[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:33

Rowan veel sterkte..zo ellendig,waar kwam dat ademtekort dan ineens vandaan? Van de pijn? Er moet toch nog iets geweest zijn naast die maagzweren denk je dan. Arm dier en arme jij,nu had je de hengst van jouw dromen,was het ook nog eens jouw vriendje en dan na alle moeite toch de strijd verliezen. Ik leef met je mee. :(:)

Pradadaan jij ook veel sterkte met het verlies van jouw maatje. :(:) Woelige tijd achter de rug met die droes op stal en alles. Hopelijk nu weer genieten van de dracht. Ze ziet er goed uit.

Knolselder wie is roos weer? Het vosbontje? Ik hoop dat het straks ook wat rustiger mag worden bij jou en je weer kan genieten/toeleven naar de veulentjes.

Moratoetje mooi buikje heeft ze al.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:45

Wat vreselijk DL, na al die ellende waar jullie door zijn gegaan hem alsnog kwijt....heel veel sterkte!

Pradadaan ook al ellende, wat is dat toch hier op het moment....sterkte!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:47

Sterkte Dustinlover Y;(

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:47

pretty schreef:
Rowan veel sterkte..zo ellendig,waar kwam dat ademtekort dan ineens vandaan? Van de pijn? Er moet toch nog iets geweest zijn naast die maagzweren denk je dan. Arm dier en arme jij,nu had je de hengst van jouw dromen,was het ook nog eens jouw vriendje en dan na alle moeite toch de strijd verliezen. Ik leef met je mee. :(:)


Er was inderdaad meer/iets anders aan de hand. Ze heeft sectie laten verrichten. Maar het is uiteraard niet aan mij om dit openbaar te maken dus ze zal haar verhaal vast doen als ze er aan toe is.

Ook hier wil ik je heel veel sterkte wensen Ro! Je hebt alles voor hem over gehad, je hebt er alles aan gedaan, denk terug aan al het moois wat hij je heeft gebracht en hopelijk nog mag brengen in de vorm van veulentjes... :(:)

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:08

Ik duim dat Jolene je een bloedmooi champagne hengstje geeft Rowan...

Roos is inderdaad de vosbonte.
Ze heeft echt niets buik meer. Of het veulen moet op een heel onopvallende manier gaan liggen zijn. Ook lijkt er opgedroogd bloed aan haar vulva te zitten. Maar niet dat haar benen echt vies geweest zijn ofzo...

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:13

Oh wat een naar nieuws.. heel veel sterkte met het verlies dustinlover!
Verdrietige berichten allemaal.. Y;(

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:57

wij hebben vanmiddag een camera beveiligingssysteem gekocht, een foscam, moet alleen nog een monitor los kopen, volgende week gaan we hem aansluiten, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien :D

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:49

Ook hier enorm veel sterkte Rowan, wat vind ik dit verschrikkelijk voor je..

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:49

Potverdikke, Dustinlover heel veel sterkte... Y;(

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:55

Ow DL heel veel sterkte! Je hebt zoveel voor hem gedaan :(

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:32

Sterkte DL jeetje

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:51

Heel heftig DL, na al die moeite hem alsnog moeten laten gaan. Heel veel sterkte met het gemis!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:05

Ohh wat erg DL! 2018 zou jullie jaar worden na al die pech vorig jaar! Wat ontzettend verdrietig :(:) Hopelijk krijgt Harley een aantal hele mooie kindjes!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:18

Vandaag ... onze 1ste merrie

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 25-01-18 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:20

chantall, prachtpaard is het , en het schiet al lekker op zo :)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:34

AniekR schreef:
Knolselder schreef:
Aniek, heb jij dat mooie merrieveulentje van 2j terug nu eigenlijk aangehouden? Weet nog dat je erg in dubio zat.


[ [url=m/B6rRGR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e2b8Ff.jpg]Afbeelding[/url] ]

En meest recent, lekker op stal in de opfok:
[ [url=m/axoKt2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die staat dus tussen de friezen zoals ik hierboven liet vallen ;)

Behalve harig nog steeds heel mooi! Ze moet dit voorjaar alleen wel nodig een groeispurt krijgen, anders gaat ze wel verkocht worden :o


Ik blijf haar leuk vinden <3 Heerlijk al dat haar! Zo heb ik er ook paar staan _O-

jolandje schreef:
arianne, ik heb niet zo'n geweldig geheugen, maar die namen vergeet je niet zo makkelijk :+ vorig jaar idd geen veulens gehad, in 2016 waren camille en glowy drachtig camille beviel in begin maart van saphira , die heb ik nog steeds, en glowy kreeg een dood veulen, omdat ze al laat was en het heel moeilijk had, ze was er bijna niet meer geweest, hebben we ze beide niet meer laten dekken, vorig jaar mooi op tijd begonnen en beide merries door dezelfde hengst laten dekken, tot nu toe gaat het goed :j
dit is saphira afgelopen zomer in de wei


[ [url=m/SmUekD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een koppie zeg, oliebol zeg die is poepie chique..

Luna2006 schreef:
Pfff suffie wat een miserie zeg... alvast heel veel sterkte met de verliezen. En die paddock komt vast ook wel goed. Zal wel even balen zijn nu.

Voor 2019 hoop ik mijn nieuwe aanwinst te kunnen dekken. Die wordt 3 dan. Alleen zo moeilijk n hengst kiezen. Alles met mon cherie in valt voorlopig af. Haar ouders hebben beide mon cherie als vader.
Als veulen kampioen geweest. Als enter 1 show gelopen en n 1ste plaats. Hoop dat ze als twenter toch zeker weer die 1ste premie haalt.
[ [url=m/3e0rqF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook al zo knap ding! Zijn beide ouders zelfde vader? Dus op als je op zou schrijven is het Mon Cherie x Mon Cherie? Goh dat die fokkers dat durven maar ze is niet minder mooi om!

stal_HD schreef:
Update flirt. De medicatie slaat aan en ook het op het zand zetten. Ze is blij, attent en reageert volgens mij super op de bute. De kuur is voorlopig nog niet afgerond, maar we zijn al weer wat positief. Nu hopen dat ze weer snel goed loopt en de kanteling over 7,5 week duidelijk minder is geworden.


Blij dat ze er goed op reageert dat geeft je wel meeste rust.

Myrthee_ schreef:
Jullie gaan zo hard dat het al moeilijk is om bij te lezen zeg!

Ik las dat er merries hadden verworpen. Wat erg zeg. Sterkte!

StalHD fijn dat de medicatie aan lijkt te slaan!

Kabayo, welkom terug!

De eerste zijn al bijna aan de beurt! Ben erg benieuwd!

Wij zitten vandaag op 283 dagen dracht. Nog een krappe 40 dagen tot we in de veilige zone zitten. Maar tot nu toe lijkt mevrouw nog geen haast te maken.[ [url=m/HflqkE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tYI7iE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knappe merrie! Ze ziet er goed uit!

Tinniie schreef:
Het gaat hier echt super hard amai!

Ik duim mee StalHD, hopelijk blijft het zo de goede kant op gaan !

Veel friezen inderdaad, ik lijk dit jaar arabieren te missen? Meestal verwachten we er hier toch ook elk jaar enkele he?

Wij laten de veulens wel altijd inenten, onze dierenarts komt standaard dezelfde dag of de volgende morgen langs op controle en worden dan meteen geënt.

De dames gaan hier ook stillaan hun laatste loodjes in.
Satinka is echt huge (nog +-54 dagen te gaan )
[ [url=m/4LhrEe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jade is altijd iets subtieler (nog +-53 dagen te gaan )
[ [url=m/LvxDcf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bij Kiki begint er nu iets of wat buik te komen denk ik. Maar zij is maiden en nog maar bijna halfweg
[ [url=m/8Q7RuX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Satinka is echt giga!! Maar ik blijf jou collectie zo gaaf vinden! Kan echt genieten van je veulen variatie <3

Vulina schreef:
Ik geef de veulen prik niet omdat;
Er zitten eigenlijk 3 dingen in.
1 vitamine cocktail
2 antibiotica
3 tetanus anti stoffen

Nummer 1 is niet nodig als ze gewoon genoeg melk en voedingsstoffen binnen krijgen. Daarbij is eenmalig een vitamine cocktail geven weinig zinvol, dat zul je moeten herhalen.
Nummer 2 is alleen werkzaam als je het meerdere dagen geeft. AB werkt niet als je het 1 dag geeft. Daarbij zijn er verschillende soorten AB voor verschillende situaties, waarbij deze AB maar net moet werken waarvoor je het nodig hebt.
Nummer 3 zit in de enting die ik ca 6 weken vtv geef en in de biest.

Bij te weinig anti stoffen hebben ze plasma nodig. Daar werkt een veulenprik niet voldoende voor.
Bij bijvoorbeeld veulen ziekte hebben ze véél te weinig aan de AB uit de veulenprik. Dan moeten ze meerdere dagen, heel gericht, aan de antibiotica.

De kosten zijn voor mij onbelangrijk O:) Ik vind het gewoon onnodig :)


Ben wel mee eens, en ik geef gewoon niet graag onnodig AB want je dood ook de goede bacteriën. Ze hebben het allemaal niet gehad, echter was Creme de enige die ik ziek heb gehad maar ze bij
de kliniek nog steeds voor een raadsel stonden wat het nou was.

Moratoetje schreef:
Ik lees braaf mee, jullie gaan alleen zo hard :(:)

Van de week weer wat foto's gemaakt van mijn drachtige dames.

Beau is vandaag 230 dagen drachtig! De foto is van afgelopen maandag :o Ze begint trouwens ook al behoorlijk te verharen :o
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En een tietfoto :D
[ Afbeelding ]

Armanda is vandaag 174 dagen drachtig, gisteren heb ik een poging gedaan om haar op de foto te zetten :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Van Manda nog geen tietfoto, er valt ook nog niets te zien :D

Sterkte Dustinlover Y;(


Zo die heeft veel tiet al! Dat heeft die van mij nog echt niet en die loopt gelijk met de jouwe.

Chantalll schreef:
Vandaag ... onze 1ste merrie

[ [url=m/fz2lxK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XeN36d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe die schiet mooi op! Hoeveel moet ze nog? Haar tietjes schieten al lekker op!

Zo mijn bijlees weer gehad.. :')

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:35

Dustinlover schreef:
Ik zal voorlopig toch nog niet zo actief zijn met reageren. Mijn hengst is helaas net overleden en ik kan alleen maar huilen. Ik hoop met heel mijn hart dat zijn veulentjes gezond ter wereld komen nu want dat is het enige wat ik dan nog over heb van hem.


Voor jou even los berichtje, vind het zo ongelofelijk klote ik zag je berichtje voorbij komen en was helemaal in shock het is zo vreselijk on eerlijk je hebt zo hard voor hem gevochten
dag in dag uit en het leek allemaal nu eindelijk beetje goed te gaan en hij zag er super uit. Rowan je hebt meer dan je best zelfs gedaan heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en ik hoop
dat je paar geweldige veulens van hem nog mag krijgen :(:)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:50

Ik heb even gekopieerd:

Ik heb sectie op hem laten verrichten. Mijn dierenarts vond het allemaal zo erg en heel de kliniek was meegaand met dat kleine witte paardje en ze wilde het zelf ook weten dus boden ze aan om dat voor mij te doen. Hij had infarcten in zijn darmen en uiteindelijk een buikvlies ontsteking die hem fataal is geworden waardoor hij ineens hoge koorts krijgt (40.2 toen ik er was). Wel is alles terug te leiden door de droes. 
Ik had Linda aan de telefoon helemaal over de rooie toen hij zijn laatste adem uitblies. Ik had het niet eens in de gaten en was alleen maar aan het zenuwen hoelang die veearts nog duurde want dat lijkt dan een eeuwigheid.. 
Het is gewoon *** hij was mijn kleine grote vriend en sloeg zich overal doorheen met dat geweldige karakter.. Voor mij was hij een once in a lifetime horse.. Had zo'n geweldige band met hem.. is gewoon met geen woorden te beschrijven.

Zag zo even snel chantal met haar Welsh je en al best wat uier. Voor de rest ben ik echt een zeef en zo ontzettend verdrietig en dat ik weer in zo'n dal zit. In nog geen jaar tijd 4 paardjes af moeten geven is gewoon niet meer normaal en je gaat denken wat is het volgende.. is het nu nog niet genoeg.. Laat het asjeblieft stoppen want ik heb genoeg gehad en kan het gewoon niet meer hebben allemaal.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:58

DL: :(:) het leven is soms zo verrekte oneerlijk

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:07

Potver DL, tranen schieten in mijn ogen, jij hebt inderdaad meer dan genoeg gehad. Kan me je radeloosheid zo goed voorstellen....

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:18

Men hemel dl wat naar zeg, ik moet zeggen dat ik droes helemaal niet kende en al zeker niet wist dat dit zo nare gevolgen kon hebben.
Altijd zo jammer en zal je zien dat het bij die is die de once in a lifetime horse voor je betekende.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:20

Rowan die droes is echt ruk...het zorgt voor zo veel ellende,een kinderziekte noemen ze dat dan..
Ik leef zo mee met jou. Wel fijn dat ze sectie gedaan hebben,dan krijg je tenminste antwoord op jouw vragen. Soms vraag je je af,wat doe ik verkeerd en waarom altijd hier die pech,geloof me,ik zat zelf ook in een paardendip,..maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en je gaat weer vooruit..ik wens je straks n prachtig nageslacht van Harley en let goed op,dat gaat ie je geven,want je was zn maatje. Sterkte. :(:)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:21

Chantall nog even reageren ze gaat echt vooruit nu! Hoeveel dagen is ze nu?

Irisx94

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Schuinesloot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:30

Jeetje Dustinlover.
Wat enorm triest... Echt heel erg veel sterkte gewenst. Y;(

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:34

Pretty uhhh ... heb ik ff niet bij de hand maar nog een paar dagen geloof ik ... dan is ze save. Maandag meende ik.