[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:16

Harvey, wat spannend zeg!!!

Gwen, bedankt voor de update weer. Wat een werk dat je dat bij gaat houden... hihi maar wel heel leuk!
Eigenlijk al belachelijk veel merries in de veilige zone zeg :oo

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:18

denk niet dat ze allemaal veilig zijn maar omdat het nog vroeg in het seizoen is heb ik ze allemaal erbij gezet :) als het straks drukker wordt ga ik wel echt pas vanaf 320 dagen doen of bij mini's vanaf 300 dagen.

Ja het is een klusje, daarom is het fijn als ik een pb krijg als je veilig bent, dat is makkelijker dan het topic doorpluizen :D

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:32

Oja Jolandje,de uiertjes beginnen te bewegen. Ik heb ze zelf ook wel graag elk in hun eigen stalletje om te bevallen.

Chantall moeilijk hé als je het niet weet? Hier idem met de eerste merrie. Dat is camerastaren.

Nikita ze doet gewoon mooi voort met uieren en het lijkt me prima in dit tempo hoor. :j

Femskie ik ben in elk geval benieuwd wat de combi gaat geven. Echt een leuke merrie!

Knolselder aan de hand van die uier was toen niet veel te zien natuurlijk. O:)
Maar goed dat ze toch drachtig is,aan de andere kant sneu dat ze zich nu niet goed voelt. :(:)

Vulina heeft die merrie al eerder veulens gehad? Kan zomaar ineens snel vullen natuurlijk.

Spannend Suffie,dat zou zeker wel een mooi cadeautje zijn!

Myrthe dat vlot ook lekker. Koliek er nog bij nu,jeetje,ze houdt je wel bezig zo.

Harvey dat zal nu vast wel vlug komen hoor!

Kimsel schattige babybuik heeft ze.

Dankje voor het lijstje,wel handig zo te onthouden wie er spannend is!



Hier nog niks. Wel gaat de spleet tussen de uier steeds verder dicht. Dus ze werkt er wel aan.

Op de foto de vosbonte. De bruinbonte is Lisa en de zwarte Nikita,die ook drachtig zijn. Ze houden zich altijd wel samen zo,leuk clubje.

Ik vond ze verdacht veel scharrelen in haar stal en achteraan haar stal gisterenavond maar haar hooi bleek ook overal rondgesmeerd te liggen vanmorgen. _-:(
Ze eet ook minder en als ze ligt laat ze graag het alarm meerdere keren afgaan (zelfs met slaapstand),dus ze ligt niet heel lekker meer. Ondanks ze niet dik is. :))

Afbeelding


Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:33

Okee even een serieuze bijleespost :list:

@Tiinnie; ik vind haar inderdaad ook wel lekker rond voor een maiden. Maar he weet je tenminste zeker dat ze drachtig is. Ben echt zo benieuwd wat hier uit gaat komen qua kleurtjes enzo 
@murosch; dan is het inderdaad wel heel bijzonder. Suus ziet er in ieder geval super uit!
@harvey; nou laat haar nog maar even wachten dan hoor, het is zo ontzettend koud buiten. Vanaf vrijdag wordt het beter geloof ik. Die symptomen die je omschrijft had Jonne ook op zondag, dacht toen ook dat het zover was. Maandag begon ze melk te druppelen en uiteindelijk is ze die donderdag bevallen dus zoals Twinklebel zegt denk ik dan ook het draaien van het veulen.
@Karin; spannende dag vandaag voor jou.. Ik ga duimen voor je dat ze gewoon drachtig is. Jonne toonde trouwens ook regelmatig hengstig gedrag tijdens haar dracht hoor..
@yfkelover; hahaha die dromen zijn zo herkenbaar. Ik had een keer gedroomd dat jonne bevallen was van een voskleurige hengst. Best knap voor een fries toch?! 8)7
@moratoetje; ik vind paps echt zo stoer, gefeliciteerd met je punten :D
@femskie; ze ziet er goed uit, maar hebben jullie ook nog eens sneeuw?!Bah!!
@Splinterz; gefeliciteerd met je puntje, lekker genieten van de zwangerschapsverlof nu :D
@Pretty; haha in jouw geval maakt het dus niet zo heel veel uit of je er een met of zonder slaapstand hebt :’) ze moet gewoon nog even wachten tot de vorst voorbij is hoor!
@jolandje; glowy groeit langzaam verder, maar ze doet het wel rustig aan zeg. Ik zou ze trouwens ook met de bevalling eventjes uit elkaar halen.
@Chantall; spannend weer!!! Ben benieuwd wanneer je/ze ons gaat verrassen met het tweede veulen :):)
@nikita; is inderdaad al flink wat uier, maar dat kan nog veel groter hoor. Als ik zie wat Jonne had op dat aantal dagen..
@Jester; ach wat een poepie! Gaat alles goed met beide? <3
@knolselder; wat super fijn dat je onzekerheid eindelijk weg is bij roosje!!! :D Hopelijk zet ze haar dracht nu gewoon gezond voort!
@Vulina; pff ze neemt wel echt haar tijd zeg…
@myrthe; dat is vervelend zeg.. sterkte met je merrie! :(:)
@Kimsel; die groeit ook lekker door, ze ziet er wel echt nog goed uit. :)

