[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:28

Mijn lijstje...

2005 hengst
2006 hengst
2007 hengst
2009 hengst
2010 hengst
2011 merrie
2012 hengst
2015 hengst
2016....merrie hoogdrachtig overleden, veulen eruit proberen te halen maar was ook al dood, meeste kans was dit ook een hengst

Daarna Sarona gekocht.
2017 hengst
2018 hengst

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:47

Ik vind het een wonder dat we nog geen tekort hebben aan merries als ik deze lijstjes bekijk }:0 (stille meelezer)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:56

Ohjee zal ik dan flo’s geschiedenis even doen :o
2015 merrie
2017 merrie
2018 merrie
En laatste veulen, al zei men da dat ik nu nog niet mag stoppen. >;)
Nou als die alleen merrie’s geeft, zit ik straks met een overpopulatie aan merrie’s :roll: heb er nu al zes staan :P
Bovendien was ze ook heel kleurig :D , palomino, valk en cremello. <3 het is een schatje wel.

Eerste veulen bij andere eigenaar was dus ook merrie.

Jessie is maiden dus geen statistieken.

Gefeliciteerd baudy met de drachtige merrie.

Az ja ken je tweejarige schoonheid nog. Zo jammer altijd die once in a lifetime horses.

Misschien kennen sommige van jullie men 2015 veulen nog. Die staat momenteel in training en men trainer is er stekezot van. Zo stuurde hij op fb: Some horses leave hoofprints on your heart and she is one of them.
Hoop dat ik ze nog mee naar huis krijg dan.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:15

De fokkers waar ik Mn pony’s weg heb hebben jaar op jaar steeds merries. De ene al 7e op rij dacht ik zo. Laat ze dat lekker doorgeven in de genen van due van mij =:)

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:12

Veel hengsten zo te lezen idd. Ik hoop op een merrie, als ze drachtig is :')
Vandaag ging het alweer een stuk beter met dr, normaal eten en iets minder dof uit dr ogen. Wel was ik achter aan het schoonmaken en zag wat bloed zitten in dr vulva -O- ik hoop maar dat er 1 vruchtje is blijven zitten. Morgen scannen, gelukkig.

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:08

Nynkster schreef:
De fokkers waar ik Mn pony’s weg heb hebben jaar op jaar steeds merries. De ene al 7e op rij dacht ik zo. Laat ze dat lekker doorgeven in de genen van due van mij =:)


Haha bij mij dit jaar de 8e op rij uit verschillende merries. Dus 100% merrie. Moet wel bekennen dat ik dit jaar dacht een hengst te krijgen... ik hoop dit toch wel door te zetten. Volgend jaar 3 kansen ;)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:12

Ik hoop ook altijd nog op een merrie met appaloosa-kleur. Die ene merrie die ik gefokt heb was een zwartbruine zonder ook maar 1 wit haartje.
Heb voor nu een zwart sjabrakbont of panterbont merrieveulen besteld. :P

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:23

Wat leuk al die veulenlijstjes!

Dit is mijn fokkerij van de laatste jaren;
2006 hengstveulen van Suffie ( Woestijn, achterwaarts na 3 dagen dood)
2007 merrieveulen van Suffie (redbag dood)
2008 merrieveulen van Claartje (redbag dood)
2009 hengstveulen van Claartje (Claartje dood, inwendige bloeding), Calimero heb ik nog.
2009 hengstveulen van Dana, Wonder is verkocht.
2009 hengstveulen van Wiske, Jupiter is verkocht.
2010 hengstveulen van Dana, Windjano is verkocht.
2015 merrieveulen van Lara, Dunja heb ik nog.
2015 tweeling van Luna (te vroeg geboren, dood)
2016 hengstveulen van Luna (foetotomie, dood)
2017 merrieveulen van Lara, Carlijn heb ik nog.
2018 hengstveulen van Lara, Felix heb ik nog.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:54

wat veel pech heb jij toch gehad suffie!

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:10

juval schreef:
wat veel pech heb jij toch gehad suffie!


Klopt, het is ook gewoon pech geweest. Alle bevallingen ben ik erbij geweest en daarom kan ik mij ook zo ongelooflijk boos maken als mensen heel luchtig doen over het waken. Het gaat veel vaker mis dan wij hier met z'n allen weten, alleen wordt lang niet alles gedeeld.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:33

Pffff Suffie idd... wat een pech!

Hier 12 merrie veulens - 7 hengsten

En Arany zn statistieken : 36 hengsten 34 merries, en nog 5 te gaan dit jaar :P

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:34

Ik voel me echt een beginner zo tussen jullie _O-

Wat een pech suffie. Hopelijk vanaf nu wel beter

Kabayo

Berichten: 14058
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:48

Mijn lijstje
2007 twee merries
2009 merrie
2016 merrie
2017 merrie (moeder en kind overleden)
Dus 100% merrie.
Ik wil graag 2 merries of 2 hengsten volgend jaar zodat ze gezelschap aan elkaar hebben :)

Suffie wat een pech heb jij gehad zeg :(:)

Fijn diertjec dat ze zich al weer beter voeld. Spannend morgen!

Az bij de friezen verkopen hengsten juist heel goed

Gefeliciteerd baudyh!

Heel erg intressant om te lezen hoe het werkt (of in theorie) met mannelijke en vrouwelijke cellen. Leuk!

Ik hoop maandag dan echt officieel op het wachtbankje te kunnen plaats nemen. Pff die merrie van mij haha. Morgen weer scannen

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:04

Jeetje suffie wat een pech ;(

Neon, oeff dat zijn nog eens hengsten :=

Fotsy, jij bent bevoorrecht met zo’n merrie-moeder :P

Ik wilde graag weer een eigen hengst, maar nu heb ik er totaal zelf 3, dus ik zou volgend jaar toch wel erg graag eens een merrie willen om op te fokken :o #duimduimduim!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:09

Leuk die schema’s
Hier niet veel vergelijking maar
2015 hengst
2016 merrie wel weet ik dat mijn merrie 1 keer eerder een hengstje heeft gehad.
Wij hebben toen met de scan gezien dat het een hengstje was was wel grappig bij mijn merrietje waren we laat met scannen om dit te zien omdat we in eerste instantie te horen kreeg dat ze niet drachtig was.
Ik moet nog 3 dagen wachten al heb ik zelf het vermoeden van niet ... ;(

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:00

2013 hengst
2014 2 merries 1 hengst
2015 1 merrie 1 hengst
2016 1 merrie 1 hengst
2017 2 merries 2 hengsten
2018 1 merrie 2 hengsten en 1 ben ik nog op aan het wachten. Mooi verdeeld dus :)

Gezien ik mijn hengst heb laten ruinen en verkocht is, hoop ik volgend jaar toch zeker op 1 heel knap hengstveulen om op te fokken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:07

Afbeelding

Dit is dus het enige merrieveulen wat ik gefokt heb. Niks geen wit te zien. _O- En een tuttebel eerste klas, nu nog. Ik wil graag een merrie, maar als het een tuttebel zoals zij is, dan toch maar liever een hengst. :+

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:29

Ik wilde eigenlijk al mijn combinaties andersom...Tara is ook een merrie onder de merries, sloeg als een malle als veulentje en is nu zo drammerig en eigenlijk ronduit lomp...Mijn hoefsmid noemt haar altijd een tomboy :D

baudyh

Berichten: 4289
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:52

Leuk die lijstjes. Beetje onbegonnen werk denk ik voor mij. We zitten tegen de 100 veulens aan. Dit jaar maar 2 maar in een top jaar wel 7.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:02

wauw Suffie, ik schrik wel van je lijstje.
en idd wat je zegt mensen doen heel nuchter.

ik hoop op een hengst :) maar merrie is ook welkom.
mijn eerst gefokte veulen was ook een merrie.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:29

Poeh Suffie, je lijstje is wel weer even een reminder van wat er allemaal mis kan gaan.

Ik heb geen voorkeur voor een hengst of merrie. Als het maar lukt allemaal dan ben ik zeer blij. :)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:58

Fijn om te lezen dat ik (nog) niet de enige ben die de handdoek nog niet in de ring gooit! Vanmiddag komen ze mijn merrie weer scannen, ik denk dat er nu wel weer een mooi eitje zit (aan de grote hoeveelheid scheten die ze laat en plasjes die ze doet zou het bijna niet anders kunnen) :') . Als het deze inseminatie ronde niet pakt dan proberen we het (eind) juli sowieso nog een keer!

En wat een hengsten worden er geboren zeg!! Laatst stond er ook een artikel op internet of een merrie geschikt zou zijn voor het hogere werk, omdat je bij de top vaak ruinen mee ziet lopen en maar weinig merries. Best interessant om te lezen! En van die optiek uit ook wel logisch dat (bij de rijpaarden) hengstveulens ook interessant zijn voor de sport. Toch heb ik een merrie besteld bij mijn paard haha! Maar ze moet eerst maar eens drachtig worden..

En nu even een bijleest post :)

De merrie van je schoonouders ie echt een draak zeg Pretty! Die doet haar naam wel eer aan, en dat met gevaar voor eigen leven… heb je al eens voorgesteld dat ze dr zelf mag vasthouden? :')

Vulina balen! Hopelijk is ze geen drager!

Woogy toch wel jammer dat ze niet drachtig is! Maar ook fijn dat ze goed genezen is, wat een schrik toen zeg!

Jammer Juval, weer geduld hebben dan maar en je merrie hengstig staren.. ik ken het gevoel :O 8)7

Diertjec succes vandaag! Hopelijk gewoon mooi drachtig, hoelaat komen ze scannen? Al_zarwa voor jou ook spannend.. zette de hengstigheid door of was het maar een dagje??

Fijn dat alles er nog goed uitziet Ciocolatto :) Kun je weer met gerust hart uitkijken naar een veulen.

Jammer linda dat je nog niet zoveel geluk hebt.. hopelijk de volgende ronde beter!

Jael, neonlight, knolselder gefeliciteerd met de dracht! *\%/*

Succes alle wachtende! Ik zie dat de wachtbank wel een upgrade heeft gehad, dat is wel fijn als want ik hoop deze week ook aan te kunnen schuiven. Maar ik beloof dat ik braaf een nummertje zal trekken :=

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:15

Neonlight schreef:
Ik hoop ook altijd nog op een merrie met appaloosa-kleur. Die ene merrie die ik gefokt heb was een zwartbruine zonder ook maar 1 wit haartje.
Heb voor nu een zwart sjabrakbont of panterbont merrieveulen besteld. :P


Ik weet het nog zo goed. :')
Jij spant wel de kroon hoor. :(:)

Verder doe ik natuurlijk mee met de hengstenfokkers. Al mag ik dit jaar niet klagen,ik had een merrietje! En dan verkoop ik haar. :P
Maar de hengstveulens die hier geboren worden zijn altijd nét dat meer dat we zoeken dan de merries.

Lisa stond ineens terug hengstig dus die laat ik nu nog dekken,ze veulent toch altijd netjes vroeg in de 320 dagen,dus dat kan er dan nog mee door. Hup,laatste poging.

Ben benieuwd of we donderdag bij het uitwendig scannen al iets gaan kunnen zien bij sommigen.

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:20

Als het goed is komen ze eind van de middag.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:04

Een maat van mij heeft het volgende mee gemaakt:
Aantal merrietjes hoog drachtig bij elkaar op de wei. Lag er gistermiddag iets in de wei wat bij nader onderzoek een veulen bleek. Volgroeid en helemaal af, compleet in alle vlies. Kortom dood geboren. 1 Merrie was heel zwaar daarvoor en nu dunner, dus balen de merrie zal bevallen zijn en baby verloren. Baby weggehaald en vanmorgen liep er een gezond veulen in de wei...naast dezelfde merrie. Ook een volledig af, groot veulen. Mama nu helemaal buik af. Alle andere merries zijn allemaal nog helemaal waggelbuikig.
Nou heb ik allemaal vragen die hij niet kon beantwoorden, veearts zou er vanmiddag pas heen gaan.

Nou ben ik bijvoorbeeld helemaal benieuwd hoe het kan dat zo'n bevalling zo lang duurt. Hoe dat werkt met de nageboorte? Is er 1 placenta voor twee vruchtzakken? Hebben ze elk hun eigen? De merrie was na de bevalling van de eerste niet vuil, na de tweede wel. Hoe zit dat dan met vruchtwater? Is het mogelijk dat de overleden baby 'verworpen' is omdat ze toch niet goed was?