[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:48

Balen dat ze al zo hb is, stal HD. Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat!!

Yfkelover, ik begrijp dat het niet leuk is. Maar helaas is placentitus ook echt niet leuk.. iedereen die op je reageert, probeert je advies te geven. Het is natuurlijk altijd aan jezelf wat je daar mee doet. Vanuit mij goede bedoelingen in ieder geval..

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:02

Prosecco schreef:
Mensen zeggen dit puur omdat ze bezorgt zijn om je merrie..het zou niet de eerste zijn die bevalt van een dood veulen, met zo'n voorteken. :)

Snap ik maar iedereen die mij persoonlijk kent weer dat ik alles voor mijn paardjes doe dus vanmorgen ook da gebeld dus heb de adviezen niet in de wing geslagen

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:04

Yfkelover we gunnen jou allen een gezond veulen! Zoals ik al zei,bij mij ging het ooit mis door onwetendheid. Dat zou me geen 2 x gebeuren. Als de uier nu weg is,is dat wel positief,laat het gewoon volgende week eens controleren dan ben je gerust. :j

StalHD arme Flirt..HB is zo naar. Ik heb hier ook een pony die het is en blijft aanmodderen ermee. Als het tegen deze zomer niet betert ga ik toch beslissingen moeten nemen. Zo sneu en zo zonde. Ik hoop dat Flirt nu snel betert. :(:)

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:19

Heb voor maandag morgen afspraak bij de dierenarts

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:19

Dat lijkt me helemaal prima! Ik ga duimen dat het niks is.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:20

jeetje mathilda, ik hoop dat het allemaal in orde komt met je meiske, pff zandpaddock, waar moet je dat doen? thuis?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:29

Heftig stal_HD, is zo pijnlijk voor die paarden HB....is die merrie ook nog drachtig?

Yvkelover, ik denk dat iedereen het goed met je voor heeft en je voor onnodig verdriet wil behoeden. Fijn dat de veearts maandag komt kijken, hopelijk zitten we er hier allemaal naast.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:50

Pff rot nieuws! Veel sterkte...

Yfkelover; je moet het niet persoonlijk opvatten.. is toch alleen maar fijn als mensen je waarschuwen? Het zou wat zijn als het hier geconstateerd werd en men zei niets. Hopelijk valt het allemaal mee en is er niets aan de hand :)

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:52

Afka goed van je dat de da maandag gaat kijken. Goed in de gaten houden. En de adviezen goed overwegen en bespreken met je arts. Een ongeboren veulen is zo kwetsbaar. Voor je het weet ben je het kwijt.

Nee flirt is niet drachtig. Ze heeft al eerder verworpen. Voor nu gelukkig maar. Kan ze ook vol op de medicatie.
Omdat er hier momenteel alleen maar pech is en ook geen veulens komen. Hoop ik dat het bij jullie allemaal voorspoedig mag gaan.

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:41

Sterkte stal HD, hoop dat ze er bovenop komt!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:10

Vreselijk stal HD, hopelijk geraakt ze er goed bovenop en vooral met zo weinig mogelijk pijn.

Jolandje wat lijken ze echt mini met een mens naast en idd zijn zomers andere diertjes gewoon :P

Ik denk dat iedereen gewoon advies wil geven zonder echt aan te vallen ofzo.
Het blijft wel echt interessant en leerrijk zo die dingen allemaal. Ik denk dat sommige fokkers hier al meer weten wat en hoe dan een standaard da want er zijn er maar weinige da die ieder jaar veel drachten bij paarden opvolgen.
De mijne is al bijna in pensioen en doet alleen maar grootvee en die zegt zelf dat hij nog vaak bijleert. Nou ja, af en toe leer ik hem dan wat bij over de kleurengenetica van paarden want ik denk dat hij voor dat vak echt gedelibereerd is geweest :') _/-\o_

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:13

Jeetje StalHD, wat een pech. Hopelijk knapt ze snel op!

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:25

Pretty, welkom terug!
Ik had de foto idd ook al een keer eerder gezien, mooi maar tog ook naar.

Murosh, mooi buikje krijgt suzie!

Wat naar van die verworpen veulentjes door de storm/stress!

Chantal, het schiet al echt op voor jou!

Seven, wat een lieve foto,s!

Prosecco, welkom!
Mooie combie

Jolandje, knappe buikjes!

Ceasar, aaaa lieve koetje!

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:14

Ha allemaal :wave: Ik wil ook graag weer meekletsen hier. Even een tijdje 'bokt-moe' geweest, maar nu het veulenseizoen weer een beetje in zicht komt begint het natuurlijk wel weer te kriebelen ;) Inmiddels de laatste pagina's doorgelezen, dus alweer iets op de hoogte van al het baby-spul dat we kunnen verwachten. Heerlijk vooruitzicht weer!

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:41

Fotsy; je zegt het goed. Er zijn hier bokkers die per jaar zoveel insemimaties / veulens krijgen dat je uit de ervaring leert. Het bewust maken van anderen hier kan net het randje zijn tussen het redden van een veulen of niet; in meerdere stadia. Ik zie hier over het merendeel (algemeen) altijd erg interessante dingen voorbij komen. Die pik ik ook op; ondanks dat ik er op dat moment zelf geen last van heb.

Wij hebben jaarlijks veel koe bevallingen, voorheen ook veel schapen maar een paard blijft iets aparts. Een koe mis je zelden en kan veeel meer hebben; een paard is in veel gevallen veel sneller "weg".

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:51

Sterkte stal hd

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:57

Wat een leuke foto's weer Jolandje, en het blijft zo leuk he, hoe anders ze zijn in winter en zomervacht.
Zelf Khaleesi die een mini shet is maakt een hele transformatie door:
Hoofd foto:(en de gladde foto is zelfs nog niet helemaal verhaard)
Afbeelding
Afbeelding
En lijfje:

Afbeelding
Afbeelding

Wat een leukerd is Koetje, lief snuitje!

Ach jeetje.. arme Flirt, heel erg veel sterkte en ik ga enorm duimen dat de uitslag van de IR iniedergeval negatief is!
Ik heb wel eens gehoord dat het fijn zou zijn als je het zand waar ze opstaan nat maakt, zodat het wat verkoeling aan de hoeven geeft.

Hier heb ik bij mijn eerste merrie ook met mijn handen in het haar gestaan toen ze ineens te vroeg uier begon aan te maken, dierenarts gebeld, die heeft een scan gemaakt maar vruchtwater e.d. zag er goed uit. Dus ik moest me geen zorgen maken. Die avond ging mijn (inmiddels ;) ) man nog even naar buiten en zag dat er een veulen geboren was en toen kwamen we erachter dat ze ondanks dus 3 keer scannen (1 keer op dracht, 1 keer op tweeling en 1 keer nog een dag ervoor wat ik op camera heb staan en ik aan de dierenarts vraag wat dat extra been daar doet en de dierenarts zei dat dat vast de navelstreng was...) toch een tweeling was... Uiteindelijk dus te vroeg geboren en daar konden we niets aan voorkomen helaas.

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:23

Sterkte Stal HD, hoop dat het snel beter gaat met Flirt!

Knappe Khaleesi!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:43

maartje khaleesi is ook echt heel anders , ik vind haar een hele knappe dame hoor :j

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:01

Ik vind het altijd zo leuk, net of je een nieuw paardje hebt :p In de winter vind ik ze zo onwijs schattig in hun fluffy vacht, en in de zomer weer heel mooi chique.
De tinkers maken ook een mooie wintervacht, maar daar is het verschil toch veel minder groot.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:41

Hier ook zo'n groot verschil haha

Afbeelding

Afbeelding

Mijn merrie op 181 dagen, wel zeer onvoordelige standfoto gezien de grond ongelijk is.
Afbeelding

Maris_

Berichten: 1455
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:47

Thanks allemaal :D !
Sommigen zijn al heel snel hier zeg!! Begint al echt op te schieten :))
205 dagen vind ik ook wel vroeg om uier aan te maken, die van mij zitten ook aan 200+ dagen en die hebben nog echt thee zakjes :+
@ Saltiga, mooi buikje! :j Leuke merrie heb je.. Van wie is ze ookal weer drachtig?
@ Chantal, wanneer moest bij jou de eerst ookal weeR ?
@ Pretty, bij jou dus ook al zo’n blubberbende, hier ook, vreselijk..
@ Seven, die heeft ook al een lekker buikje! Wat een lieve foto’s met je zoontje.
@ Jolandje, leuk die van bovenaf gemaakte foto’s! 282 dagen begint al op te schieten!! Haar buikje ook :P !! Camille is echt een ballon meer hè? Echt rond :D Wat een verschil ook winter en zomervacht! Heel ander paardje
@ Prosecco, welkom! Knappe merrie heb je! Leuke combi ook, ben benieuwd wat eruit komt!
@ Vasthi, wow, die boom! Gelukkig maar dat de paardjes oké zijn!!
@ Yfkelover, verstandig dat je de DA laat komen! :)
@ Caesar, wat een mooi koppie heeft Koetje <3
@ Stal_HD, oh wat balen zeg! Hopelijk slaat het snel aan en knapt ze op!!
@ Draaakje, mooie fotos zitten daar tussen!

Maris_

Berichten: 1455
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:47

Zo, ik ben weer bij! O:) :')

Irisx94

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Schuinesloot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:55

Wat een leuk topic. Heb de laatste 120 pagina's gelezen :+ Ik zou erg graag mee willen praten!
Ben namelijk al heel wat informatie te weten gekomen nu ik al die pagina's gelezen heb. Super leuk! :):)
Heel veel in dit topic zijn ook al bijna uitgerekend zo te zien. Spannend zeg!

Wel even snel voorstellen natuurlijk...
Mijn naam is Iris, bijna 24 jaar en voor het eerst dat ik een veulen fok bij mijn eigen paardje (eigenlijk stiekem nog E-pony). Ik fok met de reden dat ik graag dit veulen aan wil houden voor de toekomst en alles naar eigen hand wil gaan zetten. (met goede hulp natuurlijk)

Mijn paardje heet Annabel (v. Special D), dit jaar wordt ze 13 jaar en heb haar sinds 2011. Best wel wat pech gehad maar laatste jaren gaan super. Dit is ook het eerste veulentje voor haar. Op dit moment is ze 243 dagen drachtig <3 (Foto van vorige week)

Afbeelding

Foto van haar een paar maandjes geleden:
Afbeelding


Ze is drachtig van Toto's Boy (v. Totilas), een hengst die hier in de buurt staat. (ggk hengst bij AES) Gekozen voor deze mooie hengst omdat het wat groter is, een super karakter heeft en omdat de bouw van deze hengst Annabel totaal aanvult. geïnsemineerd daar en gelijk drachtig. Nu hopen dat het goed blijft gaan.

Afbeelding

Maris_

Berichten: 1455
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:58

Zo even wat foto's van de dames gemaakt.
Let niet op de viezigheid en strootjes, ze waren net buiten toen vanmorgen :+

Hinde 233 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Preben 221 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hanne 219 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding