[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:10

Spannend hoor AM, ik moet nog een volle week afwachten met Pris...vind het rete spannend zeg ik je

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:00

Woogy ik ken dat gevoel :')

Wild Thing lijkt totaal nog geen Intresse in andere paarden te hebben en nog echt een bitch zoals het hoort :+
Vorig jaar was ze elke keer met 17 dagen hengstig. Morgen zullen wij het weten...

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:08

Ik duim voor je!

Pris doet heel erg on-Prissig. Die is normaal of hengstig, of niet. Nu staat ze met haar kont naar de hengst te wijzen, staart opzij maar het moment dat hij haar aan kijkt, brult ze erover en zwaait ze met vier benen rond...Ik weet het niet :( Ze was wel echt niet hengstig voor ze hengstig werd toen we haar dekten. Dus misschien is dit hoe Pris drachtig is van een merrie? :x Ik ga er maar gewoon niet van uit. Krijg gewoon weer een hengst, of bruin of schimmel :roll:

Kabayo

Berichten: 14081
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:23

Ik ben echt intactief :+ Mijn fries breng ik 9 juni naar de hengst.

Ik wil graag nog een merrie aanmelden :D
Abby go Lightly
Turbo Magic merrie
Is mijn moeders paard :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is haar dochter uit 2016. Van Forty
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we laten haar dekken door Just Wimphof. We hebben contact gezocht met Van Uytert voor een hengstenadvies en wij zijn naar de hengstenshow geweest in Tolbert. Just wimphof was voor ons echt een uitschieter. Wij hadden een heel relaxed gevoel bij dit paard, die al zo jong zo ontspannen door de baan ging. Ook de bewegingen zijn mooi groot en ruim, en dat heeft de merrie wel nodig. Ook het karakter is zeer goed bij de hengst. Dat is ook bekangrijk
Afbeelding
Afbeelding
Ze word de volgende hengstigheid naar de hengst gebracht

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:17

Leuke combi Kabayo!

Ik kan het bijna niet geloven maar mijn gevoel was toch waar. Wild Thing is drachtig *\o/*
Ik wil nog niet te vroeg juigen na 2 slechte jaren. Maar voorzichtig positief kan al wel :j

Esmeralda is niet echt top hengstig. Die gaan we met 20 dagen hengstig spuiten.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:23

Gefeliciteerd Am !! *\o/*
Was ze vorig jaar wel eens drachtig gescand maar niet gebleven? Ik duim!

Mooie hengst Kabayo.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:26

Proficiat AM, hier ook wel de ervaring dat merries dikwijls makkelijker ‘vroeg’ pakken na een sukkeljaartje :P :) ik duim ook dat alles goed mag blijven gaan!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:36

Gefeliciteerd AM! Op naar de volgende 10 maanden!

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:57

2 jaar terug heeft ze haar vrucht verloren met 60 dagen. Vorig jaar was ze met de 2e x een klein vruchtje wat niet groeide, met 35 dagen hengstig gespoten en daarna vrij korte cyclussen. In totaal toen 7 cyclussen gehad en heel wat verzendkosten

Dus het blijft nog even spannend. De vrucht was vrij groot. We scannen voor de zekerheid over een paar dagen weer of het geen tweeling is. Leek er niet op, maar voor de zekerheid :j

Ze krijgt pavo fertile bij. En tot nu toe ben ik overtuigd!

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:20

@Vulina: Wat ontzettend leuk zeg zo'n groot bedrijf. Lijkt me bijzonder om zoveel zelf te fokken en ook andere daarbij te helpen

Welkom Happinez

Mooie combi Kabayo

Gefeliciteerd AM!

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:57

En weet je waarom ze de vrucht was verloren op 60dagen?

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:07

xLaraaj schreef:
En weet je waarom ze de vrucht was verloren op 60dagen?


Dat is moeilijk om te weten. Iets later dat jaar was haar veulen heel ziek geworden. Volgens kliniek door beleid van die stal. Bacteriën dus. We denken dat ze daardoor ook het vruchtje is verloren... Het veulen heeft een paar dagen aan de zuurstof gelegen en is gelukkig helemaal opgeknapt.

juval

Berichten: 13240
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:48

Ja! Ik meld mij ook voor het dbt2019.Vandaag heb ik een dekking gewonnen van de welsh b hengst Awlwoods Dream of Mowgli. Onze Smarti mag dus mama gaan worden.

Afbeelding
Afbeelding

Kojken of het net als in 2017 weer lukt om een valkje uit een schimmelxpalomino te krijgen.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:28

Wat leuk Juval! Welkom!

Ik kan het nog steeds niet geloven dat Wild drachtig is :')
Afbeelding
Wordt vast weer een knappert <3

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:09

Gefeli met de dracht am horses

Leuk juval welkom, hoe gaat je valkje van vorig jaar?
Gave combi

Knappe hengst Kabayo
En je moeders merrie is ook heel mooi.

Al nieuws van pris woogy?

Welkom Happinez
Nog even afwachten dan op dit veulen

Welkom gossa

Goeie keuze tinniie.

Enerzijds zou ik ook al graag starten, iets met kriebels :P maar anderzijds vind ik er niks aan die vroege veulens, ik heb er de faciciteiten niet voor. Ik zie dat ze hier nog steeds op het zand staan, euh modder veel modder dus, gras is nu pas gevet en gekalkt, kon niet vroeger. Wist trouwens niet dat ze niet mogen strooien als de ondergrond bevroren ligt en anders was het veel te nat.
En voor mij te koud om snachts uit men bed te moeten gaan stressen.
Dus ik ga nog geduld moeten hebben, al weet je dan nooit of het goed gaat pakken of niet en dan kan het al snel te laat worden in het seizoen. Pfff moeilijke keuzes altijd.

Eef93

Berichten: 116
Geregistreerd: 29-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:53

Fotsy schreef:
Gefeli met de dracht am horses

Leuk juval welkom, hoe gaat je valkje van vorig jaar?
Gave combi

Knappe hengst Kabayo
En je moeders merrie is ook heel mooi.

Al nieuws van pris woogy?

Welkom Happinez
Nog even afwachten dan op dit veulen

Welkom gossa

Goeie keuze tinniie.

Enerzijds zou ik ook al graag starten, iets met kriebels :P maar anderzijds vind ik er niks aan die vroege veulens, ik heb er de faciciteiten niet voor. Ik zie dat ze hier nog steeds op het zand staan, euh modder veel modder dus, gras is nu pas gevet en gekalkt, kon niet vroeger. Wist trouwens niet dat ze niet mogen strooien als de ondergrond bevroren ligt en anders was het veel te nat.
En voor mij te koud om snachts uit men bed te moeten gaan stressen.
Dus ik ga nog geduld moeten hebben, al weet je dan nooit of het goed gaat pakken of niet en dan kan het al snel te laat worden in het seizoen. Pfff moeilijke keuzes altijd.


Wij kunnen ook niet wachten. Maar ik vind het ook nog te vroeg. Ik sta op een pension stal en vind het wel fijn als merrie met veulen paar uurtjes naar buiten kunnen. Landseizoen begint pas eind april begin mei. Nu kan ze wel een paar dagen eerder op de wei maar is ook wel lekker idd als snachts wat warmer is

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 01:01

Vrijdag weet ik sowieso meer van Pris en in theorie moet ze zondag weer hengstig worden...of niet natuurlijk!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:05

Gefeliciteerd voor WildThing!

Hier zijn het weekend 2 gedekt. De Fries terug bij Appaloosa First Class en onze Gribaldi merrie ook bij First Class.
Jazz merrie staat wel al bij de hengstenhouder, voor embryo's te spoelen, maar is nog niet hengstig. Gister even bij haar geweest :) Ze laten haar er elke dag even uit, dat vind ik wel erg fijn..
Andere merrie zit nu op dag 6 na het veulen, dus even afwachten en insemineren. Ik weet alleen nog steeds niet met welke hengst

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:06

Mag ik hier ook gezellig meekletsen.zie hier al steeds über schattige veulentje voorbijkomen en merries die op knappen staan

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:07

We hebben een equador drachtig van jupiler s. Ze zit nu op 313 dagen en zit met smart te wachten :D
Ben zoooooo benieuwd wat er uit komt

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:33

Scilla123 dan moet je even verhuizen naar het DBT2018. Dit is voor nog te dekken merries. :j

Vulina schiet al lekker op! Alleen die laatste zal je wel snel moeten kiezen lijkt het dan. :D

AM horses de papa is ook wel knap hoor! Duimen dat ze het vasthoudt dan!

Juval welkom!

Tot nu toe is het hier bij 1 gedekte merrie gebleven. De anderen lijken nog niet duidelijk hengstig. Het is ook nog koud,en vroeg. Ik gok dat er dit weekend misschien nog wel iets gedekt gaat kunnen worden. De hengst voelt het dekseizoen alleszins aankomen. Alhoewel hij hitsig staat,hebben we hem nog gisterenavond even lekker gepoetst in de stalgang vol merries. Lief beest. <3

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:35

Ahhhh snorry :o

Maar hier ook nog een keus maken voor 2019

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:07

Waaaw de eerste merries al drachtig! Gefeliciteerd, super fijn als alles zo goed loopt! Is er trouwens een reden voor dat sommige van jullie al zo vroeg in het seizoen beginnen of hebben jullie gewoon de faciliteiten ervoor om je veulentjes met slecht weer langer binnen te houden?

Hier moeten we nog even geduld hebben, Daisy liet gisteren wel duidelijk zien dat ze hengstig was. We moeten altijd ongeveer 10 minuutjes lopen naar de binnenbak, en ze heeft de gehele weg heen en terug gehinnikt naar alle paarden die we tegen kwamen :P

Ben blij dat ze het nu wel goed laat zien, al slaan we deze nog even over en gaan we de volgende hengstigheid de eerste poging doen :) Binnenkort kan ik jullie ook definitief laten weten wie de toekomstige vader gaat worden :)

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:36

Hier zijn het mini's en we hebben een groot stalgebouw waar ze gewoon los kunnen rondscharrelen op het beton tussen de stallen als het te slecht weer is. Sowiezo krijgen ze hun beweging. Al is meteen de wei op natuurlijk nog leuker! Ik wil ze ook niet allemaal zo vroeg anders wordt het mij te gek, maar 1 of 2 vroege kan wel.

Anneliedream
Berichten: 0
Geregistreerd: 03-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:51

Eef93 schreef:
Goedemorgen,

Mogen Wij ons ook aanmelden? Ik hoop dat wij onze merrie drachtig kunnen krijgen van Jardonnay :+: we slaan nog 1 hengstigheid over want willen geen vroeg veulen. Word haar en ons eerste veulen als het goed gaat!

Jardonnay (Kannan x Indoctro)
[ [url=m/6CVIwf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dream of Glory (Canturano x Vasco)

[ [url=m/cJm49k.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vfpnbu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4tvylh.jpg]Afbeelding[/url] ]





Hallo,

Ook ik wil mij even . Ik ben Annelie de zus van Eef. Wij hebben samen Dream in ons bezit en hopen samen een mooi en gezond veulentje te fokken. En ik vind het natuurlijk erg leuk om de rest te volgen.

Groetjes Annelie