Sinds kort werk ik op een shetland fokkerij en heb ik dus een veulentje van nu 3 maanden oud gereserveerd (gaat en is nog niet van de moeder weg want ze is te jong). Nou is het zo dat ze zo eens loom overkomt.. wat blijkt nu te zijn, de eigenaar (fokker) is met het veulen en de moeder naar de paardenkliniek geweest en er kwam uit de bloeduitslagen dat het veulentje vitamine te kort komt
Nou krijgt ze per week 1 spuitje via de mond met vloeistof waar vitamines in zit en krijgt nu een beetje veulenbrok elke dag.. alleen het probleem is doordat ze soms loom is eet ze in mijn inziens niet genoeg
.. Ik wil niet dat ze overlijd.. Ze is niet mager en ook niet dun.. ze heeft een rond buikje en ziet er een beetje "iel" uit dus fijn.. help, hebben jullie tips en hebben jullie dit ook meegemaakt ? 
Groetjes
. Ik weet dat zo niet uit mn hoofd het voer van de moeder en welke ontworming zij gehad hebben van de fokker .. Ik ga daar is morgen achteraan en anders bel ik mijn DA op.. Wil wel het beste voor mn beestje