Hier gaat alles gelukkig nog steeds erg goed. Gister hebben we de eerste valpartijen door de paddock gehad. Kleine aapie denkt dat ze heel wat is :roll: Best lastig als je hoofd sneller werkt dan je benen hoor := Loopt nog steeds niet achter mama aan maar rent het liefst in een keer de stal uit zo de paddock in zonder op een van ons te wachten. Komt dit nog goed? 8)7

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:42

Hahaha drover wat een eigen willetje, dat belooft wat voor later als ze groot is :D

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:44

@jester; gefeliciteerd met je mooie veulentje!
@vulina; er begint gelukkig iets. Dan hoef je in ieder geval niet meer te twijfelen of er wat gaat komen ;)
@knolselder; toch een veulentje! Zo zie je maar dat je er soms niets van kunt zeggen en dat scannen uitkomst bied.
@gwenvd; ze houden je zo lekker van de straat. Ik tel geen dagen, houd gewoon het aantal maanden bij. Dus ik zal je geen werk verschaffen. Overigens zit ik ook pas eind april.

Hier heeft er eentje het lekker voor elkaar. Heb wel een dekentje opgegooid (150 grams) zodat ze net wat warmer blijft en minder hard hoeft te werken om warmte vast te houden. Ze doet het verder gelukkig goed!
Papa in spe was trouwens op de Hengstenkeuring weer de beste van zijn jaargang (net als vorig jaar), dus nu extra benieuwd wat eruit komt!

Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:34

fijn Annelies dat je hebt laten scannen, toch een kleintje voor roos , spannend hoor
gwenvd, mooie lijst al, dat word leuk de komende weken, toch wel handig zo'n overzichtje
ceasar wat een knap koppie zit er toch op :)
Harvey spannend L(

ja zodra het spannend word zet ik ze wel apart, eigenlijk doe ik dat elk jaar wel, maar nu voelt het anders, weet niet waarom :)

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:48

Wat fijn dat je toch een veulentje krijgt van roos!

Er zijn dus best al veel paarden weer veilig aan je lijstje te zien!

Mooie buikjes komen er ook voorbij zeg! Straks hopelijk bij iedereen weer gezonde vrolijke veulentjes!

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:47

Hier even weinig nieuws. Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd en lig voornamelijk voor pampus door de narcose nog. Lees wel alles mee maar ben even niet zo actief. Tooske moet nog 41 dagen tot uitgerekend. Gaat lekker snel.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:48

ldenboer, beterschap :D

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:51

Ik vind de mijne nog niet zo zwaar voor 285dagen ( merrie is 4 en is haar eerste veulen)

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:51

die zit idd nog mooi strak in't pak :)

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:58

Sterkte Ldenboer!

Die is zeker nog bescheiden Kara, wat een leuk dier!

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:59

Aangezien dit het eerste veulen is wat ik gok, vraag ik me af is ze niet te slank? Want ze moet nog maar 2 maanden

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:00

Mijn merrie bleef bij het eerste veulen ook zo slank Kara! Nu bij de tweede is ze nu al dikker als toen op het eind. En ze moet nog drie maanden....

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:05

Oh gelukkig, maak me dan al zo’n zorgen

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:10

Sterkte ldenboer! Hopelijk knap jij zelf snel op.

Zo kara, die ziet er nog goed uit! Leuke merrie

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:34

Dank je wel. Ik hoop dat ze na het veulen zelf weer wat gaat groeien... anders wordt ze fokmerrie?

juuljb

Berichten: 753
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:36

Harvey1991 schreef:
Wij zitten nog steeds te waken bij Ziva. Sinds zaterdagochtend was ze aan het harsen, dit is gisterochtend overgegaan in kegelen. .


misschien een beetje een stomme vraag, maar wat is het verschil tussen harsen en kegelen? :+

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:43

Leuk de lijst zo

Harvey
Spannend ik hoop voor je dat het er snel en gezond is :D

Kimsel
Mooi overzicht ze ziet er goed uit

Gwen
Veel werk maar wel erg leuk :j

Pretty
Mooie rondje buikjes hebben ze
De gevlekte tietjes zijn extra schattig <3

Droversrun
Heerlijk fries racemonster vraagt om een filmpje van d'r

Caesar
Wat een droppie, wie is de vader van het veulen?

Ldenboer
Beterschap

Kara
Ziet er inderdaad nog mooi strak uit dat buikje
Love de buik vlek, wat voor bloed is ze

Eusja schiet ineens op d'r uiers zijn een stuk voller en ze is duidelijk wat chagerijniger op de andere paarden

Dat was het verloop van afgelopen maand
Afbeelding

En vanmorgen moest er duidelijk verder van af dan eerder haha
:P
Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:45

Hier nu dan toch iets meer progressie :) Afbeelding

Afbeelding

En de merrie van mijn zus op 318 dagen vandaag;
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:46

Ah, die is goed bezig Seven! Het weekend zou mooi zijn, dan wordt het weer wat minder koud.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:47

Lijkt goed Seven! +:)+

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:48

Word alweer spannend!

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:48

@ fyjuul:Harsen is plakkerig, geelachtig spul. Kegelen is echt melk lekken/witte druppels

Kegelen: (meestal vlak voor bevalling -uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :P )
Afbeelding

Harsen: (vóór het kegelen, kan zelfs enkele weken op voorhand al voorkomen)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 27-02-18 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt