[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:22

Iedereen de beste wensen! Hier volop druk met verbouwen van ons huisje <3 hopelijk wanneer ze aan huis heb staan meer mee kan praten. Binnen nu en 2/3 maanden hopelijk thuis :D

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:11

Iedereen gelukkig nieuwjaar! Op een jaar vol gezonde en knappe veulens <3

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:13

Jeetje Chantalll, arme merrie....bij Vien beweegt die ook regelmatig, maar gelukkig niet zo extreem als de jouwe...

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:22

Ja ... maar ze was nu ook wel een beetje boos. Weet niet waar het veulen mee bezig was maar fijn was het niet voor onze Schimp haha.

Ach nog even ... en dan mag ze smijten. **\O/**

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:13

Voor iedereen de allerbeste wensen voor 2018. Ik hoop voor ons allemaal een mooi gezond veulen.

Tooske had geen last van het vuurwerk gelukkig...alle paarden waren rustig op stal.

Jeetje... we gaan nu echt aftellen...gaaf!!!

esthertjeeej

Berichten: 50
Geregistreerd: 19-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:30

linda2008 schreef:
Welkom Seven en Esther! Zijn het voor jullie en voor de merries de eerste veulentjes?

Suffie, dat is al een mooi eindje op weg :j

Fotsy, aandoenlijk om te zien he?! Jupi heeft het ook dat ze al wat meer gaat liggen dan normaal. Ze toont niet alsof ze het zwaar heeft, maar je ziet dat ze wel regelmatig wat gaat rusten. Vooral als ze savonds weer op stal komt, eet ze haar buikje vol en gaat ze heerlijk slapen.

Gister Bucks haar veulentje weer gevoeld <3
Jupi is het eerst aan de beurt, bij haar voel ik niks. Angel waardeerd het niet als ik ga voelen, maar die van bucks lijkt een ware herrieschopper :j


Voor mijn merrie wordt dit het tweede veulentje, helaas is haar veulentje vorig jaar doodgeboren |( . Dus hopen maar dat dit jaar alles goed gaat +:)+ !
Iedereen hier de beste wensen voor 2018 trouwens :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:27

Gelukkig nieuwjaar en op naar gezonde mooi veulens en merrie’s

Jeetje Chantal waar is dat feestje? :') arme merrie ze was het er ook niet mee eens zo te zien.

Droversrun als je het niet vertrouwt even je da bellen. Ik vind echte uiervorming nog best vroeg voor aantal dagen maar zal vast zucht zijn. En hoe ziet haar uier er normaal uit want zo van de foto kan ik niet echt uit opmaken of die gevuld is.

Vuurwerk viel hier wel mee alleen had een van de paarden het klaargespeeld om haar Box en die van nog twee andere open te maken dus was verschieten toen ik op de cam keek om te checken deze nacht.
En dan heeft Flo de bitch, blijkbaar een aanval gedaan vandaag door de omheining door en slag gekregen op haar neus. Staat helemaal dik nu. Gelukkig kwam da toch langs voor de schaapjes. Ik hoop dat de zwelling dan gezakt is zodat hij iets kan voelen want ik voel niks, staat te dik.

Reneetjuh85
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-06-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:15

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Mijn merrie moet nog ongeveer 100 dagen. Nu de jaarwisseling achter de rug is komt het gevoelsmatig wat dichterbij.

Mijn merrie heeft ook zo'n uier als k het vergelijk. Mijn dierenarts zei dat 't zucht was. Ik kan zo snel even geen foto vinden.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:53

Natuurlijk ook hier iedereen de beste wensen voor 2018! Dat we allemaal maar geluk mogen hebben met onze veulentjes.

Skylger Roos is inmiddels over de 190 dagen heen en ik zie een heel klein buikje. Heb nog niet iets zien bewegen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:59

Wat een mooie merrie zeg <3

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 06:51

Fotsy, hoe is het nu met Flo en de zwelling?

Femskie, leuke merrie zeg!!

Jupi vandaag op 240 dagen, we gaan aftellen :))

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:10

240 al, wat gaat dat snel :D

Wat een leuke merrie is Skylger Roos, en inderdaad een heel bescheiden buikje.

Lastig Droversrun, jij ken je merrie natuurlijk het beste en kan zeggen of het zo rustig aan gegroeid is of er ineens zo was. Bij twijfel kan je altijd eens je dierenarts vragen om mee te kijken.

Wat leuk zo'n stuiter baby Chantalll! (voor je merrie wellicht iets minder fijn)

Bij jou zijn ze ook al zo ver Tinniie, leuk!!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:35

Wat lief van je Linda, straks om 14 uur komt da.
Ziet er zo uit. Wel moeilijk op foto te nemen maar de zwelling is toch goed te zien aan de neusbrug en ze lijkt er nu ook heel gevoelig aan. Gelukkig kan ze nog goed eten en ademen.

Afbeelding

Amai tinniie begint echt te korten

Het aftellen kan nu echt beginnen nu we in januari zitten

Femskie die is nog bescheiden

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:46

Hoe is het nu inmiddels met de bange hond Linda, is hij weer bijgekomen?

suffie, dat is fijn dat ze er niet bang voor zijn. Bijzonder is dat toch, sommige honden willen er het liefste op af terwijl andere het liefste in een hoekje kruipen. Zal wel vergelijkbaar zijn met mensen en onweer (kruip ik ook het liefste in een hoekje haha)

Mijn hond hield niet van vuurwerk, maar hij is sinds een paar jaar doof nu en hij merkt er helemaal niks meer van. Elk nadeel heb ze voordeel in dit geval :)

Suffie op 01-01-2018 om 10.31 zag bokt nog dubbel voor je... Leuk feestje gehad? _O-

Chantall gelukkig is het goed afgelopen. Stress kan inderdaad veel doen bij ze.

draaakje, jolandje. LdenBoer en luna de jaarwisseling goed doorgekomen met rustige paardjes, fijn!

Tinniie kan ik me goed voorstellen als ik die arme dames zo bekijk met hun meezeul-buiken. Nog even volhouden!

droversrun ziet er als beginnend uier uit, maar hoe gaat het nu met haar? Groeit het door of blijft het zo of? Anders idd voor de zekerheid even naar laten kijken.

Nicole klinkt goed! Paardjes lekker thuis straks. Veel succes met de verbouwing!

esthertjeeej dat is niet mooi, dan nu op naar een gezond veulentje voor je!

Fotsy, och Flo weer _O- . Hoe krijgt ze het voor elkaar. Hopelijk valt het inmiddels weer mee met de neus? edit: oh jee, een flinke bult erop. Succes met de DA straks, hoop dat het meevalt. Flo mag wel een toontje lager zingen hoor, even geen diva met zo'n bult op je neus..

Reneetjuh jij kan ook echt gaan aftellen. Ja we zitten nu in het "goede" jaar, het komt allemaal dichterbij!

femskie leuk dier! En ze zit nog mooi in haar velletje. Beweging voelen zal nu wel niet lang meer gaan duren hoor.

Linda mag ook aftellen *\o/*

Wij moeten nog 5 dagen aftellen voordat we mogen beginnen met aftellen (snappen jullie hem?) :D
Suzie groeit! Arme, dat wordt echt een gehaktbal op pootjes straks vrees ik..

Hier dus op 235 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uier ook even gevoeld, theezakjes (gelukkig), maar ik voelde voor haar uier een ietsie verandering nu. Voelen ja, want zien doe je toch niks met al dat haar :)

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:10

Murosch: ja gelukkig wel. Had echt in de piepzak gezeten ... ze is bijna veilig om te smijten en dan door dat rotgeknal zal ze op het laatste moment nog verwerpen. Maar alles is ok ...

Wat een Dikkie dik !

Fotsy: Dat is nog een flinke zwelling. Gelukkig kan ze alles nog wel.

Drover: Hoe is de stand van zaken nu ?


Hier begint het uier van de 1te merrie hard te veranderen, dus mooi op schema. De merrie van het filmpje.

Ze krijgt het best zwaar nu ... maar goed nog even volhouden.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:29

Murosch dik bolletje wol!

Hoe is het nu Drover?

Fotsy dat is inderdaad wel een flinke zwelling ja!

Chantall gaat al hard bij jou!

Hier Celine vandaag op 200 dagen! Nog een paar dagen en dan zit alles in de 200 :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:43

Fotsy, oeii dat is toch wel een flinke zwelling. Zo lang ze goed kan ademen en eten zal het wel goed zijn, maar even laten checken is altijd goed.

Murosch, lief dankje. De hond reageert nog steeds heel zenuwachtig bij onverwachte geluiden, en gisteravond weer flink vuurwerk :( dus ik vrees dat het nog paar dagen tijd nodig heeft...
Mooi bolletje je merrie hoor, daar valt inderdaad niets te zien met dat pak winterhaar hihi, herkenbaar!

Rowan, woehoe weer een mijlpaal bereikt :))

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:55

oei fotsy dat is een flinke bult op de neus :j
murosch wat een lekker bolletje is suus, ze groeit echt hard nu, en al dat haar klinkt bekend, ik kan ook niks zien hier , ook allemaal haar :)

ondertussen gaat het hier ook gewoon door en zit Glowy op 266 dagen( nog maar 34 dagen tot veilige zone ) en Camille op 242 dagen, ( 58 dagen tot veilige zone) schiet mooi op :)

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:17

Zekers Dustin, echt al aan het aftellen hier ... zo verschrikkelijk benieuwd.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:51

Wat fijn dat ze binnenkort jaar huis kunnen Nicole! Succes nog even met de laatste loodjes :)

Ach wat sneu haar neusje Fotsy.. hopelijk valt het mee. Heeft ze er pijn aan of alleen erg gevoelig? Wel fijn dat ze blijft eren. Succes vanmiddag.

Wat een mooie merrie Femske. Ze ziet er nog super uit voor 190 dagen drachtig.

Haha ik snap hem hoor Murosch. Die 240 dagen maakt het toch makkelijker om af te tellen. Ik moet zeggen dat ik dat eerst ook had maar nu we daar ruim voorbij zijn leef ik toch meer naar de 300 dagen dan dat ik dan naar de 240 dagen gedaan heb :+

Bedankt allemaal voor jullie tips en advies op de uier van mijn merrie. Mijn gevoel zegt dat het gewoon zucht is maar ik twijfel gewoon omdat het hard is. Echter is het totaal weer zacht zodra ze iets aan beweging gedaan heeft. Het is wel langzaam gekomen, was er niet echt ineens maar wel ineens dat het ook soms hard is. Straks toch even dierenarts bellen voor de zekerheid.
Hoe ziet de uier van jou merrie er nu uit Chantal?

Maris_

Berichten: 1456
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:59

Mag ik mij ook melden om mee te kletsen :D ?
Ik heb 3 drachtige fjordenmerries:

Voor Hanne en Hinde wordt het het 4de veulen . Ze zijn drachtig van de hengst Gio.
Hinde: (uitgerekend op 7 mei)
Afbeelding

Afbeelding
Hanne: : (uitgerekend op 22 mei)

Afbeelding

Afbeelding

Hengst Gio

Afbeelding

En mijn (maiden) merrie Preben x Brijol, uitgerekend op 20 mei

Afbeelding

Afbeelding

Brijol:

Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:02

Wauw Maris <3 met mijn stiekeme voorliefde voor fjorden (zelf de laatste Havstad nakomeling gehad ;) ) blijf ik echt eventjes zwijmelen bij jouw paardjes en combinaties!!! Ik ga je op de voet volgen :D super leuk dat je je hier meld :j welkom!

Maris_

Berichten: 1456
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:06

Dankje Linda :D en leuk dat je volgt !!
Wat leuk dat je ook een fjord gehad hebt !

En hoe zit het bij jou qua evt drachtige paardjes? (heb nog niet op je profiel oid gespiekt haha)

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:16

Welkom Maris!

Droversrun : dit is net op 285 dagen. Begint nu op te komen.

Afbeelding
Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:36

Gio!!!! Wauw....dat is zo'n geweldige fjord. Wij hebben bij elkaar op stal gestaan ( bij Amber in Stroe) en ik was toen al weg van hem. Zo'n super relaxed dier!! Welkom!!!