan te zien dat hij zich bestwel stom voelde toen er nu ineens een veulen door het scherm zwom :+

Zijn collega gaf trouwens wel aan dat het erg diep lag, maar misschien dat zij ook wat dieper gescand heeft omdat ze dat bij koeien gewend is? Of het is gewoon nu al een tegendraads veulen, ons allemaal zo laten schrikken :x

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:23

Dan zal het vast een merrietje zijn :))

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:26

Noisy schreef:
Dan zal het vast een merrietje zijn :))


Of een super stout dwars pest hengstje...shetlander in arab verpakking...

Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:27

*\o/* Wat fijn!

Wat zouden jullie doen? Witjes is voor het eerst gescand op 25 dagen. Ik twijfel om als de eerste drie maanden voorbij zijn nog eens te laten controleren of het veulen is blijven zitten. Of is dat niet logisch? Ze zit nu op 55 dagen.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:50

Neonlight schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En ik denk dat Cassanova nu wel minder dekt, we zitten al weer later in het seizoen. Mijn merrie was vorig jaar ook direct drachtig van Cassanova. Nu een andere hengst genomen.
Ik ben trouwens wel duurder uit, maar dat ligt ook aan de tarieven van de DA voor insemineren. Was voor de scan en inseminatie nu ruim 250 euro kwijt (en dus in 1 keer drachtig). Maar, koerier komt altijd in de avond, dus zit ik ook meteen op avondtarief. En de hengst die ik nu heb is weer duurder. En verwacht nog een rekening van 55 euro voor de scan op kloppend hart.


Denk je dat Cassanova nu weer meer vruchtbaar is dan? Of juist minder einde seizoen?

Hier komt de DA voor meerdere merries maar we zijn nu al bij de 3de keer. 1x hengstig gespoten. 2x choluron en al rond de 15x gescand alle keren bij elkaar. Voor hengstigheid, dracht enz. Het spoelen bij de overgevoeligheid voor het verdunningsmiddel.

Dan €150 voor insemineren door andere hengstenhouder. Dat was eigenlijk een pakketprijs maarja dat gaat niet meer door de heftige reactie op het verdunningsmiddel...

En ik ben er de laatste keer naartoe gegaan. Diesel en trailerhuur enz..... en dat nu nog een keer. Loopt aardig op hoor

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:10

Gefeliciteerd AZ wat super nieuws zeg.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:21

Courtjuh aan het einde van het seizoen hoeft het onder minder merries verdeeld te worden.

Als ik uit ga rekenen hoeveel ik al kwijt ben aan verschillende dierenartsen en weet ik veel wat dan krijg ik denk ik een rolberoerte.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:37

Az ja super!!!!!!

Die kosten kunnen flink oplopen ja! Ik heb gelukkig een eigen hengst. En deed een buiten af dekken. Nou die merrie pakte maar niet en hele rare cyclus en nu bleek ze ook nog eens eczeem te hebben. Nu dus gelukkig niet zo erg dat ze niet drachtig werdt maar ook mijn beste merrie kwijt voor de fokkerij.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:46

Barb super ik ga heel hard duimen!

Jeannaa het blijkt dus mee te vallen eigenlijk ik heb laatst aan m’n eigen dierenarts gevraagd en afgelopen week aan een andere en het is niet extremer dan andere jaren. Alleen zijn er dit jaar meer merries die overdragen.

Courtjuh ik ben alleen al €1000 kwijt aan insemineren (en operatief dichtzetten) dus ondertussen €2500 lichter in totaal...

AZ WoW dat is nog eens een echte meevaller!!

Woogy nou ik heb echt een hele hele lieve Shetlander is gewoon een grote knuffelbeerjte <3

Imre ik scande bij de vorige Drachten op 18 en 30 dagen en met 3 mnd nu ga ik 2 de keer op 45 dagen scannen omdat mijn dierenarts zegt dat ze tot 6 weken in het risico fase zitten en daarna in de meeste gevallen mooi blijven zitten. Ik wil denk ik met 3 mnd weer scannen maar effe kijken als zovee is.

Noisy als je terug bent van vakantie mag je vast meteen naar het nieuwe bankje gaan we gewoon vanuit :j
Laatst bijgewerkt door candalisa op 12-07-18 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt