[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:11

Blaze: kans bestaat wel dat baby eventueel ergens verstopt zit. Maar wat ik eerder ook aangaf, cystes kunnen valse beelden geven.

Ik vraag me weleens af of het nut zou hebben een zwangerschapstest bij een merrie te doen...Hetzelfde hormoon zit er immers in

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:13

Die bestaan wel al, vanaf 35 dagen geloof ik, urine testen..
Laatst bijgewerkt door Vulina op 19-06-18 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:15

Ik wist dat niet, koop je die dan bij de veearts?
Ik had laatst een test nodig en terwijl ik de gebruiksaanwijzing las, bedacht ik me 'zou dat voor paarden niet ook werken'...

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:17

En wat was de uitslag? :D

Caesar
Berichten: 9315
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:26

Vulina schreef:
En wat was de uitslag? :D


Scherp! Hebben we weer een DBT baby op komst ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:31

Die testen zijn niet betrouwbaar, ken iemand die had dat eens gedaan en zou een drachtige merrie hebben maar was nooit iets van gekomen.

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:38

Jammer blaze! Als je toch geen poging meer zou doen zou ik indd zowiso niks meer doen.. rustig afwachten, wie weet! (Maar ook weer niet teveel hopen anders is het alleen maar een teleurstelling..)

Kabayo weer op de wachtbank, spannend! Duimen dat het nu wel gepakt heeft!

Woogy, moet je iets vertellen??

Hier nog altijd geen hengstige merrie.. dag 25 -.- als ze morgen vroeg nog niet hengstig is ga ik even contact opnemen met de DA. Zou het kunnen dat ze misschien toch even drachtig is geweest?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:41

_O- negatief natuurlijk, ik wil gelukkig zeggen en hoop dat ik daarmee niemand tegen het hoofd stoot :D

Blaze08: zullen die niet 'net' zo betrouwbaar zijn als die bij mensen?

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:44

Dat durf ik niet te zeggen Woogy, ik ben sowieso een leek wat betreft voortplanting, maar de hengstenhouder heeft me gezegd dat die dingen wel bestaan maar niet bepaald betrouwbaar zijn. :+

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:56

Ja, zo'n zwangerschapstest voor paarden bestaat en bij mijn merrie klopte hij wel :D Ik heb 'm hier gekocht, maar dat is alweer 8 jaar geleden. Mijn Shet was toen gedekt en te klein om te scannen, toen heb ik het zo getest. Volgens mij gebruikte MarijeR van Dream Team met die mini's ze ook wel eens (sorry als ik het verkeerd heb :o )

http://www.foalguard.com/marepregnancytestkit.htm

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:57

Mij stoot je niet tegen t hoofd hoor Woogy, onze mensenbaby plannen liggen in de vriezer (oké, niet omdat we dat zo graag willen maar goed... soms werkt t gewoon allemaal niet mee) ;)

Zucht, hier wat troubles bij animal genetics. Ik had testformulieren opgestuurd om nog wat dingen te laten testen... Gentle zn resultaten waren mega snel binnen (en yes, ik had gewoon weer gelijk :D ) maar nu blijkt dat ze moeite hebben om het te testen gen uit haar sample te halen :=
Morgen hopen ze meer te weten en anders moet ik nieuwe haren opsturen _O-


Ik mag nog 8 dagen blijven zitten op t wachtbankje maar hoe langer ik erop zit hoe meer ik echt het gevoel heb dat ze gewoon mooi dragend is :D

Balen blaze maar ook erg begrijpelijk dat je ermee stopt...

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:02

CL: wij hebben alles behalve een kinderwens, vandaar mijn 'gelukkig':D

Ik hoop vrijdag Ebby te kunnen laten scannen op dezelfde dag als de warmbloed merrie van de buren. In beide zou een mini Jesse kunnen zitten dus ben rete benieuwd!

Ik ga eens kijken naar die pistesten, ben dan wel benieuwd waarom die van mensen als enorm betrouwbaar worden gezien, en die van de merries dan niet B-)

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:05

Zo'n test voor merries lijkt me best handig :) ik zal er maandag eens bij mijn da over vragen.

Mij stoot je ook niet tegen het hoofd woogy, eerst mn merrie en ik over een paar jaar, misschien, als ik wil en een stabiele relatie heb _O-

CL, spannend! Fijn als je zelf al wel denkt dat het zo is. Ik sta er neutraal in, omdat ik niet teveel wil hopen net als vorige ronde :\

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:07

Als die (zoals woogy ze noemt :+ ) pistesten werken dan wil ik dat wel is weten 8-)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:20

Je kan die testen gewoon kopen op mini horse shop. Nl en er bestaan twee soorten. Heb nog eentje liggen ongebruikt want je moet bijna chemicus zijn om het tot een goed eind te brengen, vond ik :P

Het is niet gewoon eens op plassen.

Jeetje woogy ik dacht dat je je bedacht had en toch zo een mensenlarve wou of hoe noemde je ze nu weer :')

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:21

Ik vond het al bijna zielig voor de 'gelukkig niet' baby ;) Of moet ik larf zeggen? :+
Wij hebben 3 jongens, genoeg ook O:)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:42

Fotsy: hoe werkt het wel??

Geen larf uit mijn lijf! :D Maar soms moet je even een pistestje doen voor de zekerheid. Kon daarna wel weer ademhalen :D

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:42

Haha Woogy ik moest gelijk aan die larves denken toen ik het las. _/-\o_ :')
Gelukkig niet dus! Ik zou zeggen knoop erin. :Y)

Kabayo

Berichten: 14118
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:20

Zou wel handig zijn als zon zwangerschapstest zou werken. Alleen ik zie mijn merrie (bijna) nooit plassen en als ze het doet ben je rr toch nooit snel genoeg bij? :+

Woogy duim dat er een kleine in zit!

CL nog maar 8 dagen wachtbankje. Ik nog 18 :+

Sparky hmm apart. Maar zilver is vanaf maart tot eind mei niet hengstig geweest. Nu is ze hengstig zonder te piesen. Dus je weet het soms niet

Jammer blaze

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:33

pretty schreef:
Haha Woogy ik moest gelijk aan die larves denken toen ik het las. _/-\o_ :')
Gelukkig niet dus! Ik zou zeggen knoop erin. :Y)


Volgens mij is het 1 larve trouwens...typte eerder larf :')
Maar ik laat liever de hele binnen boel eruit halen, maar laat dat orgaan nou niet te doneren zijn en het herstel erg lang...ik ben niet pro niets doen daar ben ik ook echt heel slecht in...

Kabayo: emmertje eronder hangen :D

Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:06

Lijkt me wel handig zo'n test maar ik zie mijn merrie ook niet vaak plassen als ik er bij ben.

Kabayo komt naast me zitten op het bankje

Vulina ook zo te lezen.

Wij hebben gisteren gespoeld met AB, daarna oxytocine erin. Ik heb vanochtend zelf gespoten en vanmiddag ook nog even een spuitje erin. Ook moet ik goed op haar gedrag letten, als ze weer gaat knipperen van achter dan moet ik met 14 dagen al scannen. Aan de hand daarvan zal blijken of ze aan de regumate moet.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:09

Ik zal testje eens zoeken en de handleiding inscannen. Het is best ingewikkeld. Je moet urine opvangen en dan door rad laten lopen en opnieuw opvangen omdat er bepaalde stof moet uitgezeefd worden ofzo iets en dat moet je dan in een proefbuisje weer opvangen en dan kun je gaan testen. :') zag dat ze de testen niet meer verkopen op mhs dus zal misschien toch niet zo efficiënt werken dan.
Noemde wee foal test en je had er eentje tot 120 dagen dracht en eentje tussen 120 dagen en weer ik niet meer.

Had dat probleem dus ook kabayo, kreeg geen urine te pakken.

Stel je voor woogy, een klein lieve larve :D nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :P

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:15

Ik zie mn merrie regelmatig plassen, dus dat is wel makkelijk hahah.

Barb, wat is een regumate?

Hahahaha larve _O-

Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:24

Diertjec het kan zijn dat het CL te weinig progesteron aanmaakt, dit is nodig om de dracht in stand te houden. Als dat zo is dan kan je het aanvullen met regumate. Ik hoop dat dat niet nodig is, ik zal tot dag 80 iedere dag dan progesteron moeten geven.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:27

Het is duur, gevaarlijk voor je eigen vruchtbaarheid (Woogy :P ) en je kunt geen enkele dag per ongeluk overslaan.. Liever niet dus!